Lisakarlsson70 skrev 2010-08-20 23:27:15 följande:
Oj det där lät inte som en hit:( Saknar du att kunna sittta och bajja vanligt?
Men samtidgt är det ju tur att man kan få stomi!
Under camping saknar jag det absolut
Resterande tid nej då det är oerhört smärtsamt då tarmen inte sköter motoriken. (så pass smärtsamt att man kräks/ibland svimmar av smärtan)
Men fick jag önska mig ännu längre tillbaka i tiden då tarmen fungerade så absolut
Eftersom det inte går, önskar jag istället att åtminstonde vuxna människor kunde låta bli att STIRRA i duschen på badhuset. Vissa står verkligen och råglor utan att kunna släppa blicken, vilket är otroligt jobbigt. Sen är man ju inte mer hörselskadad än att man faktiskt hör kommentarerna de ger varandra när de tror de är utom synhåll.
Barn därimot, som ändå är i ögonhöjd med stomin, stirrar aldrig. En enda gång på badstranden fick jag frågan från ett barn vad det var för något (har bikini på badstranden då även jag vill ha lite sol

)
Så jag har slutat duscha utan baddräkten på i badhuset. Är annars en sån som är väldigt noga med hygienen, så duschar noga innan jag åker hemifrån, "sköljer" mig i badhusduschen innan/efter m. baddräkt och duschar när jag kommer hem. Så tror inte jag drar in så mycket extrabaciller.
Nu i somras tältade vi i Stockholm - som haft så minimalt med regn. Vår första natt gav 79mm regn! Vilket gav rätt mycket fukt... Fanns ingen möjlighet att byta påse på själva campingen då det var sjöar på toaletterna. Så med en påse på 3kvart fick vi packa en rygga med extrakläder o stomiombyte och åka till naturhistoriska för att springa ner på toan. Ren, TORR och varm.
Sen höll vädret sig i schack så det iallafall gick att åstakomma påsbytena.