• MissS

BF maj 2011

Hej!

Får man hänga med här tro?

Har BF den 16/5 och enligt ultraljudet är det en liten kille.
    Det är fjärde barnet och de tidigare barnen är födda 02, 05 och 07.
    Ser att Ni diskuterar förlossningar och jag börjar inse att jag nog borde tänka lite mer på den kommande, men.... det brukar lösa sig.

Hoppas Ni har det bra, dags att masa sig iväg till jobbet... jisses så segt efter julledigheten....

• MissS

Tack så mycket för det fina välkomnandet!
    Vad kul med en tråd där det diskuteras livligt!

kottemor- Grattis och vad skönt att ni kan slappna nu och njuta hoppas jag av graviditeten.

amisej- Jag var i vecka 18+4 och hon kunde frysa bilden och visa snoppen, så jag antar att det inte råder några som helst tvivel, men HELT säker ska man ju inte vara såklart.

Åh sista dagen jag jobbar innan nyårshelgen som kommer spenderas i Leksand, i en stuga med goda vänner och huset FULLT med barn i alla möjligt åldrar, precis som livet ska vara mao.

Ha en bra dag tjejer och om jag inte loggar in innan nyår- gott nytt år! oooooch, nästa år kommer våra små kottar till världen faktiskt!

• MissS

Jag försöker verkligen hänga med i tråden men dagarna bara susar förbi. det är fullt ös ¨på jobbet och andra arbetspasset börjar bekant när man kommer hem. *verkligen trött*

Ser iallafall vad ni diskuterar- en del iallafall

Ang. kläder har vi med de 3 vi har- bara köpt 56 kläder, men fått kläder i strlk 50 som redan var urvuxna men de har vi sparat vi till den lilla i magen den här gången.

Angående kläder så har jag rotat fram det vi hade kvar efter sonen som nu är 8 år och det är verkligen fina kläder som knappt är slitna alls, det är nästan bara PoP och fina som attans. Liiiite av tjejerna får nog ärvas också....
    Sonen är född den 27 maj och 2002 var den varmaste maj som upplevts... det räcker med tunna bomullsbyxor, håller mig mest till omlottbody och en liten tunn mössa.

Vagn har vi bestämt oss för, det blir en Mountain Buggy, en swift.
    Tror vi kommer bli nöjda med den.

Är nu i vecka 24 och börjar inse att veckorna går lite VÄL fort men det är himla mysig tid det här, innan man blir för tung eller för svullen.... man bara flyter med och mår bra.

Ha en riktigt fin fredagskväll.

• MissS
    NinnaLilltroll skrev 2011-01-23 10:17:51 följande:
    Åh  vad ni har kommit igång med vagnköpandet.. Jag har ingen aning om vilken vagn vi ska välja. Det är verkligen svårt. Min sambo har varit bortrest nu ett tag och när han varit "hemma" har han jobbat. Men nu är han ledig till helgen så då MÅSTE vi ut och titta.
    Vi har blivit rekomenderade Urban Jungle från ett par vänner så den får vi ju titta på.

Idag har jag 100 dagar kvar till BF (3 maj)! Knäppt :)
    De har bara bytt namn på Urban Jungle, till Mountain Buggy.
    Kolla på deras swift! Jag är grymt imponerad av deras nya vagnar!
    Hade Urban Jungle som syskonvagn till tjejerna och de är underbara...stabila men ändå smidiga.
  • MissS

Vad fina vagnar ni har köpt!
    Då det är vårt 4:e barn innebär det att vi har en 7-sitsig bil och måste fälla ett säte längst bak, då är det otroligt viktigt att vagnen blir platt och smidig. Det är nog den enda som vi går på just nu Smidigt och litet.

Jisses så vi har börjat boa oss nu, vi har storröjt hela huset idag, vi har gjort ordning platsen som vi ska byta blöjor på i tvättstugan, lagt ordning kläder i trådbacken under mm. Tidigt, men kul såklart, barnen tycker det är otroligt skoj att få vara med och greja. Så nu känner vi oss rätt klara, då var det bara allt annat som man har lagt på hyllan under tiden man varit så trött och sliten, som att bestämma ett bröllopskort att skicka ut till alla gäster, lägga in kort på den digitala fotoramen, strukturera alla papper som ligger och skräpar mm, men phuuu, man ska hinna andas också

Hoppas det är bra med er alla och alla fina magar.

• MissS
    Jodi skrev 2011-01-29 23:22:28 följande:
    Har en fundering angående spjälsäng till er med barn sedan tidigare. Är det bra att köpa en där man kan montera bort en sida? Hur många år använder man spjälsäng innan man går över på " vanlig"?

Idag har vi köpt tapeter till babyns rum och sambon lägger parkett för fullt. Ska bli så kul att få inreda! Har ikväll upptäckt tradera, har lagt några bud på kläder stl 56. Ska bli mycket spännande att se om jag vinner något...!
    Jag har inget erfarenhet av spjälis där man kan ta bort en sida, vi har samma själsäng till barnen som min man hade när han var liten, alltså 40 år gammal, den funkar kanonbra.
    Det är så så olika från barn till barn, en del vill inte ens sova i sängen, den del älskar den, man vet aldrig.
    Väljer man en spjälis som man kan ta bort ena sidan kan man dock använda den längre.
  • MissS
    Grattis till alla nyblivna mammor! Hjärta

Jag har inte följt tråden sedan jag kissade + pga. tidsbrist mm. men nu har jag lite mer tid då jag är hemma
    med barnen om dagarna.

Det låster så supderdupermysigt när ni skriver vad bebisarna väger och att ni ligger och bara njuter av dem!
    Då kommer man ihåg hur det känns!
    mammaE2011 skrev 2011-05-01 22:25:27 följande:
    Måste fråga alla er som fött och varit dåliga i magen precis innan förlossningen. Hur länge har det pågått? Mer eller mindre än en vecka innan förlossning? Blev så akut dålig i magen idag (nr 2 på toaletten) tillsammans med molvärk efter en långpromenad idag. Känner igen det när jag ibland i samband med mens-mensvärk blivit dålig i magen. Men har även läst att kroppen kan" tömma sig" precis innan förlossning. Någon som känner igen sig?
    Jag har inte haft så med de tidigare jag har fött men har det nu.
    Dessutom har jag superont i magen, det är inte en smärta som jag känner igen sedan tidigare, MEN jag tror såklart att det är för att tarmen ska tömma sig och det sätter in ett hormon som kroppen så fiffigt känner av.

Jahapp, jag har 14 dagar kvar till BF.
    Han verkar lugn därinne och för mig gör det inget om han vill ligga kvar ett stund till så länge han mår bra.
    Det känns fortfarande overkligt att jag ska göra den här resan igen för 4:e gången, men mycket spännande och mysigt!

Ha en bra dag alla nyblivna mammor och alla blivande mammor!
    Kram!
  • MissS

Jag har haft fixerade barn minst 3 veckor innan BF datum alla 4 gångerna jag varit gravid så det behöver inte vara ovanligt.

Igår kväll hade jag sammandragningar var 10 min som varade i 55-60 sekunder i flera timmar som satt i ryggslutet och som ett band över magen, jag fick verkligen koncentrera mig på att andas genom dem, sen gick jag och la mig eftersom de inte kom direkt ofta. Då la det av. Förvånad.  Idag är jag alleles öm i ryggslutet...
    Förvärkar, men sådär mycket var en ny erfarenhet för mig iallafall.

Jaja, en ny dag, solen skiner, barnen är hemma och har semester med mig tills den 16 maj vilket är underbart lyxigt och vi njuuuuter.
    Ha en bra dag tjejer!

• MissS

Oj det har jag aldrig hört talas om med vattnet, man lär sig ngt nytt varje dag.
    Hoppas att det går bra iallafall..... men det är ingen fara om bebisen inte har fixerat sig tills förlossningen sätts igång. Bebisen brukar fixera sig vid förlossningen, huvudsaken är att den inte snurrar sig iallafall men då löser de då också.

Jag får nog vänja mig vid att ha molande värkar och ont i ryggen helt enkelt vilket inte känns så himla upphetsande. Får väl se det som att det är kroppen som ställer in sig till förlossningen drar igång och att det blir en lite kortare förlossning eftersom kroppen redan har gjort ett arbete innan.

• MissS

Grattis till Kottemor och till Cassie!

Jag är ASTRÖTT.
    Asså, det var nog inte så smart att ta semester med kidsen, tjejerna är hemma med mig om dagarna, pojken går i skolan om dagarna och kommer hem vid 13.30, idag fick han cykla själv för första gången (säker väg men nojig mami) och han var så stolt när han for iväg. men shit, jag har ju kunnat sova bra om nätterna med de andra men det gör jag inte nu.... det knäcker mig totalt, känns inte som kroppen orkar med en förlossning helt ärligt.

Har BF den 16 maj så det är 10 dagar kvar.... jag tokväntar inte men det skulle inte göra något om han ville komma lite tidigare heller. Jag känner igen det där med att inte lita på sin egen kropp, jag tycker ändå att jag har varit med om detta 3 gånger förut men känner mig jätteosäker om kvällarna när det drar, moler och gör ont- näää alla graviditeter är verkligen olika och tur är väl det på något sätt.

Jag ska hoppa in i duschen, ta med mig tjejerna och dra ner till museumet och strosa lite samt ta en fika.
    I eftermiddag ska barnen ha med sig varsin kompis som vi ska hämta på skolan och förskolan. Det innebär att de inte bråkar lika mycket med varandra

Filip 020527, Vilda 051212, Molly 070216 och BF 110516
Svar på tråden BF maj 2011