FruganH skrev 2011-02-25 20:31:00 följande:
Jadu, försökte ringa både min arbetsledare och personalchefen med en gång så att dom skulle få veta.
Vet ju själv att det blir "jobbigt" för dom när någon är borta. Men fick inte tag i nån av dom.
Ville ju som sagt att dom skulle få reda på det så snart som möjligt så därför mailade jag dom.
Fick svar från personalchefen (som betett sig knepigt innan) och hon skrev i princip att jag skulle följa läkarens rekommendationer och att vi hörs av längre fram.
Min arbetsledare däremot skrev att jag inte skulle oroa mig för jobbet, utan verkligen vila upp mig och ta hand om mig. Skönt att man har någon på jobbet som bryr sig mer iallafall.
Har ett stort broderi som jag jobbat på från och till. Nu när man jobbat så hinner man inte med så mycket, så det har mest blivit på semestrarna. Men nu kanske jag skall ge mig på det igen. Sen hade jag gärna velat sy ett överkast till spälsängen med, men vi får se.
Okej, vad är det med handen? Hoppas du inte blir alltför "handikappad". Minns när jag opererade min ena handled och det var inte mycket man kunde göra själv förrän den börjat läka ordentligt..
Din arbetsledare verkar ju betydligt bättre än din personalchef. Man måste tänka att man står sig själv närmast och inget jobb i världen är viktigare än sin egen hälsa, oavsett hur jobbiga chefer man har. Ingen kommer att tacka en längre fram för att man gick och jobbade när man borde varit hemma. Men jag vet att det är svårt, men försök nu att bara koppla av och tänk på dig själv! Låter roligt med ditt broderi, skulle själv vilja brodera, men min hand sätter stopp.
Jag ska operera min handled, morbus de quervain. Senskideträngsel i handleden, kan man väl säga. Men jag har fler bekymmer i min hand som dom inte vill operera innan jag har blivit röntgad, och då måste ju bebis kommit ut först innan det kan ske

Så det är en utav tre saker som ska åtgärdas på tisdag. Börjar bli nervös faktiskt...
Jag är lite rädd för hur handikappad jag kommer bli, men det lär jag ju märka på tisdag om inget annat