Inlägg från: Linda1976 |Visa alla inlägg
  • Linda1976

Toa&Dusch på Camping

Ännu en anledning till varför jag inte campar. Jag dör hellre, nästan

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    Lisakarlsson70 skrev 2010-08-20 20:34:57 följande:
    Nevada: Är du en man eller kvinna? vill bara veta:)
    Ja du har helt rätt, de e lite pinit att sitta och göra det stora med en granne en halvmeter till sidan.... Funkar det då? Kan de inte bli stopp i toan?

Linda: Haha ja jag är nästan på din sida alltså, tveksamt om de blir nån mer campning:) Kan du tänka dig hur jag kände mig när ja satt där på toan?
    Japp, det kan jag. Därför campar jag inte. Det är fan under min värdighet att stå i kö till dusch/toa på semestern. Det finns hotell av en anledning
  • Linda1976
    Lisakarlsson70 skrev 2010-08-20 22:37:05 följande:
    Haha ja det är sant! Vad hade du gjort om du väl hamnade på en camping och var i min sits då? Inte gått på toa eller?:)
    Jag kan inte se hur jag skulle hamna på nån camping, under några somhelst omständigheter. Men jag lider med dig.

Jag förstår inte varför man vill ha det fulare, skitigare, obekvämare och trängre på semestern än vad man har det hemma.

Nooo, camping är INTE min grej. 
  • Linda1976
    Starkast skrev 2010-08-21 00:16:05 följande:
    Jag tycker camping är helt underbart! En helt annan frihet! Bara ljudet av att dra upp dragkedjan till fågelkvitter

Vi vaknar i vårt (STORA) tält. Öppnar kylväskan, lager frukost på stormkök.
    Sen en tur till stranden om det är sol.
    När detta är avklarat så ut på dagsturer, lunch ute.
    Kommer hem, badar. Lagar middag vid tältet och myser med familjen.
    Barnen får även många kompisar på camping och har jättekul.
    Man kan även spendera reskassan på annat än dyrt boende.

det enda minus tycker jag är just toan.
    Duschar är helt okej på de flesta campingar och går man inte dit vid"högduschtid". Ett val man får göra.
    Vaknar i manglade lakan, går ner och äter uppdukad frukostbuffé. Äter både lunch och middag ute Sover, äter, duschar, går på toa och nån annan städar, diskar och lagar mat. Ah! Det är semester.

Sorry, I don´t do camping. Förlåt men jag förstår inte grejen.
  • Linda1976
    Starkast skrev 2010-08-21 00:30:11 följande:
    Har du någon gång testat camping?
    Friheten, långt från vardagens rutiner, barnens lycka där de springer runt o hittar kompisar, sammanhållning med grannarna brevid etc.

Manglade lakan och lättvindig frukost har vi övriga året i vår vardag
    Nej, jag vet att det inte är nåt för mig! Aldrig.

Så du har råd med anställd butler som dukar upp frukostbuffé med nybakat bröd, olika sorters juice, fruktsallad, pannkakor osv, + en städerska  som bäddar rent, lägger dit nya handdukar osv. Intressant

Jag är lika fri på ett lyxhotell som på i en duschkö med badtofflor på fötterna. Faktiskt. 
    Sammanhållning med grannar? Nope, sorry  - inget för mig heller - jag åker på semester för att uppleva storstäder, shoppa, äta ute, bada i turkost varmt vatten, vara ifred, läsa bok på stranden.... inte för att umgås med påtvingade grannar.

Men det är ju tur att folk är olika! 
Svar på tråden Toa&Dusch på Camping