BF maj 2011
Hej.. Får jag vara med här!
Jag plussade den 21/8 på BIM -1 . Snacka och en chock för mig! Jag är i vecka 5 (4+3) idag och har BF 1 Maj...har fått lite olika uträkningar med olika graviditetsuträknare men jag går efter dem som säger att jag blev gravid den 8 augusti för den dagen är jag typ helt säker på att jag hade min ÄL. :)
Jag har börjat må illa mer och mer de senaste dagarna. I förrgår kände jag bara av det lite lite grann på kvällen, trodde nästan att jag inbillade mig det. Men så igårkväll tog jag ett nytt graviditetstest som visade ett streck som var så starkt jag aldrig förr sett det. Då tänkte jag att jag nog börjat få rätt mycket hormoner i kroppen nu. Och visst fasen vaknar jag upp idag och mår ILLA. Inte bara diffust eller "jag tror kanske jag mår lite illa"-illamående utan riktigt illamående. Det sitter bara i halsen om det låter logiskt, alltså jag mår inte illa i kroppen eller i magen så som man gör när man är magsjuk, jag mår bara illa i halsen. Uäää! Men jag är ändå såå glad! Det betyder ju förhoppningsvis att den lilla lever, växer och frodas där inne!
Annars har jag lite känningar, som dragningar och en pirrande känsla i livmodern och även lite värk i ljumsken...värken i ljumsken oroar mig lite för utomkvedshavandeskap, eftersom det gör ont på ena sidan bara och strålar ut lite i benet. Men jag ska försöka slappna av bara och inte leta tecken på missfall eller farligheter. Njuta av tiden som är nu bara så får framtiden utvisa vad som kommer hända. Mina spekulationer och analyser kring ljumsksmärta eller bruna flytningar gör ju egentligen varken till eller från. Det som händer händer och jag är nog rätt maktlös i det läget. Men jag HOPPAS så innerligt att allt kommer gå vägen!
Tänk tjejer vi ska bli mammor i vår!!!!

Grattis
. Först tänkte jag: "jaha, nu har jag utomkveds på båda sidorna. Skiiit"! Men sen så skrattade jag lite åt min övernojjighet och kunde faktiskt lugna ner mig några snäpp efter det! Jag tror att det är ligamenten som livmodern "hänger" i som det drar i, och då kommer den där värken! Hoppas det i alla fall! Jag hade faktiskt mer molvärk innan BIM, då gjorde ont som f*n i ett par dagar. Men sen nu gör det inte så ont längre, förutom den där "utomkveds"-värken då...men det är ju inte utomkveds. Det FÅR inte vara det helt enkelt!
. 
VÅRBEBIS MAJ 2011