Inlägg från: Gasolina |Visa alla inlägg
  • Gasolina

Rymt hemifrån

Jag hade nog ringt polisen och anmält honom försvunnen (kan man det??)  va fan han är 17 år och INTE myndig, han är för liten för att ränna omkring och "ta hand om sig själv". vad säger kompisens föräldrar om att han är där

• Gasolina
    Mischka skrev 2010-08-22 00:06:08 följande:
    Jag har försökt men de ansåg inte att de kunde göra något eftersom han inte var försvunnen. Ska ta det med soc istället, vad nu de kan göra.

Tyvärr är kompisen han bor hos över 20 och bor själv, så det gör ju inte saken bättre. Känns inte som en bra ogivning för en 17-åring.
    Jag tycker nog att du ska ringa polisen, tror inte heller att kompisen som är 20 har rätt att "gömma" honom heller. Han är som sagt inte myndig och har inget där att göra...
  • Gasolina
    Mischka skrev 2010-08-22 17:41:11 följande:

Ja, jag har pratat med polisen och de har sagt att de inte kan göra något utan hänvisar till soc istället. Ska prata med dem i morgon. Känns dock svårt för någon att göra någonting när han verkligen inte vill komma hem.  

Jag säger som mamma alltid sagt till mig "Din vilja sitter i skogen och växer tills du är arton" ;)
Svar på tråden Rymt hemifrån