• Friida11

BF maj 2011

Såg min bebbe idag på VUL åkte in akut pgr av smärta och fick se det lilla hjärtat picka där inne... HELT OTROLIGT! Så underbart att gå se min lilla krabat där inne läkaren sa att bebis mådde hur bra som helst där inne :D Men hon mätte lite snabbt och sa att jag var i v 8+0 förstår inte trodde jag va i v 9+1 idag.. Hur kommer det sig att det flyttat en vecka bakåt eller asså hur räknar dom förstår inte :P ? Asså är jag då i v 8+0 inte v 9+1 ? :P

• Friida11
    2barnsmammaaa skrev 2010-10-10 23:18:17 följande:
    Maggan -- med mina två första barn så blev jag flyttad 11 respektive 15 dagar åt fel håll.. Det är inte kul så jag förstår dig hehe. Antagligen har ägglossningen varit senare i ditt fall? Eller så är vissa foster olika stora för jag har alltså plussat md mina barn redan innan dom blivit till i princip hehe.
    haha ja men det är ju det jag tycker är konstigt :P haha fattar ingenting hade ju mensen den 7 Augsuti var på gyn den 17 augusti då sa läkaren att jag precis ska ha ägglossning så jag vet inte känns rätt skumt men får se den 19 när jag ska på ultraljudet på mvc vad dom säger då :)
  • Friida11
    Jodi skrev 2010-10-14 16:45:45 följande:
    Har senaste tiden börjat få så ont i ryggslutet och i ena skinkan, värken kommer och går lite under dagen men det är nästan värst på natten , gör svinont att vända sig!
    Nån som känner igen sig? Kan det vara foglossning?
    Känner precis igen mig! Har exakt samma problem med just den smärtan spec på nätterna eller när jag sitter och ska resa mig upp efter ett tag FY SATAN vad ont det gör!!! Men jag tror det är ishias hos mig burkar visa sig så sen kan det ju vara början till foglossning man kan få det väldigt tidigt i en graviditet!
  • Friida11

Jag har också fått plocka av mig min förlovningsring känns jätte tråikgt och tomt :( Men använder min farmors ring som är av guld som det istället för den passar än :P

• Friida11

Gick in i v 12+0 idag ÄR SÅ GLAD :D Känns super kul och mkt av rädslan för misfall har släppt :D Om en vecka på måndag så gör vi KUB och ska bli så kul att få se vår lilla krabat där inne :D SÅ GLAD!!!!!!!!!!

• Friida11
    Kottemor skrev 2010-11-09 15:20:26 följande:
    Ledsen

Var och gjorde KUB i morse och det gick inte som vi hade hoppats på.
    Fick risken 1:30 för att få ett barn med DS.... Det var både mätnignen av nacksplaten och blodprovet i som var dåliga och gav resultatet.
    Så nu ska jag genomgå moderkaksprov nästa tisdag och allt detta skrämmer mig!

Risken att få missfall efter ett moderkaksprov är 1:100, och risken att få ett DS barn är 1:30, vi valde därför att genomgå moderkaksprov. Sen visar det sig att min moderkaka sitter i framvägg och därför kan det vara svårt att genomföra provet, och då måste det istället bli FVP, en då får vi vänta ytterligare någon vecka...

Det som gör mig lite förundrad är att fostret var precis 45mm om hon mätte en gång ,och dom andra gångerna var det under 45mm. Jag var enligt beräkningarna "bara" i vecka 11+1 och inte i 11+6 som vi trodde enligt SM.
    Och vad jag har förstått av vad jag kunnat läsa mig till, är att man inte ska göra KUB innan v. 11+3 eller en storlek på fostret på 45 mm.

Jag förstår ingetting och känner mig verkligen som om jag bara vill gräva ner mig i sanden och gömma mig...
    Mår jättedåligt och känner verkligen inte för att sitta här på jobb för att "hålla skenet upp"
    Funderar på att berätta för min chef, och sjukskriva mig någon dag.... vill bara gråta
    Usch jag beklagar verkligen :(
    Jag tycker du ska tala om för din chef vad det är som sker och ta ledigt några eller någon dag för att ta det lite lugnt och tänka det är ju mycket att ta in. Jag hoppas att allt löser sig för er. Är det ditt första barn ? Är du i riskgruppen ?

Kram!
  • Friida11

RUL på måndag alltså den 13 :) Ska bli super mysigt att se bebisen där inne, LÄNGTAR SÅ! V.17+0 imorgon för mig men känner inte bebben röra sig ännu :( Vill så gärna göra det! Min bästa vän är i v 19+0 och känner sin bebbe dagligen.. MYS! Men ni som ska ha första barnet, har ni kännt eran bebis än ?

• Friida11
    natalieh skrev 2010-12-09 20:07:04 följande:
    iisch! v 17+0 imorgon.. och jag känner mig inte gravid.. och jag ska kunna vänta i heeela 10 dagar på RUL för att veta att bebisen inte försvunnit sen sist ( 3v.sen) jag såg den.. men det är betryggande att läsa att de flesta mår som jag rent fysiskt, molvärk, sover dåligt , ingen mage direkt.. osv.. så nu fick ni lite gnäll från mig..

ps, grattis alla till välmående bebisar på RUL {#emotions_dlg.flower}
    Går också in i v 7 imorgon och känner mig inte heller alls gravid :P Känns som att magen bara slutat växa helt plötsligt och känns mer fläskig än gravid :P Jag har RUL på måndag så jag slipper vänta allt för länge vilket känns jätte skönt :D Men tiden går fort ska du se!!
    Jag känner knappt av något lite molvärk som du säger dock är jag VÄLDIGT trött men tror det beror på järnet kan inte heller äta järntabletterna jag fick för jaag fick massa utslag som klia :(

Men hoppas vi börjar känna bebis snart :D
  • Friida11
    Hiavatha skrev 2010-12-09 19:56:04 följande:
    Maggan08: Kul att få gå på RUL såpass tidigt, jag kommer få gå den 20e o kommer då vara i 19+5 tror jag det blir. Jag är ganska säker på att jag kände första lilla fladdret runt v 12, nu har jag känt lite varje dag de senaste dagarna, är nu i v 18+1, så det kommer nog. Kan inte känna nåt utanpå än dock.
    JA känns super kul! Vi fick RUL datum vid inskrivningsbesöket hos BM som dom flesta i vår komun får och då räknade vi enligt min senaste mens så skulle jag nu varit i v 18-19 men eftersom jag efter KUB blev flyttad bakåt så blev det tidigare men det tyckte inte BM skulle vara något problem vilket var väldigt SKÖNT! Ville verkligen inte byta datum och vänta ännu längere så det ska bli super mys! Jag får hoppas att jag också börjar känna snart skulle vara underbart :)
Svar på tråden BF maj 2011