• Friida11

BF maj 2011

Hej allihopa :)
    Hoppar gärna in här!! Fick missfall den 2/7-10 men har nu efter två månader lyckats plussat igen! :D ÄR SÅÅÅÅ LYCKLIIIG!! Är nu i v.5 och håller tummar och tår att jag får behålla detta mirakel denna gång :) 

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet

• Friida11

Hej alla glada :)

Någon som gjort tidigt ultaljud i  norra delen av sthlm? Tänkte om det fanns någon bra privat gyn här som man kan ringa till är så orolig eftersom jag sist fick missfall så vore skönt att gå och kolla så allt är ok.

• Friida11
    gosensgos skrev 2010-09-07 21:05:21 följande:
    jag har bokat idag i Täby.
    Finns säkert flera, danderyd?
    Vart runt norra stockholm tänkte du?  
    Jasså vad var det för klinik hur kan man nå dom? :)
    Jo jag menar precis åt det här hållet bor i Uppl. Väsby så det är rätt lagom lång till täby/danderyd
  • Friida11

Någon här inne som har symptom som molvärk och ryggont?  Är i v 5 och har mensvärk aktig smärta och ont i ryggen är sååå orolig för missfall eftersom jag fick det för två månader sedan och då hade jag molvärk i magen dock inget i ryggen.. Usch oroar mig varje gång jag ska på toa att jag kommer se blod i trosan.. uscha inte okej!

• Friida11
    Jodi skrev 2010-09-07 23:00:46 följande:
    Jag har haft det hela tiden (förrutom de två senaste dagarna). Har sett det som nånting positivt, att livmodern växer till sig osv. Det är vanligt, de flesta verkar ha det. Så länge det inte kommer blod kan man nog vara lugn. Förstår att du oroar dig, det gör jag med. Men nu när jag börjar vecka 7 så orkar jag liksom inte oroa mig hela tiden för det. Går det åt skogen så gör det det. Oavsett vad jag gör och hur jag oroar mig.
    Jo men precis så tänker jag också.. ska man gå å oroa sig till vecka 12 känns inte så spec kul dessutom spelar det ingen roll för det som händer händer man kan nog inte påverka det spec mkt... det är helt enkelt ödet som avgör :) Men vi får hålla tummar å tår :)
  • Friida11
    gosensgos skrev 2010-09-08 20:02:39 följande:
    Täby Närsjukhus Gynekologmottagningen

bokade du ut remiss är det bara ringa dom ?
  • Friida11

Hej alla glada :D
    Hoppas allt går bra för er och era små pyren där inne :)
    Själv är jag i v 7+4 idag och illamåendet börjar komma smygande har inte kännt av så mkt illamående som tur är men nu börjas det.. Är SUPER känslig för vissa lukter får kvälvningar av tex stark mat os lukt usch kräks av bara tanken på det haha.. Har inte spytt ännu var nära igår men jag slapp som tur var :)
    Det jag har som största symptom är ju molvärken uscha uscha! Det känns som krafit mensvärk från och till och håller i sig typ 1 min för att sen gå över så det är jätte jobbigt då jag oroar mig för missfall efter det jag fick i juli.. Men har haft denna molvärk nu i typ 2 veckor och inget blod eller något samt att BM säger att det är helt normalt gör olika ont från person till person men det tycker jag är jätte tufft med att det gör så ont.. Kan ibland inte sova på nätterna och vaknar x antal ggr av att jag har ont.. jätte tufft någon som känner igen sig??

Kramar på eR!

• Friida11
    Vix skrev 2010-09-29 20:12:20 följande:
    Gick in i vecka 9 idag
    Har fått gått med åksjukeband hela dagen då jag har mått grymt illa. Någon fler som mår pyton?
    Jag har börjat må illa denna vecka är i v 8 går in i v 9 på lör och jag har fått grymt illamående usch nästan så jag inte orkar röra mig... hjälper bandet dig?
  • Friida11

Jag ska på ultarljud den 19 :D Längtar så!! Skulle redan gå den 12 men sambon kunde inte så vi flytta fram det en vecka :D Kommer då vara i V 10 om ja räknat rätt sen får vi se vad ultraljudet säger om bebis är så gammal som jag tror :D Men jag orkar inte vänta längereeeeeee!! Är jätte lesen över att jag var tvugen att boka om tiden! Ibland hatar jag att min sambo har ett jobb där han reser mkt..! Men men jag får helt enkelt vänta :D

• Friida11

Tänkte bara höra med er tjejer, hur är er molvärk? Min liksom kommer och går och ibland är den kraftigare och ibland inte.. Är rädd för att bebis inte lever i magen pgr av smärtan jag har.. Men har inte några tecken alls på blod eller liknande och mina grav symptom är starka.. Kan bebis vara död i magen ändå ??

Tacksam för svar!

Svar på tråden BF maj 2011