• Kottemor

BF maj 2011

Mary skrev 2011-02-19 12:13:19 följande:
    Jag har också varit inne på Edvin, men då kanske med "w". Jättefint namn tycker jag :)

Jag tycker det är jättefint också, men mannen vägrar.. Så vi får lägga det åt sidan..

Idag har jag sytt upp mina nya gardiner till vardagsrummet, jag har haft dom en månad här hemma men verklgien inte hittat orken och lusten innan. Men idag så kom dom upp och jag är helnöjd

Ikväll ska vi bara ha familjemys, äta gott och titta på melodifestivalen. Nästa lördag ska vi iväg och se den live i Malmö Arena, ska bli jätte roligt!
    Någon mer som gillar melodifestivalen här inne?

• Kottemor
    jakeline skrev 2011-02-19 14:42:05 följande:
    jag gillar melodifestivalen, men tycker inte att det varit så bra hittills i år. Men jag lever på hoppet! :P
    ej visst har den mest varit skit! Inte en enda låt har fastnat kvar i mitt huvud, men ikväll så kanske det vänder Det är ju rätt många duktiga med ikväll.
    Barnen hejar redan på Saade, utan att ens ha hört låten. Yngsta sonen är helt övertygad om att han kommer sjunga Manboy iår igen,
  • Kottemor
    Lovelyness skrev 2011-02-19 15:52:52 följande:
    Jag älskar melodifestivalen och jag fattar ärligt talat inte varför, för jag hatar 98% av musiken och tycker alltid att alla röstar fel. Så det är väl en hatkärlek då, tittar gör jag iallafall Flört
  • Kottemor
    TheLove skrev 2011-02-20 07:27:38 följande:
    Vår son heter Elliot, jag gillar namn på E jag med, hade gärna döpt nästa skit till Elton eller Elvin men min man säger tvär nej! Det är för likt... Syrrans son heter Elian... (jag gillar nog mest namn på El i början om man kollar namnen som jag skrivit...

Nu på morgonen låg jag och funderade inför gekås resan som blir av idag, åker om 30 minuter... Då helt plötsligt slog det mig, Oliver, det ska lillebror heta... Hoppas bara jag får med mig mannen på det. De andra namnen på vår (MIN) lista är Ossian och Alvin...

Men hur sött är inte Elliot och Oliver?
    Tycker det låter jättefint ihop!
    Ha så trevligt på Ullared, hälsa Ola-Conny och Morgan Och gör många kap, jag vill också dit och handla sängkläder till spjälsängen och lite annat smått och gott.. men jag får nog inte med mannen skulle jag tippa Obestämd
  • Kottemor

Vi kommer ha skötbord på badkaret, det är den enda lösningen som passar in hos oss.
    Första tiden kan man bada barnet i handfatet, sen får det bli badbalja här. Fast denna gången ska jag köpa en "badhjälp" och se om det kan vara till någon hjälp/stöd.

JofefineK: Vilken söt balja att bada i :o) Känns lite svår att hålla barnet i bara, eller är den ganska vid så man får ner sina armar och händer i den?  Krya på dig, hoppas du får tillbaka orken snart, magsjuka är något hemskt!! Kräks

Väntar på att min doktor ska ringa idag, mina levaxin värde (sköldkörteln) har visst spårat ut lite, så vi får väl se vad hon tycker att vi ska hitta på. Annars så ska vi bara ta det lugnt idag, tog nog ut mig lite mycket igår och det får jag sota för idag. Kroppen och huvudet värker i takt med varann Obestämd

• Kottemor

Såg nyss att jag visst gått in i trimester 3, det känns rätt skönt 92 dagar kvar, hujedamig vad segt det går tycker jag..

Svettas gjorde jag för ett par veckor sedan, men nu har det varit lugnt ett tag. Hoppas det håller sig så, för det var inte alls trevligt att vakna dyblöt mitt i natten.

• Kottemor

Vad jobbigt med havandeskapförgiftning FrökenHanna! Men så skönt att du äntligen har blivit sjukskriven så att du kan få en chans att vila!
    Stressen på ditt jobb har ju knappast gjort dina värde bättre.

Med mig är det bra, skönt att många andra också känner sig hyffsat ok.
    Tycker att dagarna går toksakta och jag fattar inte hur jag ska stå ut ända till maj..... Men det är väl bara att bita ihop ;o)

• Kottemor

JAg tror också att min lille kille har vänt sig neråt, känner att det hickar långt ner i magen. Men fixerat sig tar ett par veckor till. Mina andra har fixerat sig tidigat, men sen har dom ju också tjuvstartat och kommit 4v innan BF.

Jag har gjort för mycket idag, min magen spänner sig ordentligt här nu... så nu blir det vila, lite godis och snart Let´s Dance. Imorgon ska jag och mannen få barnfritt och vi ska till Malmö Arena och kolla Melodiestivalen, ska bli så skoj

• Kottemor
    FruganH skrev 2011-02-25 20:02:59 följande:
    Nej, tror också att jobbet har förvärrat det hela. Så jag är glad att jag skall kunna ta det lite lugnt framöver. Började nästan gråta hos läkaren av ren lättnad. Har ju inte alls känts bra när jag har varit på jobbet sista veckorna.

Skönt att allt är bra med dig!
    Kan tänka mig att jag kommer tröttna rätt fort på att vara hemma nu. Men jag lär väl komma på sätt att sysselsätta mig. Gillar ju handarbete och har lite grejer jag skulle kunna jobba på. Kanske blir det att man köper tyg och syr lite grejer Glad
    Vad sa din chef, med tanke på hur hon har betett sig innan? Jag är också sjukskriven och har varit flera månader nu pga. mina händer, men min chef är ju helt olik din. Kan förstå om du hade jobbigt att berätta att du blivit sjukskriven.

Ja, ett handarbete är perfekt sysslesättning, så införskaffa ett sådant
    Tiden går mycket saktare när man går hemma, det är därför jag börjar känna att det är väldigt lång tid kvar Obestämd
    Men nu ska jag opereras på tisdag i min hand och sen får vi se hur det blir efter det. Troligtvis kommer jag inte gå tillbaka till jobb innan bebis kommer. 
  • Kottemor
    FruganH skrev 2011-02-25 20:31:00 följande:
    Jadu, försökte ringa både min arbetsledare och personalchefen med en gång så att dom skulle få veta.
    Vet ju själv att det blir "jobbigt" för dom när någon är borta. Men fick inte tag i nån av dom.
    Ville ju som sagt att dom skulle få reda på det så snart som möjligt så därför mailade jag dom.
    Fick svar från personalchefen (som betett sig knepigt innan) och hon skrev i princip att jag skulle följa läkarens rekommendationer och att vi hörs av längre fram.
    Min arbetsledare däremot skrev att jag inte skulle oroa mig för jobbet, utan verkligen vila upp mig och ta hand om mig. Skönt att man har någon på jobbet som bryr sig mer iallafall.

Har ett stort broderi som jag jobbat på från och till. Nu när man jobbat så hinner man inte med så mycket, så det har mest blivit på semestrarna. Men nu kanske jag skall ge mig på det igen. Sen hade jag gärna velat sy ett överkast till spälsängen med, men vi får se.

Okej, vad är det med handen? Hoppas du inte blir alltför "handikappad". Minns när jag opererade min ena handled och det var inte mycket man kunde göra själv förrän den börjat läka ordentligt..
    Din arbetsledare verkar ju betydligt bättre än din personalchef. Man måste tänka att man står sig själv närmast och inget jobb i världen är viktigare än sin egen hälsa, oavsett hur jobbiga chefer man har. Ingen kommer att tacka en längre fram för att man gick och jobbade när man borde varit hemma. Men jag vet att det är svårt, men försök nu att bara koppla av och tänk på dig själv! Låter roligt med ditt broderi, skulle själv vilja brodera, men min hand sätter stopp.

Jag ska operera min handled, morbus de quervain. Senskideträngsel i handleden, kan man väl säga. Men jag har fler bekymmer i min hand som dom inte vill operera innan jag har blivit röntgad, och då måste ju bebis kommit ut först innan det kan ske Så det är en utav tre saker som ska åtgärdas på tisdag. Börjar bli nervös faktiskt...
    Jag är lite rädd för hur handikappad jag kommer bli, men det lär jag ju märka på tisdag om inget annat
Svar på tråden BF maj 2011