• Nettan73

Vad äter era katter för knäppa saker?

Vad äter era katter för knäppa saker? Ja, sånt som man tänker att katter inte borde gilla..

Mina katter gillar: vitlöksdipp, majs, choklad i allmänhet och delicatobollar i synnerhet, sallad, fullkornsbröd, knäckebröd, kladdkakssmet och en massa annat..

• Svar på tråden Vad äter era katter för knäppa saker?
  • Honey1982

gurka (fast bara inplastad) och den ska stjälas från skärbrädan ananrs går den inte att äta.

• FruSöderström

popcorn, bullar, jordgubbsmunkar från mcdonalds (det bästa min äldste katt vet)
    Dessuotm gillar han (min äldste) inte kranvatten, nä regnvatten ska det vara! Knäppgök!

• Lorelei

vattenmelon, dillchips och jordgubbskräm är poppis här.

• minifantasten

Det mesta! Kiwi, banan, ost, potatismos, äpple, pannkaka, jag tror hon äter allt vi äter bara för att hon tror att det är godare än torrfoder... Apelsin gillar hon inte förresten!

• Nettan73

Jag har hört tidigare att choklad inte är bra, men i små mängder är det väl ofarligt?? *hoppas*

Ostbågar, popcorn o chips går hem hos mina kissar oxå - vår hane hämtar i skålen på bordet och delar med sig till tjejerna

• Lilja07

allt som hör till grönsaker-paprika, sallad osv *mums*

• Zemiramis

bomullsfibrer(!) om hon kommer åt, strösocker, sockerkaka/muffins, majs, slickar bort ytan på ostbågarna och säkert fler saker som jag inte kommer på i detta nu

• Elsis

Jag hade en katt som med förtjusning åt melon, och det bästa hon visste var sockerärtor. Kött kunde man minsann ställa fram på bordet och lämna rummet, men inte sockerärtor för då kunde de försvinna;)

• KvastHilda

Kebabpizza mumsade hon på idag!

• sagitario

Min katt gillar svamp av alla sorter. Dock är det godast med konserberade champinoner =)
    Men det går även bra med nyplockade kantareller...

• sagitario

Konserverade menar jag förstås (klockan är mycket ;)

• nikon

Har två katter en som äter nästan allt och en som enbart nästan bara äter torrfoder. Men hanen som äter nästan allt äter: ärtor, spindlar, kött (såklart) kyckling (såklart), fisk, lök kan slinka med av bara farten - även ganska stora bitar, dip till chips, chips, ostbågar, risgrynsgröt (lämnar ALDRIG mer tallriken utan lock på om jag är tvungen att gå iväg), filmjölk m.m Han äter INTE sin medicin frivilligt - han har fått pencillin för att ta bort en infektion i munnen som han fick när han kom hem med tre halva hörntänder.

Honan äter som sagt nästan bara kattmat (torrfoder) men hon kan äta chips (eller ja, hon slickar av kryddorna sen är det bra), spindlar - fast helst leker hon bara med dem. Hon kollar bara på mig som om jag är knäpp om jag försöker ge henne kokt kyckling (utan kryddor), kött (vad gör man med det?) fisk kan gå ner men då bara tonfisk. Ja makrill i tomatsås går bra för båda två.

• milimina

det mesta brukar gå i våra två kritter, bara man får stjäla det eller sno det som trillar på golvet vid matlagning, då är de inte kräsna. men det knäppaste de verkligen _vill_ ha är champinjoner på burk och sallad för badisen och chips för junior. de får oftast smaka på allt de är intresserade av utom mjölkprodukter, om det inte är mina låglaktosvarianter, och godis. nåt vill jag ha ifred

• SandraHM

Impreza brukar äta pyttipanna. Konstig liten dam jag har! Oxå älskar hon Pringles Sourcream chips. Popcorn är en annan höjdare. Hon biter hundvalpen i öronen när hon inte får smaka av hundfodret. Brukar köpa hem crossainter (stavning) och det är hon helgalen i.
    När jag precis hade hämtat hem henne så snodde hon en köttbulle från mig tallrik. Satt o vardagsrummet och kollade på tv samtidigt som jag skulle äta. Ser en minimal tass komma från ingenstans. Fram med en klo som hakade fast i en köttbulle och sedan järnet ut i hallen. Blev så förbluffad att jag inte visste vad jag skulle göra. Då var madam bara 12 veckor.

• Jenko

Vår kisse Alfons gillar sockerkaka o om man ska äta oliver blir han helt galen, gottgott tycker han (fast han äter inte hela oliven, men är tokig i "vätskan" oliverna ligger i)

• wity

Våran katt älskar oliver, vattenmelon, ananas, morotskaka och BLÄCK!!!!!!
    Så fort man skriver något hoppar hon upp på bordet och slickar på bläcket tills hon blir blå på tungan.

Svar på tråden Vad äter era katter för knäppa saker?