BF maj 2011
Jakeline: Ooops, jag ska genast gå in och åtgärda...
Jakeline: Ooops, jag ska genast gå in och åtgärda...
Nu ska bilden ligga i standardbilder. Månad 5 & 9 heter den.
EvaChristina: ååhh, vad spännande. Nu har du säkert din bebis i famnen innan helgen är slut. Koncentrera dig på att slappna av och försök sova, du kan behöva energin till förlossningen.
BF+3. Somnade vid 2.30 inatt, ringde polisen 2 gånger eftersom det stod en hund och skällde (oavbrutet) från ca 0.15. Tyvärr fanns det andra brott som polisen var tvungen att ta itu med (har full förståelse för detta), men jag lyckades somna till slut!! Hade ett par onda sammandragningar sent igår natt, men ingen bebis i sikte idag heller. Så idag på schemat står ogräsrensning i trädgårdslandet och sättning av potatis och lök.
Therojasfamily: Grattis till er lilla kille!!
Kottemor: Skönt att Oskar mår bättre och att ni har kommit hem. Ert lilla underverk är gudomligt söt. Får mig att längta efter min lilla plutt.
Neith: Grattis på nummerbytardagen!! Inte konstigt att man kan bli vattenspridare när man är en hormonstinn bomb med gröt i hjärnan och inte vet vad man vill...
HJÄÄÄÄÄLP MIG!!! Jag har ett problem: Den senaste tiden har jag börjat få kramp på insidan av låret. Det är supersvårt att häva krampen, det hjälper inte om jag går, jag har provat stretcha i förebyggande syfte, ibland får jag krypa ihop och hoppas på att det släpper. Vad ska jag göra? TIPS NÅN?
Down under: Ååhh, vad jag blir avis. Hoppas du har din lilla baby i famnen nu och att allt har gått bra.
Down under: Grattis till Keylah!! Ser fram emot en bild! ![]()
MiDi: Grattis till er lille påg!
Eelliinnaa: Grattis till er lilla Meja. Det är ett vackert namn ni valt. Det var ett av de två namnen vi valt om vi ha fått en tjej.
Tror att min slemmis släppte idag. Fick en flytning som var lite mörkt färgad (typ gammalt blod). Har haft flera sd som gjort ont, nu på kvällen. När bebisen "borrar ner huvudet" (det känns så när han rör på sig ibland) får jag kramp på insidan av låret. Troligen kommer bebisen åt någon nerv som gör att jag får kramp. Är det nån mer som har känt nåt sånt?
Saso87: Vad skönt att veta att det inte bara är jag som får konstiga smärtor ppå andra ställen än i magen. Ska fråga BM om detta på torsdag. Jag hoppas på att det snart är dags, men slemmisen kan ju "gå" rätt lång tid innan det blir nån action. Jag hoppas på hinnsvepningen på torsdag och att det blir bebis i helgen!! ![]()
Saso87: För mig var det tvärtom. Hade lite känningar igår och vaknade och hade värkar var 5:e minut som höll i sig i ett par timmar (kl.03-05). Sen tog jag 2 panodil och duschade varmt och då avtog värkarna. Positivt är att jag har varit hos BM idag och hon konstaterade att jag var öppen 2cm och att tappen var mjuk och nästan utplånad. Hon gjorde även en hinnsvepning så nu hoppas jag på bebis innan helgen är över.
Grattis Ladyline till er lilla kille!!
Hej hopp!
Inatt kom lilla Leo till världen efter BF+8 och en hinnsvepning igår vid 11.30.
Värkarna tilltog vid 17 och vi åkte till Malmö BB 22.30. Vi kom in till förlossningen 23.15, sen CTG-kurva 23.25, som de ville skulle sitta i minst 20 min. Det gick inte eftersom krystvärkarna kom igång 15-20 min senare, och när BM undersökte mig var jag öppen 8-9cm och vattnet gick. 5-6 krystvärkar och Leo föddes 13/5 kl.00.11, 3550g tung och 52cm lång.
Jag brast invändigt, massor av småbristningar, förlorade 700ml blod. Läkare tillkallades och skrapade rent mig samt sydde mig (med Gud vet hur många stygn). De höll på i ca 1 timme och jag fick smärtstillande och lustgas under tiden.
På det hela taget är jag supernöjd med hela förlossningen, den underbara personalen och vårt nya liv som 3 i familjen Nilsson.
Hej! Ni som fått era bebisar, hur gör ni med amning? Funkar amningen, tog det lång tid innan det fungerade? Just nu har vi döpt vår lilla Leo till "handgranaten". Man vet aldrig vad som händer, kommer han att sova efter amningen, hur länge, tar han bröstet, blir han frustrerad, skriker en stund eller flera timmar, är han hungrig eller har han bara sugbehov? Frågorna är många och svaren finns hos Leo och honom kan vi inte "läsa" än.
Grattis till alla nykomlingar! Härligt att ni äntligen har era bebisar i famnen!!
Ewima: Jag saknar dina spam, men jag hoppas att det betyder att du snusar bebis just nu!!