Vi var jättebra vänner i ca 3 månader innan det blev något. Käkade lunch på jobbet, festade på kvällarna ( vi träffades på jobb utomlands där festkulturen var väldigt hög ) och sov tom tillsammans flera gånger, som kompisar.
Sen en dag på lunchen sade det bara pang för min del. Helt plötsligt upptäckte jag att han hade världens vackraste ögon och jag föll totalt pladask. Ett par veckor senare söp jag honom full och släpade med honom hem 
Så här i efterhand gissar jag att jag redan fallit för hans humor och personlighet. Det enda som behövde komma ikapp var den fysiska attraktionen och den kom ju med dunder och brak inte så jättelångt efter.
Kände dock att han var rätt så fort det hade blivit "vi", på ett helt annat sätt än med tidigare pojkvänner.
Jag var då 32 år gammal och hade två långa förhållanden bakom mig. Med dem kunde jag aldrig se vår ålderdom tillsammans framför mig, vilket jag kunde från början med min nuvarande. Där var helt plötsligt resten av mitt liv så självklart på ett helt nytt sätt.
Idag är vi gifta och har två småbarn.