Inlägg från: EvaChristina |Visa alla inlägg
  • EvaChristina

BF maj 2011

Jag är i v 24+1 och har gått upp 8-9 kg, till 71 kg. Det är med lite motstridiga känslor jag ser mig själv i spegeln numer. Å ena sidan gillar jag magen och att folk säger att det inte går att missa att jag är gravid nu. Å andra sidan har typ allt på kroppen blivit större - överarmar, rumpa, lår, vader, kinder. Känns mindre roligt. Jag var tidigare rätt aktiv och relativt vältränad, nu känner jag mig som en hösäck mest Orkar liksom inte. Dessutom börjar jag känna av foglossning (tror jag det är) och kan inte gå långa sträckor utan att det blir värre.

Men på det stora hela mår jag bra, det här med vikten är ju rätt ofrånkomligt och jag ska nog komma i form igen efter förlossningen.

Har ni tänkt på vilken skön tidpunkt det är att få barn i maj förresten? Sommaren väntar, värmen och ljuset kommer och världen ler

• EvaChristina

Jag fick också reda på att jag är RH negativ nu vid senaste bm-besöket. Nu blev jag lite orolig nästan när jag läste det om tidigare abort som JosefinK skrev. Jag fick ingen spruta då. Jaja, antar att de har koll..

• EvaChristina

Vi var helt inne på en Emmaljunga Citycross ända tills vi kom in i butiken för att beställa. Då blev det en Brio Happy Harmony istället. En sån här röd och fin

Idag inventerade jag vad vi köpt i klädväg hittills. Vi vet ju inte om det är en pojke eller flicka, men jag tycker de passar både och.

• EvaChristina

Jag har också ont i ena skinkan då och då. Känner igen det sen tidigare ej gravidrelaterat problem med rygg och ischias. Men jobbigast är ontet mellan benen som jag är rätt säker på att det är fogarna... Inte sovit bra alls den här veckan, är tufft att jobba heltid då även om jag mest bara sitter vid en dator. Man är liksom inte med i huvudet riktigt. Skulle kunna sova i två dygn känns det som.
    Ursäkta klagandet, men det känns ju lite bra att få det ur sig

Nu har jag också hakat på bloggeriet förresten:
    ordagrann.webblogg.se/

• EvaChristina
    SannaSanna skrev 2011-01-26 14:25:04 följande:
    Ja sova i 2 dygn skulle man ju lätt klara nu! Jobbar också heltid och sitter vi datorn. Gått rätt ok hitintills men nu börjar det bli riktigt jobbigt! Känns inte som jag är skarpaste kniven i lådan nu! ;) Dessutom jobbigt att sitta hela tiden... :( Ursäkta klagandet... Är ju inte bara dåligt detta. För ju med sig något fantastiskt! Och att ha en liten som växer i magen är en underlig känsla! Rätt sjukt egentligen! :)
    Samma för mig, det har gått så bra hittills, men nu senaste veckan har jag varit riktigt trött och seg i huvudet. Får hoppas att det är en tillfällig svacka... Men som du säger, underlig och underbar känsla att det är ett liv i magen som vi ska få träffa om några månader. Drömmer
  • EvaChristina

97 dagar kvar idag!

Mår rätt bra, förutom tröttheten och ont i fogarna som kommer och går.
    Men vilken skillnad i kondition jag märker av, blir helt andfådd av att gå i trappor. Jag brukar gå rätt fort annars men nu tar det liksom emot i kroppen att röra sig snabbt. Och känner mig smidig som en säl ungefär
    Jag önskar att det kunde bli påsk snart så jag får min ledighet och kan pyssla och förbereda hemma. Längtar så!

• EvaChristina

Att det är så olika... Hade gärna gått hem fem veckor innan som i Finland. :) Planen nu är att gå vid påsk, jag har tagit semester från 26 april till 6 maj. Måndag den 9 börjar föräldraledigheten och pyret är beräknad till 10 maj.

Men jag börjar fundera på att ta ut någon till veckas semester, eller kanske sprida ut fem semesterdagar på de fem sista veckorna, t ex vara ledig varje måndag. Kanske känns skönt att varva ner stegvis där på slutet tänker jag.

• EvaChristina

FrökenHanna, vad jobbigt att ha det så. Vad säger bm eller läkare? Måste ju gå att få en sjukskrivning om du mår dåligt, oavsett om det är psykiskt eller fysiskt.

• EvaChristina

Jag känner olika typer av rörelser mest hela tiden tycker jag. Har jag inte känt något på en timme eller så så puffar jag lite på magen för att få svar
    Men jag har inte heller fått några sparkar som gör ont eller känns särskilt obehagliga (förutom att det kan vara lite jobbigt att bli akutkissig när det grejas neråt blåsan till).

Upptäckte häromdagen att det går att höra hjärtslagen när sambon la örat mot magen. Häftigt! Han kan få flytta runt lite för att hitta hjärtljuden men vi har provat flera gånger nu. Jag vill också höra, men jag får vackert vänta till nästa bm-besök
    Fler som hört bebisens hjärta på det sättet?

Svar på tråden BF maj 2011