Inlägg från: Maryveken |Visa alla inlägg
  • Maryveken

BF maj 2011

JosefineK -  Vi hade en Grandis. Räkan hette han :) Men han fick sjukhussjukan, fast för hundar (kommer inte på vad det heter) så vi var tvungna att ta bort honom :( Men han var en helt underbar hund! Märkte inte ens av hans storlek. Han var väldigt stor faktiskt. Större än de flesta, men väldigt slank och fin. Inte så där sunkaduns tung. 1m i manken och 75kg när han var två år. Lite tunn i formen och hade svårt att öppna upp bröstkorgen och få riktigt bredd men.. Han var vacker :) Finns ingen härligare ras i mina ögon. En gång Grandis, alltid grandis.

skalbagge - Lurar du här i krokarna mån tro?? :) Tänkte på den där listan. Jag skulle iaf vilja ha alla bloggar i typ TS. De bloggare som känner att de vill dela med sig och som är aktiva alltså :) Lätt att hitta, lätta att klicka! :)
  • Maryveken

Har era bebisar hicka i magen? Min har det stup i kvarten. Och länge. Minst 40min åt gången :) Han har hickat sen vecka 23 ungefär men efter att vi varit på sjukhuset så hickar han minst tre gånger per dag. Rätt roligt när kollade ctg kurvan i Umeå, då hör man ju hjärtslagen, men man hörde även hickan :) BM log då gott åt det hela :)

• Maryveken

Måste bara visa denna Box Bunny från LEKA! Jag är helt förälskad i den! 
    Man kan öppna rumpan på den och ha en massa småplock däri! :)
    En trojansk pålle helt enkelt! En god vän till mig tävlar ut den just nu.
    Jag har en länk i min blogg om ni är sugen på att delta.

Hur som helst så ska jag köpa mig den så fort jag får in Alfakasse pengarna :) 
    Den finns i en större modell också men jag tycker den här var urmysig.
    När bebis blir lite större och kan gå runt lite så kan ha dra denna efter sig och packa in saker :)
    När jag var liten gick jag runt med en liknande leksak hela dagarna. Lastade in allt från grus till bullar.

Jag har förresten cravings på grädde, ovispad. Dricker den direkt ut paket och ibland kan jag fått i mig uppemot en liter på en vecka =P Inte så hälsosamt kanske. Med förra bebisen (som slutade i MA) var jag helt galen i citroner. Känns ju som att det var aningens bättre, haha :) Annars är det jordgubbar och vindruvor som står högst på listan!

Och på tal om tafs på magar.
    Det är totalförbud att ta på min. Det framkallar sammandragningar. Punkt. 

• Maryveken

Oj vad många som verkar få SD och FV nu. Men vet ni vad tjejer, min bebis stannar fortfarande i magen och jag fick ju åka in redan i vecka 24.. Det kommer nog att gå bra för er med! Men det är jäkligt jobbigt att hela tiden måste vila och vara orolig!! Jag har ju iaf en slags  "referensram" för hur det känns när man börjat öppna sig och när det bara trycker på. Men ni gör helt rätt som ringer in och hör med bm och förlossningen. Det trista är att det kan vara svårt att uttrycka sig så att de förstår exakt hur det känns. Det är ju så individuellt.. 

• Maryveken

Sorry för den stora bilden, jag kan verkligen inte med MacBook =P

Handlat lite kläder idag och känner mig rätt redo för bebisen :) 
    Nu blir det till att köpa blöjor och allt det andra i morgon och vi är all set!
    Man vet ju aldrig när han bestämmer sig för att titta ut så jag tar det säkre före det osäkra.

Mer bilder finns i bloggen :) 

• Maryveken

Grattis FrökenHanna!! :)

Kottemor, jag är också supertörstig.. Hela tiden. Bebis dricker 3 liter fostervatten om dagen och kissar lika mycket under denna vecka jag är i nu så jag antar att det är därför.. 

I morgon ska vi till Dr. A och mäta tappen så den inte blivit påverkad under veckan och sen ska vi även träffa BM och mäta alla värden. 33+0 idag :) Förhoppningsvis får jag även min snitttid den här gången :)  

Börjar bli rätt tung i kroppen nu, känns som om man har samlat på sig en del vätska. Ligger iof på 20pannor plus.. Men jag hoppas att mycket av det försvinner under förlossning och amning :) 

Gällande namn så har vi mer eller mindre bestämt oss för Jonny Vilde Alexander :)
    Men sen vet man ju aldrig när de väl kommer ut. Det kanske är någon helt annan, typ en Robin eller Simon? :) 

Satt ute i solen idag och bara njöt av läget att vara gravid. Snart är det över. Jag kan faktiskt säga att jag kommer att sakna magen lite trots allt. Den är ju ganska mysig att ha... :) Men å andra sidan är det ännu mysigare med en bebis!!! :):) 
  • Maryveken

Bm besök idag. Fick inte min utlovad förlossningsplanering. De sköt på det två veckor till =P
    V 33+0 = SF 33cm (lite över mittkurvan), HB 101, bebis  140 och mitt blodtryck var 110/75.
    Bebis låg med huvudet neråt. Behöver jag säga att BM INTE gillade mitt blodvärde.

Konstigt att jag senaste veckan faktiskt känt mig bra mycket piggare än förut? 

• Maryveken

34+0, 21kg plus och det känns som jag varit gravid i en halv evighet. Kan bero på att jag i princip varit gravid sen Maj 2010 :) Hur som helst så har jag jätteont i fötterna, någon mer som har det? Under dem alltså. Är det pga all vätska tro? Anklarna ser inte speciellt svullna ut men man kan se som små vätskedepåer i tårna. Även händerna börjar strejka nu. Domnar bort helt på nätterna. BM sa att jag skulle ringa sjukgymnast för att få skenor. Men jag kan ju inte sov med en tråd på kroppen, hus ska jag kunna sova med skenor på händerna?? :)

Mitt järnvärde är nu under 100 trots tabletter. Men jag har hört något om att man kan få en järnspruta??
    Har ni någon erfarenhet av det? 

• Maryveken

Grattis till era små!! :)

Jag ramlade nyss utför trappan här hemma men tog emot mig med ryggen (strax ovanför svanken). Bebis rör sig och så men jag har rätt mycket SD. Det borde väl inte vara någon fara? Jag landade ju inte direkt på magen och bebis är väl rätt skyddad i magen? 35+3 nu..

Jag vet inte om SD kommer nu pga fallet eller om de skulle gjort det hur som helst. Vaknade inatt av riktigt onda förvärkar som lyckligtvis gick över efter bricanyl. Det känns lite tokigt att ta dem nu om bebis liksom skulle vilja komma ut. För hade jag inte fått dem utskrivna efter vi varit på NUS skulle jag ju inte haft dem och de skulle inte gjort något för att stoppa upp eventuell förlossning på sjukhuset efter vecka 34. 

• Maryveken

Åååh jag som är så feg på att ringa förlossningen :( Men jag har en rutinkoll hos BM i morgon. Får se under kvällen hur det känns men börjar det bli mer SD så ringer jag!

Jag tror faktiskt bara att de skulle be mig vila och ta det lugnt om jag skulle ringa =P

Han borde ju vara rätt redo, vi har ju fått två cortison sprutor så lungorna borde det inte vara någon fara för iaf :) Det är väl kanske värmehållning och sugteknik det kan vara lite si och så med.

• Maryveken

Så, incheckad och klar. Allt såg bra ut men fortfarande lågt HB, 99. Tänk att  nu får vi snart träffa bebis. 0730 i morgon för att vara mer exakt! Jag är så nervös att det finns inte en chans att jag ska kunna sova inatt :)

• Maryveken

Grattis till alla som fått sen jag sist var in i tråden! :) Vad härligt att de alla börjar ploppa ut nu!

Jag har förresten jag upp en liten film på Vilde i bloggen om någon vill spejja :)
    Han ligger och gör olika miner, precis innan han ska fisa, sjukt sött!! :)

• Maryveken

Hej! Gud vad roligt att tråden fortfarande är igång. Jag kom av mig helt efter jag födde Vilde. Men sen fick jag höra idag att tråden fortfarande var levande :) Så härligt! 

Jag väntar iaf tillökning igen nu i början av Juli och ni hittar mig som vanligt på bloggen :)
    http://niomanadersvantan.wordpress.com 

Jag ser att det pratas mycket om mat just nu och önskar bara er alla lycka till! Än så länge fungerar det hyffsat för oss men jag känner att jag borde byta ut fler mål till riktig mat. Det är som att jag blivit så bekväm med flaskmatning. Den har ju fungerat från dag 1 liksom. 

Svar på tråden BF maj 2011