Inlägg från: Lovelyness |Visa alla inlägg
  • Lovelyness

BF maj 2011

Jodi skrev 2010-12-02 09:42:01 följande:
    Nu har jag precis kommit hem från RUL. Allt såg bra ut förrutom en vit prick på hjärtat (kallas egogent hjärtfocus). Det ser man tydligen i 2-3 % av alla graviditeter och det försvinner av sig självt. MEN - det kan vara en indikation på kromosomfel!!! Det var ju inte så roligt att höra.... Är nu väldigt glad att jag gjorde KUB, risken har nu ökat, men den är ändå bara 1:6000. 

Tror inte att det är nåt fel, men nu kommer jag ju gå och oroa mig resten av graviditeten.... Önskar att dom inte hade sagt nåt, i andra landsting säger dom tydligen inte nåt om de ser samma sak (stlm t ex).

Ingen annan som fått samma besked?

Usch, det här som skulle bli en glädjens dag!! 
    Håller mina tummar för er. Förstår att du önskar att dom aldrig hade sagt något, tycker också det verkar väldigt onödigt.
  • Lovelyness

Jag har fått för mig att jag väntar en pojke, det bara känns så. Alla andra tror att det är en flicka Glad

• Lovelyness
    Sommarnatt2010 skrev 2010-12-05 18:29:27 följande:
    Nu har jag väldigt försiktigt o blygsamt nämnt att jag är gravid på bloggen...Så när folk börjar fatta kommer jag mer regelbundet att skriva om det även där...Ni som kikar in o läser behöver ju inte skriva något om graviditeten än om ni vill kommentera...Vill se hur många som fattar först. Eftersom jag inte rakt ut sagt att jag är gravid utan bara nämnt det i förbifarten =)

sommarnatt.blogg.se 

Just nu bloggas det om livet i allmänhet o husbygget i synnerhet o troligtvis även liten framöver...
    Vilken söt sköldpadda du har gjort, den har jag också virkat förut. Vad använder du för garn? Jag tänkte virka dom här till barnvagnen http://amigurumi.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=93ae881b-3b19-4e16-a91c-704768f4016b
  • Lovelyness
    christin89 skrev 2010-12-06 10:35:05 följande:
    hejsan allihopp! Har bf 1 maj!

igår hände det en sak efter jag och min karl haft sex, jag började blöda från underlivet, väldigt rött, mensliknande! idag har det kommit lite brunaktigt! är rädd för att nått ska vara fel! Någon som varit med om liknande? väntar på att barnmorskan ska ringa mig så jag får komma in och titta om nått är fel hoppas jag! hoppas allt är bra med bebis där inne, så orolig :(
    Jag har också varit med om det precis i början av graviditeten. Jag blödde några droppar bara men det var också efter sex. Som andra sagt så beror det oftast på slemhinnorna. Hoppas allt går jättebra!
  • Lovelyness

Har ni fixat gravidförsäkring förresten? Håller på och kollar på olika nu, men antar att det blir hos trygg hansa eftersom vi redan är försäkrade där.

• Lovelyness
    TeosMamma skrev 2010-12-07 11:28:24 följande:
    Ursäkta en oinvigd, men vad innebär det? Är det något man behöver eller kan det ingå i övriga försäkringar?
    Kan nog vara skönt om någonting mot all förmodan går fel. Du kan få ersättning om någonting händer dig eller din bebis under graviditeten eller en tid efter. Kolla med ditt försäkringsbolag, jag tror att alla har gravidförsäkringar.
    jakeline skrev 2010-12-07 11:47:09 följande:
    Jag har gravidförsäkring via IF och ska även ta deras snart född-försäkring för bebben. Gravidförsäkringen är gratis men snart född kostar lite. Men det kan det nog vara värt OM något skulle hända. Jag hade trygg hansa förra graviditeten.
    Känner också att den kan vara värt att ha. Jag tog också betalvarianten, tror den kostade 1050 kr
  • Lovelyness
    mateosen skrev 2010-12-07 12:13:04 följande:
    Hej!
    Här är en till med bf i maj, andra barnet. Är i vecka 17 och ska på UL den 20 december.

Har en fråga till er;
    Jag har de senaste dagarna vid ett par tillfällen haft blod i flytningarna, som en blodstrimma och ibland lite mer brunt. Någon annan som råkat ut för detta?
    Jag hade så två gånger tidigt i graviditeten, vet att fler i tråden var med om det också. Det är säkert ingen fara men jag skulle ringa BM då kan dom kanske kolla upp det så slipper du oroa dig
  • Lovelyness
    MammasGos skrev 2010-12-07 22:14:03 följande:
    Jag menar ju 16:e dec haha. Har bf den 16:e maj. Än så länge
    Vi ska också dit den 16e, och har BF den 15e maj så det var väldigt lika Glad
  • Lovelyness

Tänk att tiden kan gå så långsamt. Nu är det en vecka kvar för oss, på onsdag får vi lyssna på bebisens hjärta och sen RUL på torsdag. Är verkligen nervös...

Svar på tråden BF maj 2011