• FruganH

BF maj 2011

Gick till jobbet idag och måste erkänna att jag ångrar mig nåt så enormt.. Sitter på kontoret, fryser så jag skakar och kan knappt andas eftersom jag är så genomförkyld. Men nu när man är här kan man ju lika gärna jobba. Har inte tid att vara sjuk, så det är väl bra ändå att jag är här.. Får se hur mycket som blir gjort nu bara..

• FruganH
    Lovelyness skrev 2010-12-01 18:12:04 följande:
    Hur funkar det för er att röra på er? Jag får ont om jag har rört på mig för mycket under dagen, får ont i bäckenet. Känns ju helt värdeöst för jag vill ju röra på mig..
    Kan också få ont om jag gått mycket. Får mest ont bak i bäckenet (runt svanskotan) och kan knappt vända mig i sängen på nätterna ibland. För ett tag sen hade jag även ont på framsidan av bäckenet och det var RIKTIGT obehagligt.. Men det har hållt sig borta ett tag nu tack och lov. Har ju haft lite problem med foglossning från och till sen v 9-10 ungefär, så det är väl bara att vänja sig vid att ha ont då och då.
  • FruganH
    Mamma Maj08 skrev 2010-12-03 21:48:19 följande:
    Jag är beräknad till den 20 maj.....:) ska på ul i Södertälje kl 11....:) ska bli så spännande sååå :) har ni någon magkänslan på vad som gömmer sig i magarna?! :) jag har haft drömmar om att jag väntar en liten tös...,får se om det stämmer :)
    Jag har faktiskt inte alls fått någon känsla för vad det är för en liten filur som bor i min mage Glad 
    Det är många som frågar, men som sagt, kan vara vilket som. Inga drömmar, ingen magkänsla, ingenting.
    Men vi har ju inte tänkt ta reda på det, så om det inte visas en snopp supertydligt på RULet så får vi vänta och se. Gärna för mig, ser fram emot att ha överraskningen sen efter förlossningen Tungan ute

Hade några vänner över på middag igår och dom hade köpt med sig en jättesöt body och babystrumpor. Första presenten vi fått till pyret. Vi blev jätteglada och sambon är så otålig att han nästan går under. Han vill att bebisen ska vara här nu Skrattande Men nu är vi snart halvvägs (får väl se var de säger på RUL iförsig), så tiden går snabbt!

Hoppas alla får en bra lördag!
  • FruganH

Ojoj, kan inte fatta att imorgon vid den här tiden så har vi varit på RUL och fått se vårt lilla pyre igen! Glad
    Ska bli så himla underbart! Hoppas verkligen att allt står rätt till därinne nu bara!

• FruganH

Var på RUL imorse och allt såg prima ut! Glad
    Var så underbart att se den lille!!! Herregud, kan ändå inte riktigt fatta att det verkligen finns en liten bebis i min mage (även om den växer).

Blev framflyttad från den 3 maj till den 6 maj, så det blev inte så stor skillnad. Får väl se när den lille behagar titta ut sen!

• FruganH
    Mamma Maj08 skrev 2010-12-07 21:25:32 följande:
    Va mysigt :) fick ni reda på könet på bebis?! Tycker dagarna riktigt segar sig fram till ul datumet....:)
    Nej, vi vill inte veta, så vi frågade inte ens. Stod väldigt tydligt på kallelsen dock att ta reda på kön INTE ingick i undersökningen. Med rätt BM så kanske man kunnat få veta, men vi vill ju som sagt spara överraskningen. Glad
  • FruganH
    Mary skrev 2010-12-07 22:37:07 följande:
    Vilken fin bild ni fick!
    Ja, även om den lille var livlig och inte riktigt ville ligga still så lyckades vi få några bra bilder.
    Kan sitta och titta på bilderna i evigheter känns det som. Vi är ju väldigt otåliga måste jag säga, önskar man kunde få träffa det lilla livet nu Glad
  • FruganH
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-08 15:30:00 följande:

Fröken Hanna
    vilken fin ultraljudsbild!

Tack Glad Blev verkligen jättenöjd med den bilden! Fick några andra fina med, kanske laddar upp dom i mitt galleri när jag hinner.
  • FruganH

Någon mer som sover väldigt dåligt på nätterna? Jag vaknar minst 2 gånger varje natt och behöver gå upp och kissa. Men sen så har jag så svårt att somna om minst en av gångerna. Ibland ligger jag vaken i över 1,5 timme innan jag lyckas somna om. Känner mig som ett jäkla vrak Rynkar på näsan

• FruganH
    30maj skrev 2010-12-09 09:50:00 följande:
    ja samma här.. usch undrar när denna "kissenödighet" om nätterna ska avta.. för gör de inte det så är det tragiskt att se framåt att jag troligen inte kommer få sova en hel natts sömn på över ett år, haha :P usch usch!

Men allt eftersom magen växer utåt och uppåt så bör de avta, vi hoppas!!
    Ja, dom säger ju att det "ska" avta nu när bebisen kommit upp ur bäckenet, men det vet jag inte om jag håller med om alls faktiskt Obestämd Men vi får hoppas att det skall bli bättre snart. Men sen kommer väl andra problem som stör sömnen. Man får verkligen lite försmak på hur det kommer bli sen med sömnlösa nätter...
Svar på tråden BF maj 2011