Inlägg från: Maryveken |Visa alla inlägg
  • Maryveken

Fick åka ambulans till Umeå sjukhus igår pga prematura sammandragningar och en livmodertapp som gått från 4 till 2cm :( Ligger nu med värkavstannande dropp i minst 72h och kortisonsprutor för att utveckla bebis lungor. Har jag tur så får de stopp på värkarbete och bebis stannar ett tag till annars blir man mamma bra mycket tidigare än tänkt. Så mina onda förväxlar var Mao riktiga värkar, läskigt. Men det har ju iof gjort ont rätt mycket och kommit regelbundet.. Går det bra nu så blir det mer eller mindre sängläge resten av tiden, tur jag håller på att lära mig virka! :) Och det känns förbaskat skönt att man tecknade den där gravidförsäkringen! Så om ni inte gjort det, gör det. För man vet aldrig vad som kan hända.. Bebis väger iaf 800g i magen och symfus blabla var 25. Hjärtslagen ligger på 140-150 och allt ser för övrigt toppen ut. :)

• Maryveken

Tack tjejer, känns skönt med lite pepp för man känner sig inte direkt stor nu :/ Kolla över det försäkringen också från vilken vecka den gäller. Trygghansa är från v26 medan gjensidige är redan från v23 om jag inte har fel :)

• Maryveken

Ligger fortfarande kvar på sjukhuset men bebis mår bra i magen. Alla läkare som varit här och klämt har gott konstaterat att det är en stark liten kille vi har där inne, en riktigt Vilde :) Känns rätt skönt att höra att han är stark och stor för sin vecka :) Lite oroande att värkarna inte avstannat helt men vi tar en dag i taget! :) Igår funderade de om de skulle sätta in droppet igen men än så länge är jag utan, yeeii! :)

• Maryveken

Jag har snart gått 27 fulla veckor. Snacka om att ha ökat oddsen från vecka 25!! :) Så oerhört glad för varje extra dag i magen nu :):) Varje minut faktiskt! Sängläge fungerar! Tjoho! :) Men det gäller att hålla det till punkt och pricka. Så fort jag slarvar nyper magen ihop =P Är det någon mer som fått en känsla av att det är något mellan benen? Typ en jättetampong eller ett äpple? Tänkte om det kanske var hormonellt eller om jag ansträngt mig för mycket. Hade det igår och i förrgår med efter jag tagit Bricanyl och legat raklång i soffan ca 8h så gav det med sig.. Strange!

Enligt den där längtuträkningen kommer våran pojk att bli 1.76 cm. Vi ser väl om si så där 20 år! ;)
    Jag är 162cm och Mattias är 177cm :) Rätt korta båda två mao. 

Hur är det med ögon som skiftar då? I mitt pass står det att jag har blå ögon. Men de är gröna nu. De senaste två åren blir det bara grönare och grönare, håller jag på att mutera? Haha :)  

Svar på tråden BF maj 2011