Inlägg från: EvaChristina |Visa alla inlägg
  • EvaChristina

BF maj 2011

Själv går jag in i vecka 9 idag. Och väntar på en tid för ul om ca två veckor, i samband med kubtest. Längtar! Efter det ska jag berätta för mamma eftersom vi reser till värmen tillsammans i en vecka. Har inte träffat någon av mina föräldrar sedan plusset och jag har ju velat ta det eye to eye så att säga :) Har sagt till ett par vänner bara än så länge. Svärföräldrarna ska nog få veta om en vecka.

• EvaChristina

Jag känner inte heller mycket i magen längre. Illamåendet kommer och går men växtvärken är borta. Jag är i v 10+1. Längtar så tills om två veckor när jag ska göra vul första gången. Efter det kommer det nog kännas mer "på riktigt".

• EvaChristina

Åh vad härligt för er som gjort vul och allt sett bra ut. Jag har min tid på fredag. Är rätt nervös. En massa 'tänk om' surrar i huvudet. Lilla liv, må bra och väx där inne!

• EvaChristina

Fler som har restless legs (myrkrypningar)? Har haft det periodvis även innan grav men nu börjar det bli riktigt jobbigt. Varken jag eller sambon kan sova när mina ben lever ett eget liv om nätterna. Undrar om någon fått behandling med intravenöst järn (feritin) under en graviditet? Det ska visst hjälpa.

• EvaChristina

Hoppar på här igen! Jag har bf 8 maj enligt min beräkning. Får se vad ul:et säger om två och en halv vecka...

Jag har inte märkt något med leverfläckarna/födelsemärkena.
    Däremot halsbränna, får det på natten/morgonen efter om jag äter för sent.

• EvaChristina

Här är en till med två veckor kvar... Jag kommer vara i v 19+2 på ul. Är inte det sent? Längtar ju ihjäl mig.

• EvaChristina

Jag är 17+4 idag och känner inte heller bebisen. Tjockare är jag visserligen, men någon riktig gravidmage har jag inte tycker jag, när jag ligger ner på rygg är magen platt och jag kan dra in magen så att den ser ut som innan grav. Man undrar ju lite var bebisen håller hus när det är så. Borde den inte vara drygt 16 cm nu?

Nu när jag inte mår illa längre och inte är lika trött så känner jag mig inte särskilt gravid :-/ Det är bara lite växtvärk i livmodern och ligamentsmärtor när jag reser mig hastigt eller liknande som påminner om att det växer ett liv i mig.

• EvaChristina

Grattis alla ni som varit på rul och sett det lilla livet! Härligt!

Tack för svaren på mitt inlägg här uppe, jag tror nog också att min livmoder måste luta bakåt, jag har svårt att känna den med handen när jag ligger ner också.

Imorgon är det julfest på mitt jobb, då lär alla (som inte visste sedan tidigare) få veta när jag väljer alkoholfria glöggen

• EvaChristina

Grattis Sofi 79!
    Jag har också bf 8 maj. Just nu, får jag tillägga, eftersom jag inte varit på rul än... En och en halv vecka kvar till stora rul-dagen :)

• EvaChristina

Jakeline: säger detsamma! Jag har dessutom en kvällstid och måste vänta ända till 18.30 på mitt ul. När ska du dit?

Svar på tråden BF maj 2011