• Lisakarlsson70

Toa&Dusch på Camping

Hej!

Jag har bott på camping med husvagn två veckor i sommar. Kan direkt säga att detta var första gången jag bodde på camping och i husvagn.

Det var väldigt trevligt och mysigt vid de flesta tillfällena. Men sen fanns det stunder då man bara ville därifrån. Det jag inte riktigt trivdes med var duscharna och toaletterna. Duscköerna var så långa att man fick köa långt ut ur servicehusen. Och inte nog med det, ibland fanns det inte ens varmvatten,

Men det värsta var ändå toaletterna, vem kom på uppfinningen att man inte ska ha en öppning ovan och nedan av toalettbåset??? Är det meningen att man ska få förstoppning på semestern eller? Eller är det bara jag som har lite problem med att göra nr2 vid dessa förhållanden?

Är det någon som känner igen sig skulle det va kul att höra era åsikter och hur ni löst dessa problem:) Det e ju trots allt väldigt mysigt o campa om man tänker bort det nämnda!

Kram Lisa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 20:32
    Gick lite fort då jag skrev, det ska självklart stå "vem kom på uppfinningen attha en öppning upptill och nedtill på toaletterna"

• Svar på tråden Toa&Dusch på Camping
  • Helgapelga

Hej!

Du har nog skrivit lite luddigt... jag förstår inte vad du menar?

Det du skriver är att toaletterna var helt stängda, dvs det fanns ingen öppning upptill och nertill - vad är problemet? Glad Så ser ju säkert toaletten ut, som du har hemma. Jag skulle gissa att du menade att det FANNS dessa öppningar... eller? I så fall håller jag med dig, det är skitjobbigt i ordets rätta bemärkelse! Flört

Jag brukar försöka att undvika att gå på offentliga toaletter överlag, för jag tycker det är äckligt och ofräscht. Men ibland så måste man ju. Är du rädd för att det skall plumsa när du bajsar? Lägg en dubbel sträng toapapper hela vägen ner till vattnet och sätt dig ganska långt ut på sitsen, så kommer bajset att åka kana ner hur ljudlöst som helst. Dessutom blir det inga fartränder. Mycket bra! Pruttar och sånt är ju svårare att förhindra att det hörs ut eller in till grannarna som sitter i båsen jämte...

Men jag håller med dig, det är inte en delikat situation!

Kram

• Lisakarlsson70

Oj, ja det gick lite fort där:) Som du säger ska det självklart vara dessa båstoaletter där det är en öppning upptill och nertill jag har problem med:)

• Linda1976

Ännu en anledning till varför jag inte campar. Jag dör hellre, nästan

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Lisakarlsson70

Nevada: Är du en man eller kvinna? vill bara veta:)
    Ja du har helt rätt, de e lite pinit att sitta och göra det stora med en granne en halvmeter till sidan.... Funkar det då? Kan de inte bli stopp i toan?

Linda: Haha ja jag är nästan på din sida alltså, tveksamt om de blir nån mer campning:) Kan du tänka dig hur jag kände mig när ja satt där på toan?

• Lisakarlsson70

Har vi inga campare där ute?

• Linda1976
    Lisakarlsson70 skrev 2010-08-20 20:34:57 följande:
    Nevada: Är du en man eller kvinna? vill bara veta:)
    Ja du har helt rätt, de e lite pinit att sitta och göra det stora med en granne en halvmeter till sidan.... Funkar det då? Kan de inte bli stopp i toan?

Linda: Haha ja jag är nästan på din sida alltså, tveksamt om de blir nån mer campning:) Kan du tänka dig hur jag kände mig när ja satt där på toan?
    Japp, det kan jag. Därför campar jag inte. Det är fan under min värdighet att stå i kö till dusch/toa på semestern. Det finns hotell av en anledning
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Helgapelga

Jag är en tjej runt de trettio :)

Jag gör alltid så när jag går på toaletten på jobbet, för att det inte skall höras men även för att slippa använda toaborsten efter mig (för det där "skrapandet" hörs ut!). Jag har aldrig varit med om att det blivit stopp. Ta bara ca 40 cm papper, vik det en gång så att det blir hälften så långt och lägg det så att endast 2-3 cm (eller mer om man vill) ligger på/mot vattenytan och resten ligger mot porslinet i en uppförsbacke upp till kanten där... ja, fattar ni? :)

Ett alternativ för att kunna njuta mer av er campingupplevelse är att investera i en liten toalett som ni kan ha på toaletten i husvagnen. Garanterat fräsch och det är bara att skicka ut de andra när du behöver gå dit, så att du slipper tänka på att det inte får låta! För de vet ju ändå att du faktiskt bajsar ibland :) Inget konstigt med det, de förstår garanterat om du säger att du behöver vara ensam i husvagnen då, tror du inte det?

• Starkast

Det är ännu värre när man har stomi kan jag tillägga...
    (särskillt när det regnar och ALLT är blött)

• Lisakarlsson70
    Linda1976 skrev 2010-08-20 21:18:25 följande:
    Japp, det kan jag. Därför campar jag inte. Det är fan under min värdighet att stå i kö till dusch/toa på semestern. Det finns hotell av en anledning
    Haha ja det är sant! Vad hade du gjort om du väl hamnade på en camping och var i min sits då? Inte gått på toa eller?:)
  • Lisakarlsson70
    Helgapelga skrev 2010-08-20 21:30:19 följande:
    Jag är en tjej runt de trettio :)

Jag gör alltid så när jag går på toaletten på jobbet, för att det inte skall höras men även för att slippa använda toaborsten efter mig (för det där "skrapandet" hörs ut!). Jag har aldrig varit med om att det blivit stopp. Ta bara ca 40 cm papper, vik det en gång så att det blir hälften så långt och lägg det så att endast 2-3 cm (eller mer om man vill) ligger på/mot vattenytan och resten ligger mot porslinet i en uppförsbacke upp till kanten där... ja, fattar ni? :)

Ett alternativ för att kunna njuta mer av er campingupplevelse är att investera i en liten toalett som ni kan ha på toaletten i husvagnen. Garanterat fräsch och det är bara att skicka ut de andra när du behöver gå dit, så att du slipper tänka på att det inte får låta! För de vet ju ändå att du faktiskt bajsar ibland :) Inget konstigt med det, de förstår garanterat om du säger att du behöver vara ensam i husvagnen då, tror du inte det?
    Jasså, ja men då är du ju inte en litren flicka som fortfarande vill tro att tjejer inte bajsar:)

Jaha gör du? Det verkar ju smart, tycker du de e jobbigt o bajsa på jobbet? Men vad fasiken? Då sitter du ju knappt på toaletten om du ska lyckas pricka pappret? JMin rumpa är inte så liten... du kanske har en liten rumpa? menmen ja ska försöka med det:)

Ja det är ju ett alternativ! Men fy vilken stank om det ska stå en tunna med bajs inne i husvagnen:/
    Jo klart de förstår att ja måste bajsa, men ja det e ju ändå lite jobbigt.
Svar på tråden Toa&Dusch på Camping