Inlägg från: Helgapelga |Visa alla inlägg
  • Helgapelga

Toa&Dusch på Camping

Hej!

Du har nog skrivit lite luddigt... jag förstår inte vad du menar?

Det du skriver är att toaletterna var helt stängda, dvs det fanns ingen öppning upptill och nertill - vad är problemet? Glad Så ser ju säkert toaletten ut, som du har hemma. Jag skulle gissa att du menade att det FANNS dessa öppningar... eller? I så fall håller jag med dig, det är skitjobbigt i ordets rätta bemärkelse! Flört

Jag brukar försöka att undvika att gå på offentliga toaletter överlag, för jag tycker det är äckligt och ofräscht. Men ibland så måste man ju. Är du rädd för att det skall plumsa när du bajsar? Lägg en dubbel sträng toapapper hela vägen ner till vattnet och sätt dig ganska långt ut på sitsen, så kommer bajset att åka kana ner hur ljudlöst som helst. Dessutom blir det inga fartränder. Mycket bra! Pruttar och sånt är ju svårare att förhindra att det hörs ut eller in till grannarna som sitter i båsen jämte...

Men jag håller med dig, det är inte en delikat situation!

Kram

• Helgapelga

Jag är en tjej runt de trettio :)

Jag gör alltid så när jag går på toaletten på jobbet, för att det inte skall höras men även för att slippa använda toaborsten efter mig (för det där "skrapandet" hörs ut!). Jag har aldrig varit med om att det blivit stopp. Ta bara ca 40 cm papper, vik det en gång så att det blir hälften så långt och lägg det så att endast 2-3 cm (eller mer om man vill) ligger på/mot vattenytan och resten ligger mot porslinet i en uppförsbacke upp till kanten där... ja, fattar ni? :)

Ett alternativ för att kunna njuta mer av er campingupplevelse är att investera i en liten toalett som ni kan ha på toaletten i husvagnen. Garanterat fräsch och det är bara att skicka ut de andra när du behöver gå dit, så att du slipper tänka på att det inte får låta! För de vet ju ändå att du faktiskt bajsar ibland :) Inget konstigt med det, de förstår garanterat om du säger att du behöver vara ensam i husvagnen då, tror du inte det?

• Helgapelga

Jag har absolut inga problem med att bajsa på jobbet, det gör jag varje dag (hmm... känns helt naturligt att berätta detta ;) men toaletten ligger inte direkt avsides, så när jag är där inne hör jag vad folk säger utanför = då kan även de höra vad jag gör. Hänger du med? Det jag tycker är pinsamt (men egentligen helt naturligt) är att det först plumsar där inifrån och sedan öppnas dörren och jag kommer ut... Det är lite skämmigt, därför kör jag papperstricket. Jag har också en stor rumpa och sitter inte särskilt långt ut, men bara man inte sitter ALLRA längst in mot locket så brukar det funka. Du får prova dig fram :)

Det luktar inte alls med en sådan liten vattentoalett i husvagnen! Du spolar ju, så det är som en vanlig toalett. Men tyvärr så måste den ju tömmas ibland, och det är ju mindre fräscht... Jag skall vara ärlig och säga att min pappa alltid burit iväg och tömt den när jag var liten, så jag vet inte exakt hur det går till. Men jag kan ju föreställa mig :)

• Helgapelga
    Starkast skrev 2010-08-20 22:56:18 följande:
    MYCKET hellre!
    (jag förväntar mig inte att du ska veta hur det fungerar )
    Det är ingen hit att behöva springa till en blöt tolett 17 gånger/dygn pga att påsen lossnar då det inte går att få fast den på huden när allt är blött inne i toakuren.

Dessutom är det en BETYDLIGT starkare lukt som får en själv att vilja kräkas som stannar kvar i hela toautrymmet lååååång tid efter man gått därifrån.
    Varför har du stomi? Är det tillfälligt bara eller skall du ha det så hela livet? Vad jobbigt :(
Svar på tråden Toa&Dusch på Camping