Tiiinaa skrev 2010-11-29 14:47:06 följande:
Nu är vi hemma från vårt RUL!!
Snacka om adrenalinkick just nu!!
Och hörrni vet ni vad? Vi väntar en pojke :) :) :) Vi fick se en liten snopp i flera olika vinklar så det var inget snack om saken sa barnmorskan!
Allt såg annars ut som det skulle. Två armar och två ben, fin ryggrad och ett hjärta med fyra kamrar som slog som det skulle. Sen bad jag henne kolla lite extra om bebisen eventuellt hade läpp- och gomspalt (vi har ökad risk för det eftersom vi har det i vår familj), men hon fick fram en jättetydlig bild rakt på bebisens läppar och de var alldeles släta och fina så det är ingen större risk för missbildningar!! SÅ SKÖNT att veta
Jag ska lägga ut en bild så fort batteriet till kameran är laddat!
Förresten så fick vi nytt BF till den 29 april! Var nästan säker vi skulle hamna i maj men nu är det alltså 29 april som gäller. Men jag gillar er alla och denna tråd så mycket så jag hoppas det är OK om jag stannar här hos er majmammor i alla fall! Jag kommer säkert gå över tiden ;)
GRATTIS!
Vi har också varit på RUL idag. Visst var det häftigt!?
Allt såg bra ut här också :)
Det var en nyutbildad barnmorska som gjorde undersökningen så vi fick titta hur länge som helst + att en annan barnmorska kom och kontrollmätte sen. :)
Inte visste jag att man kunde se om det fanns risk för gomspalt redan nu, det sa de inget om. Hade de sett något hade de väl sagt det. Men men det är härligt att veta att allt ser ut att vara som det ska. :)