• Jodi

BF maj 2011

barbabelle skrev 2011-01-30 17:40:32 följande:
    Ja, det är inte lätt det här för mig. När ska man liksom börja med att köpa grejer m.m. Kanske är det också dags för mig att sätta igång med det snart för man kan aldrig veta vad som kan dyka upp om ett par veckor eller längre fram. Som du säger, är det skönt att ha färdigt med allt innan bebisens ankomst.

Skönt för er att ni är nästan klara med allt. :)
    Sen är det ju betydligt varmare i maj, det måste man komma ihåg... Jag ska försöka att inte köpa alla kläder nu utan börjar med de " stora grejerna". Sen som Lakritz skriver så måste man ju ha nånstans att förvara alla prylar på. Själv väntar jag på att sambon ska renovera klart det som ska bli barnets rum Glad. Men det blir ju lite jobbigt att tänka att barnet faktiskt kan komma en hel del för tidigt. Men det löser man nog då.
  • Jodi
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-01-30 19:33:06 följande:
    fick ont i magen av att vara ute och gå i affärer, så något sådant blir det inte igen.
    Bara till att ta det lugnt här igen då.
    Jag får också ont om jag går lite längre sträckor (100m) i lite högre tempo. Känns som det är magmusklerna, för det är liksom utanpå, fast ibland undrar jag om det är sammandragningar. På vilket sätt gör det ont för dig?
  • Jodi
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-01-31 11:38:51 följande:

Lovis

jag fick ont som mensvärk och tryck nedåt och känns ont att bara stå upp och känns jobbigt i varje steg jag går, magen blir hård emellanåt och kan vara hård på olika ställen.

om jag inte tar det lugnt när det börjar göra så ont, så gör det tillslut så ont att jag får lägga mig ner och sen kommer jag inte upp på ett tag för det gör så jätteont.

med första barnet så fick jag åka in till läkaren och blev inlagd över natten, då tappen mjukats upp osv..

så måste ta det på allvar när jag får ont, har inte lust att åka in igen, det var en jättejobbig undersökning med vul, och det kom mycket blod, och läkaren sa att det inte såg bra ut och jag var jätteledsen och orolig.

den läkaren var inget bra.

Usch det låter inte bra! Du får ta det lugnt! Jobbigt att inte kunna gå som man vill...Jag kom idag fram till att mitt onda bara är ligamenten på höger sida som gör ont så jag ska inte klaga!
  • Jodi

Jag tänker unna mig att sluta jobba 4 veckor före beräknad BF. Jag ska ta semester och sparpengar så jag förlorar inga dagar. Vi har också flyttat, så jag tänker att det finns en del att pyssla med hemma. Men visst tänker jag ibland att jag kommer klättra på väggarna om jag går över tiden... Men jag har ett rätt stressigt och fysiskt tungt jobb med mycket ansvar, så nu längtar jag tills jag slutar... Bara 8 veckor kvar tills dess!!

Det låter ju nice vad ni har i Finland...och jag som trodde att Sverige hade den mest generösa föräldraledigheten!

• Jodi

Ni som har sökt havandeskapspenning: har ni fått svar? Hur lång tid tog det?

Har fått sova hela natten, så skönt! Förra natten hade jag så ont i ryggen (liggamentsfästet på höger sida), fick gå upp och gå omkring typ var tredje timme. Lite skumt att det kan vara så en natt och sen inte alls natten efter...!

• Jodi
    tove83 skrev 2011-02-05 10:43:10 följande:
    har ansökt om havandeskapspenning,eller graviditetspenning som det numera heter...har ännu inte fått svar!!
    När skickade du in papperna? Jag skickade in mina den 27/1. Tar säkert en månad minst  innan man får svar tänker jag!
  • Jodi
    FruganH skrev 2011-02-05 19:09:27 följande:
    Inatt var det inte kul. Vaknade av att jag hade jätteont på ena sidan av magen. Har inte känt så innan och det gjorde verkligen riktigt ont. Vad kan det ha varit? Förvärkar, redan? Är i v 27+1 idag.. Och det var ju bara på ena sidan..
    Nån som har nån idé vad det kan vara? Höll i sig konstant i ca 10 minuter innan jag kunde gå upp och pilla i mig en panodil. Sen kunde jag inte somna om innan jag känt bebisen röra sig, för jag blev rätt orolig faktiskt..
    Ja det är nog ligamentet. Livmodern är på de flesta lite tippad till höger så man får oftast ont på den sidan. Jag får ont där när jag går längre sträckor, och jätteont på natten ibland på motsvarande sida fast på ryggen.
  • Jodi

Nån mer som drömmer skumma drömmar nuförtiden? Många handlar om att jag kan se barnet liksom genom magen och det är alltid nåt konstigt med det (barnet) eller så drömmer jag att jag hamnar i hotfulla situationer med fulla/påtända folk eller som i natt, när polisen försökte sätta dit mig! Märkligt...

• Jodi

Oj, förlossningsbrev har jag inte ens hört talas om! Antar att det är något som tas upp hos BM?

Ni som har barn sen tidigare, vad har de på sig på sommaren? Har köpt lite kläder på tradera, men kom på att de kanske är mest vinterkläder som säljs nu. Eller så har de ungefär samma, bara inga tjocka tröjor? Gud, jag har verkligen ingen koll på det här med barn känner jag...!

• Jodi
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-07 19:09:25 följande:
    Jag funderar på om Liten i magen är väldigt snäll eller mesig, blir nästan lite orolig..Ni andra skriver om hårda sparkar, svårt att sova o vakna natte tid...Jag känner fortfarande mest som buffar och knuffar...Inga tydliga sparkar

Problem att sova har jag inte alls o har aldrig vaknat av Liten... :S Mannen min har inte helt lätt att känna något på utsidan..sen beror det till viss del på att han inte har tålamod...Får ni alltid respons och direkt respons om ni trycker på magen???
    Jag tycker också det är mer rörelser än hådra sparkar. Blir nog mer och mer ju längre man går, jag är i vecka 29 nu och tycker jag känner mer bara sen en vecka tillbaka.

Fick förresten besked från försäkrningskassan idag att jag blivit beviljad graviditetspenning!!! Är så glad!! Skrattande
    Min chef sa att hon aldrig trodde jag skulle få beviljad, får se vad hon säger nu... Det betyder att jag bara jobbar till 2:a mars! Och jag vägrar få dåligt samvete för att chefen kommer få ta in nån från nåt bemaningsföretag, jag sa att jag var gravid och skulle söka GP redan i dec.
Svar på tråden BF maj 2011