• jakeline

BF maj 2011

carwho skrev 2010-09-21 07:00:52 följande:

Gomoron! Jag har funderat o kommit fram till att jag måste ha kissat ut delar utav min hjärna när jag kissade på testet!!!!! Mer förvirrad människa får man leta efter o minnet ska vi inte ens tala om. För det existererar inte längre!!

Hoppas ni alla får en underbar dag!!

haha, och inte lär det komma tillbaka på ett tag heller... Sorry... det försvinner ännu mer när du ammar... Maken klagar alltid på att jag är disträ och har gjort sedan förra graviditeten... Den där multitaskinggenen vi kvinnor ska besitta har visst inte fastnat hos mig... :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline

har ni gjort en BF-tråd nu? hittar ingen länk? om den finns kan det inte läggas in i TS då? Liksom alla deltrådar? :-P bra med extra trådar tycker jag, även om det ärmysigt här med, så känns det som om man missar alldeles för mycket.

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline

Jag dricker tre små koppar kaffe om dagen. har lättare att låta bli den här gången än den förra... då fick jag bunkra upp med koffeinfritt. I övrigt tycker jag inte att det är så svårt att hålla sig till det man får äta. Visst jag älskar dessertostar, men jag kan hålla mig till färskost eller smältost på tub om jag skulle få en riktig craving.

• jakeline

blä, illamåendet har återkommit med besked... har mått illa hela dag med korta pauser då jag har ätit... men jag kan ju inte äta HELA tiden...

• jakeline

Jag tror att det kan vara bra att berätta för någon nära. Det kan vara skönt att ha stöd om något skulle hända, samtidigt som jag förstår att man inte vill berätta för tidigt av samma andledning. Förra gången fick de flesta veta efter jag varit på inskrivning i v 10. Var på bröllop och hade liksom ingen bra ursäkt. Dock märkte varken brud eller brudgum att jag drack alkoholfritt, de fick veta dagen därpå. :P Våra mammor fick veta på morsdag, det var väldans passande faktiskt. :) Den här gången blev det som det blev. Mamma var här och jag råkade försäga mig lite så hon gissade faktiskt.

Men alla gör sjävlklart som de vill. Jag förstår båda sidor plus att det är lite mysigt att vara de enda som vet att något växer under ens hjärta.

• jakeline
    solouniko skrev 2010-09-24 07:50:46 följande:
    Nu har jag bokat in VUL den 5e oktober, spännande! Har velar fram och tillbaks om hur vidare jag ska göra det eller inte, men det känns ändå bra att göra det eftersom jag känner mig så sjuukt ogravid! Vid det här laget med dottern mådde jag piss och spydde 4 ggr per dag heela tiden och nu känner jag mig knappt trött ens Men jag hoppas att allt är som det ska ändå, det kan ju såklart vara olika men man kan ju inte låta bli att vara orolig ändå...
    det kanske är en kille den här gången? Jag mådde som en prinsessa med sonen, mår mycket sämre nu!
  • jakeline
    solouniko skrev 2010-09-24 11:23:26 följande:
    Ja, endel säger ju att det är så så man vet aldrig Ska iallafall blir skönt med VUL så man får veta hur allt står till, att man inte bara inbillar sig att man är gravid! Nog har jag lite symptom, typ molvärk mest på kvällarna, lite öm i brösten och lite illamående då och då men aldrig som sist då jag mådde SÅÅ dåligt. MEN, man ska ju egentligen inte klaga såklart Aldrig är man nöjd va
    haha nej, visst är det så! Det verkar vara många som får VUL i den här tråden. Jag har aldrig varit på ett, men jag fick två UL med förra. Ett rUL och ett tillväxtUL. Det är inte helt fel.

Idag mår jag prima! är ledig då de håller på att pilla med ventilationen här i huset och då vi har hund så är det bäst att vara hemma.... Ikväll är det fredagsmys med avocado och räkor. Ska bli sååå gott!
  • jakeline
    minya skrev 2010-09-25 10:32:12 följande:
    fick lite nostalgi, kollade gamla bilder, här var jag i vecka 30 med dottern. 
    ser mest smällfet ut  
    intressant att se hur denna mage blir. 
    v 30 (29+0)
    haha jag i vecka 30 (29+0) med sonen....
  • jakeline
    Vix skrev 2010-09-25 12:22:53 följande:
    Gjorde lite spådom på mig själv pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/... spännande för att se om det slår in. Jag gjorde samma med mina söner och det stämde

Madame Zaritska, using her mystical powers, has the following prediction:

The day you deliver, outside will be light. Your baby will arrive in the early afternoon. After a labor lasting approximately 17 hours, your child, a girl, will be born. Your baby will weigh about 14 pounds, 3 ounces, and will be 21 inches long. This child will have light gray eyes and a lot of brown hair.
    haha vad kul!

Madame Zaritska, using her mystical powers, has the following prediction:

The day you deliver, outside will be cold. Your baby will arrive in the early evening. After a labor lasting approximately 8 hours, your child, a girl, will be born. Your baby will weigh about 10 pounds, 3 ounces, and will be 20 inches long. This child will have dark blue eyes and barely there blonde hair.
Svar på tråden BF maj 2011