Rymt hemifrån
För några dagar sen hade jag ett stort bråk men min 17-åring varpå han blev riktigt förbannad och gick hemifrån. Jag träffade honom inte på hela kvällen men hörde när han kom hem sen på natten, jag hade gått och lagt mig då. På morgonen innan jag gick till jobbet låg han i sin säng och sov och jag ville inte väcka honom för att prata ut om det som hänt utan tänkte ta det när jag kom hem istället. När jag kom hem så var han inte hemma, jag försökte ringa honom men han svarade inte, tänkte inte så mycket mer på det eftersom det händer att han inte svarar ibland. Lite senare på kvällen skulle jag lämna en sak i hans rum och då märkte jag att det fattades saker från hans rum, framför allt kläder och lite annat. Började misstänka att han kanske hade rymt och försökte få tag i honom vilket jag tillsist fick. Han sa då att han flyttat till en bekant i en annan stad och att han tänkte stanna där och aldrig komma hem igen.
Jag har ringt honom och sagt att jag vill att han ska komma hem flera gånger och att vi kan lösa de problem som vi har, men han vägrar. Jag vet inte vad jag kan göra för att få hem honom igen. Jag tycker inte alls att det känns bra att ha sonen i den andra staden boendes själv eftersom jag inte alls tycker att han är mogen för det. Eftersom jag har haft telefonkontakt med honom så jag vet att han lever och mår okej har jag inte tagit det vidare än eftersom jag tänkt att han nog kommer hem igen men nu har det gått 10 dagar och han vägrar fortfarande så nu undrar jag vad jag kan göra för att få hem min son igen. Jag kan inte åka dit och hämta honom
eftersom jag inte vet exakt var han är, jag kan inte anmäla honom som försvunnen eftersom han inte är det.
Vi har haft det lite knakigt i vår relation under en längre tid men jag har inte upplevt det som att han har tyckt att det varit så jobbigt att han inte längre vill bo tillsammans med oss.