Inlägg från: Fröken Löken |Visa alla inlägg
  • Fröken Löken

BF maj 2011

Det är så kul med namn!! Ebbe är jättefint, min systers ena pojk heter det, han fyller 12 i år :) och har klarat sug finfint ;)
    De namn vi har är Elliot om det blir en kille och ev Freja om det blir en tjej.
    Annars gillar jag Sigge och Sixten jättemycket!! Agnes och Allis tycker jag också om!! Det blir svårt, speciellt när man är två starka viljor om det!! ;)
    Andranamn till kille har jag redan bestämt, Oskar Erik, och är 99% säker på de till tjej, Anna Ilse!
    Där har jag ganska "fritt val"!! ;)

• Fröken Löken

Har ni tänkt på att det figurerar många pojknamn på E!? :)
    Edvin
    Elmer
    Ebbe
    Elliot
    Mfl
    Så kul!!! :)

• Fröken Löken

Ska på glykosbelastning imorgon... Kul värre å uggla på familjecentralen i 2 h... ;)
    Får ta med mig mitt handarbete, försöker mig på en mobil till barnvagnen... Får se om det blir bra!

• Fröken Löken

Jag har inte kunnat ha min förlovningsring på säkert en månad eller mer pga svullna fingrar :(
    Nu har jag börjat använda stödstrumpor oxå och det är guld värt kan jag säga!! Känns inte alls så tungt i benen på kvällarna längre!
    Hellre stödstrumpor än åderbrock ;)

• Fröken Löken

Jag har också åkt på förkylning, snorig och huvudvärk :(
    Hoppas det går över snart!!!

Jag tänkte på det där med bindor, vad ska man köpa för några? Jag använder inte bindor i vanliga fall så jag känner mig lite lost där :/

Nu har jag i princip bara Skötbord kvar att fixa, sen tror jag att vi är hyfsat färdiga! Känns spännande!

En annan fråga, hur mycket skulle ni betala för en baby Björn bärsele, en pikku-ruu bärsjal och en babyvakt som är ca 6 år gamla? Får köpa detta av en känning men hon vill att vi bestämmer priset!

• Fröken Löken

Okej det känns ju bra... Eller ja, så bra det nu kan kännas i detta ämne ;)
    Kan man börja använda tampong efter ett tag eller är det binda som gäller?? Är som sagt inget stort fan av bindor :/

• Fröken Löken

Fröken Hanna:
    Jag är också supernojjig hela tiden... Säger aldrig det till någon men tankarna om att något skulle vara fel ligger som en mörk slöja över mig hela tiden :(
    har en del bekanta som vid denna tiden och framåt drabbats av både det ena och det andra... Jag vill ju tro och hoppas verkligen att allt kommer att gå bra men fan, kan inte släppa dessa hemska tankar ändå!! Som sagt, oron kommer att finnas där resten av livet... :)

• Fröken Löken

Jag har också det där obehagliga att hela bröstkorgen trycks uppåt, känns skitläskigt!! Fick det första gången förra veckan när jag var tokförkyld så jag var först orolig att det var lunginflammation!! Men det verkar inte så med tanke på att jag inte är den enda och jag tror det gör mkt ondare!

Trött är jag med, just som ni beskriver, helt slut i kroppen... Efter jobbet är det vila som gäller annars är jag inte människa!

Har fruktansvärd halsbränna oxå, nästan så att tabletterna knappt hjälper, antar att det oxå är bebisen som pressar på!

Men det ska ju lätta så fort bebisen sjunker ner har jag läst! Efter regn kommer solsken!

• Fröken Löken

Jag måste fråga igen! Hur mycket hade ni tyckt var okej att betala för:
    En bärsele, baby Björn
    En bärsjal, Pikku-ruu
    En babyvakt, Philips

Allt i gott skick ca 6 år gammalt, använt till tre barn.

Svar på tråden BF maj 2011