Anonym (känner igen) skrev 2010-08-23 21:19:50 följande:
jag känner igen mig i dig TS.
jag pratar ofta med sambon om att kärlek är viktigt alltid. det är verkligen inte det att han inte älskar mig, men han visar det inte.
han är medveten om sitt problem och visar att han är ledsen över att inte kunna sprida sina känslor. jag har accepterat att han inte kan det så bra... men jag påpekar för honom att man blir ganska ledsen om man inte får någon kärlek alls och att jag inte kan läsa hans tankar.
dock så drar han en hand på ryggen när han går förbi mig och så... men har aldrig kommit hem med blommor eller liknande överraskning... han är inte lagd åt det romantiska hållet... tyvärr är jag det och har i ett tidigare förhållande blivit överröst av sånt och trivdes super med det.
men man får acceptera... och ger du honom så kommer han kanske ge mer... jag önskar att min sambo ska börja tänka på att ge mer kärlek, och vissa dagar gör han det mer än andra :) nu under sommaren när vi umgåtts mycket på semestern har han blivit mycket mer närgången och så...
håll ut, men tvivla inte på hans kärlek i första taget. alla kan inte visa känslor.
Ja så gör han säkert en massa annat rätt och därför stannar du ju. Vissa karlar ger blommor och inget annat min man lagar middag varje dag för mig så kan bara mysa med dottern när vi kommer hem från jobbet. Det är vardags romantik. Hämtar mig och kör mig till jobbet även fast jag kan ändå åka på annat sätt men han vill att vi spenderar den tiden tillsammans. Man måste uppskatta dom sakerna också. Vi stirrar oss blinda på blommor och kort ibland och glömmer bort att praktiska män kanske mer gör praktiska saker. Däremot är vi tjejer blödig och blommor är alltid trevligt.