SannaSanna skrev 2010-11-11 11:27:03 följande:
Följer diskussionen angående antal besök med stort intresse! Jag har varit hos BM på inskrivning nu i veckan (v 11) och ska tillbaka när jag är i v 20. Däremellan ska jag på RUL. Eller ja det blir i samma vecka som andra besöket. Har inte fått gå på något annat. Hört om att vissa går på olika grupp diskussioner och får ett besök emellan inskrivning och besöket i v 20. Vi fick itne heller någon info med oss från BM (bara en lapp med hänvisningar till internet och growingpeople, livsmedelsverket och vårdguiden) pga att de ville spara på miljön. Hade gärna fått med mig en sån där mapp några pratar om med bok etc. Lite besviken.. och.. Känns lite läskigt. (vilket jag även sa till BM men hon tyckte att man får ”ta sig samman” och lita på att kroppen sköter sig) Första barnet och jag har verkligen ingen koll på hur saker och ting ”ska” vara.. hur många besök har/ska ni ha?
Känner mig lite nojig och löjlig... men... vill ju bara att allt ska vara bra.
Jag var på inskrivning i v12 (11+0) enligt inskrivningsultraljudet som vi erbjöds. Vid RUL är jag i v20 och nästa besök hos BM är inte förrän jag är i v22 som sagt. Så vi har det nog ungefär samma. Sen tror jag iförsig att man kommer få gå lite tätare i fortsättningen, men vad vet jag, är ju första barnet för mig med

Det är något jag har fått för mig iallafall, att man går oftare när det närmar sig.
Får väl se. Försöker inte noja alltför mycket, men eftersom jag har symptom och allt så får man väl bara hoppas att allt är bra därinne (och det är det säkert!).
Får hoppas att tiden går fort fram till RUL.. Längtar sååå!!