• jakeline

BF maj 2011

Så var man inskriven! nästa BM-besök planerat till början av januari! känns helt sjukt men men... UL innan dess i december. Om inget skulle hända så klart, men det får vi hoppas att det inte gör. Fick lämna en massa med blod också. KOmmer inte ihåg att det var så många blodprov förra gången... men det kanske var för att jag inte gjorde dem hos BM utan hos husläkaren och de förklarade inte vad det var de testade förutom en blodgruppering och HIV och sådant. Nu var det för struma och järnmättnaden i blodet samt bebbens blodgrupp också... Men det lät som det var något nytt...

Tio fulla veckor och jag har iaf outat mig för resten av världen. Life is good.

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    Joanna84 skrev 2010-10-19 13:41:50 följande:
    Nej jag har inte heller gjort något sådant. Man blir lite hispig när man läser om alla här. Men jag är ung och min barnmorska sa inget om det när jag var på hälsosamtal och ska på inskrivning i vecka 13 och då är de väl försent som jag fattat det.
    Min barnmorska tyckte inte heller att det fanns någon anledning att göra några test eller vul. Jag är född 80. Nu är det iofs min andra graviditet, men jag gjorde inget förra gången heller.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-19 13:57:33 följande:
    på de flesta platser erbjuds väl i KUB förens efter 35 års ålder???
    vissa gör det ändå, vad jag har förstått det som. Men det är så klart upp till var och en. jag är ju inte direkt orolig.
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-19 14:12:00 följande:
    Får man välja det eller får man bekosta det själv då?? Jag gör för att de kör någon testperiod här i mitt landsting där alla blir erbjudna o jag vill verkligen se att det finns något där :P Kan är mer så när det är första oxå, vad vet jag...man är ju inte säker på att det verkligen är en människa där inne :P
    antagligen. Jag var mycket mer nojig förra gången, men har erfarna kollegor som lugnade ner mig. När magen började växa och rörelserna började kännas så kändes det bättre.
  • jakeline
    FruganH skrev 2010-10-19 18:35:14 följande:

Vi bestämde oss för att inte göra KUB. Dels för att vi är såpass unga (är 24) och dels eftersom det, som många andra här sagt, bara siffror man får. Och även om man får bra siffror så kan man ändå inte vara säker utan fvp eller mkp.

Tänkte höra med alla andra kunniga tjejer här och se om någon har nån bra huskur mot halsbränna? Har ju det nästan varje dag. Har receptfria från apoteket som jag tagit tidigare innan jag var gravid, men nu när jag läser bipacksedeln så står det att man ska rådfråga läkare osv innan man använder det. Men jag tänkte att man kunde testa lite mer naturliga grejer i första hand.. Så någon som har tips?

jag knaprade gaviscon fran apoteket forra gagnen jag var gravid. Funkade bra for mig.

Fick tid for UL den 14 december ocksa! Langtar hjarnet!
  • jakeline
    fliona skrev 2010-10-20 13:34:16 följande:
    fler som börja få mage..? är idag i vecka 10 men ser ut som jag är i vecka 16 kanske
    jag med... :P
    Tiiinaa skrev 2010-10-20 16:13:27 följande:
    Jag är i vecka 12+5 idag och jag har fått lite mage. Igår var vi på KUB och allt såg bra ut :) Fick bra siffror och vi fick titta på den lill* i en hel halvtimme. Underbart. Den sov mestadels men BM buffade och tryckte för att väcka den så ibland sprattlade den till och vaknade. Den var så söt. Fick med mig två bilder hem. Här är den ena.

vad härligt! :)
  • jakeline
    Tiiinaa skrev 2010-10-20 22:45:03 följande:
    Det är så många som pratar om att ni fått små magar..är det någon som vill visa bild? Jag skulle tycka det var lite kul om vi vågade visa lite magbilder GravidGlad
    haha nää... Tungan ute
  • jakeline
    down under skrev 2010-10-21 09:19:48 följande:
    Här e min...är i vecka 12 Skrattande
    Har inte kunnat dölja magen på länge!

min är lite mindre, men jag är bara i v 11... kanske vågar mig på en bild senare...
  • jakeline

här är min mage... hähä Har mammabyxor från HM sen förra graviditeten. 10+5 idag och bild tagen på kvällen
     Magen v 11 (10+5)

Svar på tråden BF maj 2011