• Nojnen

BF maj 2011

down under skrev 2010-10-12 19:55:54 följande:
    Tog blodprov för kub oxå och ska dit för det 1/11..
    Lycklig!!
    Vad kul att få göra VUL, visst är det härligt att kunna se hjärtat slå?!

På torsdag ska jag oxå ta blodprov för KUB, sen UL den 25/10.
    Jag är lite spänd på resultatet.
    Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 3 maj 2011
  • Nojnen
    nyproduktionen skrev 2010-10-12 20:26:42 följande:
    Vilken vecka göra man KUB testet?
    I vecka 9-14. Kolla med din bm.
  • Nojnen
    Tiiinaa skrev 2010-10-20 16:13:27 följande:
    Jag är i vecka 12+5 idag och jag har fått lite mage. Igår var vi på KUB och allt såg bra ut :) Fick bra siffror och vi fick titta på den lill* i en hel halvtimme. Underbart. Den sov mestadels men BM buffade och tryckte för att väcka den så ibland sprattlade den till och vaknade. Den var så söt. Fick med mig två bilder hem.
    Hej La vie en rose!
    Är lite avis på er bild, men på måndag ska vi oxå få en bild, då ska vi göra KUB-test. Roligt att ni fick bra siffror, grattis!
    Undrar lite om KUB. Är det något särskilt jag ska tänka på?
    Skulle man komma med tömd eller full urinblåsa? Hörde nånstans att det var lättare att se UL om blåsan var fylld?

/Nojnen
  • Nojnen

Det här med magbilder...

Jag har gjort en GBP-operation och har fortfarande en del övervikt kvar (16kg) + en massa hud. Så jag känner bara själv att jag har mage, det syns liksom inte på mig än.
    Lite kul är det för nu är det ingen som ens gissar att jag är gravid. Att jag kasar ner byxorna under magen efter att jag ätit har jag gjort sen operationen... Flört Döljer det väl med långtröjor/tunikor.

Muffe80

Hur gick det på KUB-testet?
    Jag ska dit på måndag.

• Nojnen

Gjorde KUB-test idag och fick goda besked. [Image]

Risken enligt min ålder är 1/288. Men efter alla data (blodprover och NUPP) blev siffrorna ännu bättre 1/2849.
    Vi är supernöjda och BM såg bara positiva saker och inga avvikelser öht.
    Bebben var 7,2cm stor och var en livlig krabat. H*n gillar mest att ligga på magen (precis som mamma).
    Fick jättefina bilder (5st) som BM mejlade till mig med en gång.

Här är en av dem!!

• Nojnen
    down under skrev 2010-10-31 18:11:18 följande:
    Imorgon ska jag äntligen på kub!!! Ska bli så kul att se lilla bebben igen!
    Hoppas att vi får bra resultat bara!
    Känns lite sent bara... med första barnet gjorde jag det i 11+5, imorgon kommer jag att vara i 13+0.
    Men det blir nog bra! Håll tummarna!
    Håller tummar och tår för dig imorgon!!
    Kram
  • Nojnen

I helgen har vi berättat för våra föräldrar, syskon och närmsta vänner.
    Mamma och min bror har haft kalas. Blivande farfar fick en för tidig fars dags present.

Min mamma fick ett ljus med en UL-bild och tankebubbla: "Hej mormor! Vi ses i maj!"
    Hon brast ut i tårar: -Är det sant, är det sant? Guuud vad glad jag är för er skull!!

Min mans pappa fick en mugg med texten: "Farfar"
    Han tittade växlande på mig, muggen, min man, så sa han: -Men jag är ju inte farfar!
    - Nej, svarade min man, men du blir i maj!

Min brorsa fick ett kort med en UL-bild + texten: "Hej morbror! Ville bara berätta att min mamma har mått jättebra under de tre månader jag bott i hennes mage!"
    Han rusade upp och kramade om mig och skrek: -Är det sant, är det sant, är det sant?!?!
    Ingen av gästerna fattade något på en stund, men när ljuset gick upp blev det ett himla hålligång med lyckönskningar.

Sååå kul det var att berätta!!

• Nojnen
    down under skrev 2010-11-01 11:10:19 följande:
    Nu har jag varit på Kub!!
    Allt såg jättebra ut!
    Så jag är jättenöjd!!Skrattande

***SÅ LYCKLIG***
    Grattis!
    Så skönt att allt gick bra!  Visste att det skulle hjälpa att hålla tummar och tår.  Skrattande
    Lite avis blev jag för att du fick lyssna på hjärtljuden, det fick inte vi...  Rynkar på näsan
  • Nojnen
    barbabelle skrev 2010-11-05 22:01:45 följande:
    Nytt BF datum för mig IGEN! Tidigare 9 maj sedan 13 maj men nu är det 11e maj 2011 ;) Räknar med att det ev blir nytt igen när jag är åter på besök i december för RUL ;) Var på KUB test idag och allt såg bra ut och att jag tillhör dem lågriskgruppen. Miraklet är 10,3 cm, hi... Är i vecka 14 ( 13+1 )...
    Härligt att det var ok på KUB.

Jag har oxå blivit flyttad, först den 5 maj, sen 3 maj och nu sist den 4.
    Behåller den 3 maj som BF datum och sen får vi se vad de säger i dec på RUL.
  • Nojnen
    Kottemor skrev 2010-11-15 18:42:51 följande:

Imorgon är det dax för MKP, håll tummarna för mig!
    Livrädd inför undersökningen, men det bara måste göras, klockan 09.15 är det dax!

Vi håller tummar och tår för dig!!
    Styrkekramar...
Svar på tråden BF maj 2011