• Tiiinaa

BF maj 2011

jakeline skrev 2010-09-27 14:38:29 följande:
    Åh jag har bara sug efter fetmat just nu... gärna varma mackor med massa smält ost, pizza och hamburgare... Men nej, jag får hålla mig i skinnet och äta nyttigt. Jag är hungrig konstant. Det går kanske en halvtimme från det att jag ätit tills jag är hungrig igen... det är helt sjukt...
    Ja jag är också hungrig hela hela tiden...samtidigt som jag mår illa..konstig och motsägelsefull känsla.. Men nej, usch jag backar av bara tanken på fetmat och sånt just nu...en pizza ger mig spykänslor i hela kroppen. Jag är bara sugen på frukt och sallad, och pasta, ris och potatis med gräddfil..färskpotatis med rödlök och gräddfil mmmm vad gott det skulle vara..

Vill inte gärna ha kött. Igår åt vi tacos men jag kunde inte få i mig den, för den vanligtvis så goda tacofärsen gick inte att svälja. Bad först om ursäkt till sambon och sen spottade jag ut hela tuggan på tallriken igen...frächt inte, hehe. Däremot är jag sugen på läsk och fruktigt godis (typ gott och blandat) hela tiden, så det äter jag en hel del av vilken ju såklart inte är bra, men jag försöker bara få bukt med illamåendet och då får jag helt enkelt äta det jag är sugen på och inte bara det man "borde". Så sa min BM också, att mår du illa så ät det du vill ha, tänk inte så mycket på att bara äta nyttigt, din kropp får i sig det den behöver i alla fall.
  • Tiiinaa
    Jean skrev 2010-10-15 08:06:55 följande:
    Jag har haft ont senaste veckan i vanstra ryggslutet/skinkan och efter att ha jobbat idag sa har jag ont i bada. Gor verkligen ap ont. Har haft problem med ischias tidigare sa jag tankte inte ens att de kunde ha med bebben att gora. Men de kanske de har?!
    Stod i varm dusch nar jag kom hem och de hjalpte lite, man far va inte ha varm vete kudde pa? Man far ju inte over hetta sig sjalv...
    Precis så har jag med. I vänstra sidag av ryggslutet och lite ner i skinkan. Mest på natten. Men det hjälper med en kudde mellan benen tycker jag. Vet inte vad det kan vara men det kan ju vara ischias eller bäckenbottenuppluckring. Träna knipövningar fick jag som tips. Knip ordentligt 6 sekunder och vila 6 sekunder, och upprepa det ett antal gånger.
  • Tiiinaa
    Jodi skrev 2010-10-16 23:52:04 följande:
    Ska på UL på tisdag (KUB). Börjar bli nervös, det känns som domedagen....Hoppas så innerligt att allt ser bra ut, vet inte hur jag ska klara det om fostret är dött eller har något kromosomfel!
    Har tagit kompledigt hela dagen så jag kan fira eller gråta beroende på hur det går. Nån annan som ska göra UL i veckan?
    Ville bara skriva av mig lite, hoppas alla har haft en bra lördag!
    Jag ska också på KUB på tisdag :) Är så förväntansfull. Fick faktiskt se den lill* redan igår då jag fick en blödning och fick åka in och kolla så allt stod rätt till...och det gjorde det!! *Lättnads suck* Det var helt otroligt vad man ser bra. Det var lixom en liten bäbis där på skärmen med alla delar (vad jag kunde se) där de skulle. Fantastiskt! Men på tisdag får också sambon se den och det ser jag mest fram emot, att få dela det med honom :) Lycka till på ditt KUB, och försök att slappna av och njuta av upplevelsen. Håll dig i stunden och fokusera på positiva tankar, annars kommer du säker glömma vad som hände och sas därinne i rummet om du bara ligger och oroar dig...med största sannolikhet är det en frisk bäbis du har därinne. Det tror och hoppas jag på!! 
  • Tiiinaa
    Jodi skrev 2010-10-17 12:00:12 följande:
    Vi tänker nog bara göra fvp om sannolikheten att nåt är fel är större än missfallsrisken. Hoppas man slipper göra det ställningstagandet dock! Vet nån förresten om det är bra att ha kiss i blåsan vid UL? Har fått för mig det, men det står inget om det i informationen inför undersökningen (man ska se bättre om blåsan är fylld).

FrökenHanna: hoppas du mår bättre snart! Förstår att det är jobbigt att jobba med värsta illamåendet!
    På min kallelse står det att det är bra om blåsan är halvfull. Inte full! Haha, men jag kan känna att det är lite svårt att veta hur pass full den är...antingen är man ju kissnödig eller inte. Men jag tänker nog låta bli att gå på toa ca två timmar innan ultraljudet, det borde bli bra.
  • Tiiinaa

Jag är i vecka 12+5 idag och jag har fått lite mage. Igår var vi på KUB och allt såg bra ut :) Fick bra siffror och vi fick titta på den lill* i en hel halvtimme. Underbart. Den sov mestadels men BM buffade och tryckte för att väcka den så ibland sprattlade den till och vaknade. Den var så söt. Fick med mig två bilder hem. Här är den ena.

• Tiiinaa
    Nojnen skrev 2010-10-20 16:29:56 följande:
    Hej La vie en rose!
    Är lite avis på er bild, men på måndag ska vi oxå få en bild, då ska vi göra KUB-test. Roligt att ni fick bra siffror, grattis!
    Undrar lite om KUB. Är det något särskilt jag ska tänka på?
    Skulle man komma med tömd eller full urinblåsa? Hörde nånstans att det var lättare att se UL om blåsan var fylld?

/Nojnen
    På min kallelse stod det att det var bra om blåsan var halvfull, inte full!! Men det är ju lite svårt att reglera själv...hehe. Annars så är kanske mitt tips att dricka lite kaffe, eller cola eller äta något sött innan så att det är störst chans att bebisen är vaken. Min bara sov och ville inte alls sammarbeta. BM fick trycka så himla hårt med apparaten så jag har typ träningsvärk i livmodern idag. Lycka till på ditt KUB!
  • Tiiinaa
    Miloxan skrev 2010-10-20 22:19:55 följande:
    Kul att höra att någon fått BRA siffror, gör KUB på fredag och är lite nervig.......
    Ja det går nog bra för dig med!! Håller tummarna!
  • Tiiinaa

Det är så många som pratar om att ni fått små magar..är det någon som vill visa bild? Jag skulle tycka det var lite kul om vi vågade visa lite magbilder GravidGlad

• Tiiinaa

Lite suddig men..här är min mage idag vecka 12+6. Och hunden Wilmas ben fick också komma med i bakgrunden :)
  • Tiiinaa
    down under skrev 2010-10-21 09:19:48 följande:
    Här e min...är i vecka 12 Skrattande
    Har inte kunnat dölja magen på länge!

Vilken fin och rund bebismage.. Jag förstår att du inte kan dölja den. Kan knappt dölja min heller...men jag har ingen anledning att dölja min nu för alla vet att vi ska ha barn nu :) Känns skönt!
Svar på tråden BF maj 2011