• Kottemor

BF maj 2011

Igår fick vi äntligen tag i ett skötbord till badkar
    Var och handlade i en barnaffär/leksaksaffär där min mans kollegas sambo jobbar. Eg. hade vi inte alls tänkt att köpa skötbord utan pojkarna var där för att handla lego för sina ihopsparade pengar.

Stod och snackade lite löst om vad vi hade kvar och köpa och mannen sa att vi letade efter ett skötbord till badkar.
    Vänta sa hon och hämtade ut ett som något hade lämnat i retur för där var en LITEN repa på det. Jag menar en repa på typ 1,5 cm!!
    Nytt kostade det 899:- och vi fick det för 400:- om vi ville, och det vill vi såklart Ett helt nytt Tvättbjörne skötbord med en liiiten repa

Sen fick jag med lite varuprover på nappar, nappflaskor, amningsinlägg också, massa kul

• Kottemor
    Fröken Löken skrev 2011-02-13 21:14:36 följande:
    Visst är det härligt när man kan fynda så!!
    Själv har jag varit i Kosta idag på Kosta outlet!! Jisses vad man kan få mycket för pengarna! Kanske mer i Ullared men här snackar vi POP och Lundmyr med minst 30-50% rabatt!
    Inte för att jag bryr mig särskilt mycket om märkena i sig men ändå... ;)
    Jag kan verkligen rekommendera ett besök dit, glöm inte ta med STORA plånboken! ;)
    Hittade också skötväskan som tipsats om! Det blev den svarta med mönster av hjärtan mm!! Och helt plötsligt kostade den 49 kr! Ingen aning varför men jag tackar inte nej! ;)
    Helt klart nöjd med denna dagen fast jag är helt totalt slut och benen känns som bly!! :)
    Ja visst är det kul att fynda! Det är verklgien inte billigt med allt man måste och bör skaffa innan bebis kommer, varje hundralapp som man sparar är guld värt tycker jag

Vilket kap med skötväskan! 49 :-, helt perfekt!!
  • Kottemor
    Therre: Åh nej, fy fasiken! Vilken otur, oseriösa säljare på tradera finns det nog gott om. Min systers man blev uppringd utav polisen förra veckan, han hade köpt en sak på tradera och polisen ville undersöka så att han hade fått sin sak. Det var visst väldigt ovanligt att denna säljare verkligen skickade ut sina "sålda saker" Men denna gången hade han gjort det och det var ju tur. Men polisen sa att det kryllade av oseriösa personer på tradera just nu!

Om jag hade varit som du så hade jag nog polisanmält henne redan nu, det känns som om hon inte kommer att skicka någon vagn till dig, TYVÄRR! Tradera vet nog mer om henne som säljare än vad dom säger eftersom dom valt att avsluta hennes konto, dom har nog en hög med anmälningar på henne redan, tror du inte det? Annars hade dom ju aldrig avslutat hennes konto.
    Jag hoppas att det löser sig för dig och att du kan få tillbaka pengarna! Det kanske tar ett tag men du borde kunna få tillbaka dom på någotvis. Fy, jag lider med dig!
    Lycka till!!

Idag är det exakt 100 dagar kvar för mig, imorgon är det nere på tvåsiffrigt och det ska jag fira
    Har drömt så hemskt inatt, drömde att jag fick ett SMS av min man där han berättade att han varit otrogen mot mig dom senaste 5 åren, och kom inte hem till oss något mer. Jag grät i sömnen så kudden var alldeles blöt.. Fasiken dessa graviddrömmar tar över mitt liv helt, haha!
  • Kottemor

Idag är jag nere på tvåsiffrigt! Tjohoooooo!! 99 dagar kvar till BF

Lina Sofie: Du har helt rätt, det finns inget jobb i världen som är viktigare än sin familj och dess hälsa. Jag beklagar att du miste din son, fruktansvärt tragiskt!

Vad roligt med alla som har varit hos sin BM på kontroller och fått OK Tänk det börjar verkligen närma sig för oss nu, *pirrar till i magen*

Det jobbigaste för mig är faktiskt att veta att jag fött mina andra barn förtidigt och just att inte veta om det blir så denna gången också. Känns som jag inte vågar planera något fram i tiden och vet inte ens om jag ska våga mig på att börja jobba i april efter min operation? Funderar på att lösa det med semester och FL-ledigt för yngsta sonen tills bebisen kommer. Ja, jag får fundera ett tag till, chefen har sagt att jag får göra som jag vill, kommer jag tillbaka är jag välkommen, men stannar jag hemma så får jag ha en härlig ledighet, underbar chef kan jag säga

Blåser det i övriga Sverige? Här nere i Skåne där jag bor har det blåst något så fruktansvärt sedan igår, och med ett par minusgrader på det så känns det fruktansvärt kallt. Eldar i kaminen, men tycker ändå att jag inte får upp värmen här... *brr* 

• Kottemor
    Maruid skrev 2011-02-15 10:18:46 följande:
    Han föddes utan vår vetskap med gallvägsatresi och sjukvården upptäckte det först när han var sex veckor. Atresi är en missbildning, i hans fall på gallgångarna som leder bort frätande gallvätska från levern.

Jättesvårt sjukdom att upptäcka, 15 barn föds med det om året i Sverige, och det behandlas med medicin men framförallt med operation och ofta förr eller senare en levertransplantation.

Vår hjälte opererades när han var 2,5 månad och skulle transplanterats i början av juli. Men två veckor innan, då vi precis fått veta att hans mormor kunde donera en bit lever till honom, orkade han inte mer och han spenderade sina sista fyra dagar medvetslös i en ecmo-maskin innan doktorerna valde att stänga av den livsuppehållande utrustningen. Han dog knappt sju månader gammal.

Eftersom både jag och pappan är troende har vi trots allt hanterat det ganska bra. Vi tror båda att han kom oss som en av de bästa gåvor man kan få och tiden vi fick tillsammans lärde oss mycket och utvecklade oss som människor. Jag har bland annat lärt mig att ta vara på tiden som man får tillsammans och inte oroa mig för saker som helt enkelt har en totalt sekundär betydelse.

Beklagar verkligen, så underbart söt han är! Hjärta
  • Kottemor
    werkestam skrev 2011-02-15 09:39:12 följande:
    Sorry... Det här skulle ju ligga i bildtråden.... Går det att flytta på något sätt?

Låt du den ligga kvar
    Skönt att höra att det verkar vara bättre! All styrka till dig, det är jätte tufft att vara i din sits. Men håll ut, det går, tro mig

• Kottemor

FrökenHanna: BM kan inte sjukskriva dig, men hon kan boka in dig till läkaren som i sin tur sen kan sjukskriva dig.
    Försök att ta det så lugnt som det bara går, var rädd om dig!

Natalieh: Jag hoppas så att det inte är någon fara för bebisen och dig!

• Kottemor
    natalieh skrev 2011-02-16 21:41:54 följande:
    tack alla för era gulliga tankar! tack och lov verkade allt bra.. jag låg uppkopplad en timme för både bebis och mitt hjärta.. hade både sammandragningar och sparkar och allt möjligt som dom kunde se på kurvorna.. och det såg normalt ut. läkaren gjorde en snabbis koll i gynstolen också och då hade blödningen slutat.. så deras enda svar var att det var ett blodkärl som brustit! Thank god!

Så nu är vi hemma igen..
    Än en gång, tack för alla gulliga inlägg! {#emotions_dlg.flower}
    Så skönt!
  • Kottemor

Välkomna alla nya! Trevligt att vi blir fler här i tråden

Jag är 33 år, bor i Skåne med min man och våra två söner, 5 och 7 år.
    Väntar en pojke till med BF 25 maj.

Moi Mokulat: Jag hoppas att ni kan överklaga, har du berättat för chefen än att du fått avslag?

Finns det någon mer än mig som mår illa som inte gjort det sådär mycket tidigare i graviditeten?
    Är i v. 27 och har sedan ett par dagar tillbaka börjat känna mig så illamående, fått halsbränna också
    Knaprar Gaviscon och försöker uthärda! Börjat få klåda i mina armveck också, så röda plitor som kliar..
    Har haft varken illamående eller plitor i tidigare graviditeter så detta är nytt för mig

• Kottemor

Fina namn ni alla har på lut, själv ska vi komma på ett tredje pojknamn och det är inte helt lätt.

Men just nu har vi dessa favoriter, Oskar, Wilhelm är vi överrens om. Mannen gillar Neo, men det gör inte jag, och jag gillar Melker, men det gör inte mannen..
    Så det blir nog en liten Oskar, mina andra pojkar heter Linus och Viktor

Lovis79: Här har du en till som är väldigt trött. Känner ingen lust till något och vill bara sova, men när jag sen lägger mig så kan jag inte sova, oerhört frustrerande!

Svar på tråden BF maj 2011