Inlägg från: Fröken Löken |Visa alla inlägg
  • Fröken Löken

BF maj 2011

är det någo mer som känner att humöret har förändrats?

Jag känner mig tyvärr så himla ARG!! Fattar inte, retar upp mig på småsaker och skulle kunna knivhugga någon för att den gör något konstigt... bara MÅSTE skälla ut folk till höger och vänster... det är SKITJOBBIGT!! Värsta PMS-kärringen ju!!
    Kan man få hjälp mot det?

• Fröken Löken
    Sofi 79 skrev 2010-11-15 08:32:37 följande:
    Jag minns från förra gången att jag reagerade mer på saker. Inte så att jag blev obefogat arg, utan bara mer arg när jag hade anledning till det. Så istället för att låta saker bero blev det liksom små utbrott istället.
    Då tänkte jag som så:
    Dels har jag ett ansvar att tänka efter och fundera över hur mycket reaktion som är befogat på riktigt. Man kan ju välja en lägre grad av reaktion än det man egentligen känner för.
    Dels har omgivningen också ett ansvar. Om man vet att någon är extra känslig behöver man ju inte provocera i onödan. Dumt att göra någon ledsen liksom. Särskilt om man sen säger "hoppsan, jag ser att hormonerna hoppar runt". Ja man låt bli att retas då, liksom
    ja det är ju just det att man reagerar så konstigt på saker och VÄLDIGT starkt!! MEn jag försöker verkligen tänka efter innan jag säger något, jag menar jag kan ju inte göra mig ovän med hela världen Flört

tror dessutom att jag har börjat få foglossning Rynkar på näsan
    har skitont i ländryggen och det strålar ut mot sidorna... står jag still eller sitter så är det ingen fara mer när jag rör mig, ska sätta mig/ställa mig upp eller böja mig ner å ta på mig kläder... sen säger de j att man inte sak röra på sig i onödan eller vad har ni hört?
    Jag kan ju lixom inte bara sitta still på jobbet då jag jobbar med barn...
  • Fröken Löken
    jakeline skrev 2010-11-17 16:22:37 följande:
    plus att det är lite kul när man har könsneutrala kläder på barnet då folk är så himla intresserade av vilket kön det är. Jag fick en jättefin dress från Fem myror till Èomer, men lila byxor och blårandig tröja med en av de stora rosa elefanterna på... Många ifrågasättningar. :P
    jag är lite inne på ditt när med könsneutrala kläder och saker... det är ju lite spännande vad folk har för förutfattde meningar tycker jag!!
    Jag har ju köpt en röd vagn och gissar att 99% kommer att anta att det ligger en flicka i vagnen... det återstår till den 2 maj att se vad  det blir! :)

Har fått mitt UL ändrat, skulle dit den 2 dec men nu blir det REDAN PÅ TISDAG!!!!!

LÄNGTAR SOM EN TOK!! Ska inte ta reda på könet, även om jag är extremt nyfiken så vill jag ha denna överraskningen. Kanske att vi tar reda på det med nr2 bara för att se om man får en till av samma sort eller hur det blir!
  • Fröken Löken

Ska på RUL imorgon:) så himla spännande!

Någon nämnde det här med hjärtljud med flickor och pojkar. Vad säger den myten? Lite nyfiken!

• Fröken Löken
    Lovelyness skrev 2010-11-22 22:21:44 följande:
    Nu har jag Sveriges sämsta minne (ändå läste jag det typ för några dagar sen) men jag tror det var att pojkar har under 140 slag i minuten och flickor över Glad
    okej! Vi får väl se, min lill* hade 160 slag/minut!

Nu är det bara några timmar kvar till vi ska vara hos BM!! LÄNGTAR!!!

Vacka 18 idag dessutom!! Shit vad veckorna går undan egentligen!!
  • Fröken Löken

Alltså nu är jag lite smått förvirrad!

Allt såg bra ut, en livlig liten krabat! Men tydligen är jag inte så långt gången som jag trott. Bm trodde v 16 nu, det är ju två veckor!!!! Nytt datum ev 10 maj, det är 8 dagar... Nån som hänger med?
    Någon som kan hjälpa mig reda ut det.
    Senaste mens 26 juli.
    Positivt test 24 augusti, BIM -1 enligt mig.
    Det betyder ju att jag testade positivt typ innan jag nästan ens var gravid!!!
    FattAr ingenting...

• Fröken Löken
    Kottemor skrev 2010-11-23 17:15:29 följande:
    Idag fick vi äntligen veta...

Moderkaksprovet var bra och vår bebis har inte kromosomavvikelse 21,18 eller 13...

det har varit så fruktansvärt att gå och vänta och jag har varit totalt knäckt!
    Men nu ska även jag njuta och låta mig få känna mig gravid!!

Så nu hänger jag på  er  här igen 
    vad skönt för er!!
  • Fröken Löken
    skalbagge skrev 2010-11-23 17:32:38 följande:
    Hmmm, jag kan tyvärr inte hjälpa dig att reda ut det, men förstår att du är förvirrad!!! Skönt att allt såg bra ut och eftersom det gjorde det så är det väl bara att gilla läget och backa två veckor. Men förstår att det känns konstigt, men du behöver väl inte vara orolig om allt var bra, det måste dom väl sagt?
    jo det såg bra ut och hon sa att den var så pass livlig så den är säkert som den ska!
    Vi ska dit igen den 14 dec för att mäta färdigt, hon kunde inte se alla organ och så! Men hon tyckte att hon såg "korset" i hjärtat!

Men som sagt, det är ju bara att gilla läget, den kommer ju ändå när den vill! :)

Jag uppdaterar inte BF förrän vi vet säkert efter den 14 dec!
  • Fröken Löken

skalbagge skrev 2010-11-23 18:02:15 följande:
    Vàd menas med "korset" i hjärtat? Skönt att ni får komma tillbaka snart igen och se igen! Om lite mer än en vecka är det min tur (2 dec), längtar!!! Var du nervös innan, vågade du titta eller blundade du?
    se så att hjärtat har alla kammare och förmak! då ser det ut som ett kors om man tittr uppifrån i genomskärning.

jo jag tittade hela tiden. De hade en tv uppe på väggen så vi fick se allt från första stund! Den sprattlade hur mycket som helst. Ibland sträckte den ut sig och ibland låg den i fosterställning!

Himla fint var det!
  • Fröken Löken
    Kottemor skrev 2010-11-23 18:34:11 följande:
    Kan vara så att bebisen "bara" är liten av sig.
    Jag blev flyttad med min första, 1 ½ vecka... sa att det var helt omöjligt för min man var bortrest hela den veckan som bebisen såfall skulle blivit till
    Men dom stod fast vid sina mätningar och sonen föddes i v.36, vilket jag i min mening menar var nästan v. 38.

Så återigen, jag gillar inte alla deras "ramar" Alla kan inte ligga inom samma spann som någon annan, vi är olika individer och ingen är den andra lik..
    ja jag förstår inte heller... det betyder nästintill att de små simmarna legat och gonat till sig i två veckor i äggledarna då?

Jag mätte ju med ÄL-stickor och fick utslag på dem...

Mina systrar och mamma har fått små barn, 2500-knappt 3000 g. Själv vägde jag 2750.
    Min ena syster blev också flyttad för att han var så liten, men sen när han väl föddes så fjällade han så då dåg de att han var rejält överburen fast enligt deras beräkningar var det bara ett par dar...

Jag bara känner att BM har fel...

Önskar man kunde gå tillbaka i tiden och kolla hur det verkligen var Flört
Svar på tråden BF maj 2011