FruMadde4barnTätt skrev 2011-04-24 08:25:41 följande:
annars är det väldigt jobbigt här, när jag inte orkar någonting, min man får gör allt här, och tyvär så blir vi på lite dåligt humör när vi inte orkar.
vi har 4 små barn tätt, och mycket att göra och passa hela tiden, och min man jobbar ju också.
mina föräldrar vill komma och sova över här då de bor långt bort, men vi orkar inte just nu, jobbigt när de inte förstår det.
längtar tills bebis är född så det kan börja bli lite bättre här igen.
För första gången i sitt snart tvååriga liv har vår dotter börjat sova dåligt om dagarna. Tidigare har det varit så lätt att natta henne både om kvällarna och dagarna. Nu protesterar hon med sömnen om dagarna. Jag har verkligen sett fram emot just hennes två sömntimmar för att kunna vila eftersom jag sover så mycket sämre själv om nätterna nu. Det gör att jag är trött och hela familjens humör påverkas...
Jag tror att hon inte har samma behov av sömn sedan jag slutat att ha henne på dagis under veckorna. Är det någon annan som har märkt av en sådan förändring?
Även om vi försöker tänka att vi verkligen har allt vi kan önska. Ett underbart barn, ett till på väg, ett hem vi älskar, varandra, osv, osv, så är det lätt att det blir lite slitigt just för att man är så trött hela tiden. Kan verkligen tänka mig att det måste vara ännu tuffare med fler barn.... Underbart men tufft liksom..