• Jodi

BF maj 2011

tove83 skrev 2011-02-07 20:57:22 följande:
    grattis till GP,får jag fråga vad du jobbar med?? hur fick du beskedet? via brev telefon eller via deras hemsida??var det längesedan du skickade in?? många frågor jag vet....väntar själv på besked;))

min bebis är ganska lugn oxå...så jag sover fortfarande hyfsat bra;)
    Jag är sjuksköterska på ett äldreboende (den enda anställda sjuksköterskan på det boendet). Skickade in papprena den 27/1 så de var snabba med att svara tycker jag! Fick svaret via post, såg att de t om märkt om kuverert från B till A-post... Däremot trodde jag att man skulle få lite mer allmän info om föräldraledigheten som kommer sen (inlogg till fks hemsida för att kunna registrera fp?) , men det kommer väl separat.

Vad jobbar du med? Hoppas du med får ett bra besked!
  • Jodi
    EvaChristina skrev 2011-02-10 11:28:03 följande:
    Jag vill också att tiden ska gå fort nu, längtar som sjutton efter den lilla människan. Börjar bli rätt svårt att fokusera på jobbet, tankarna är liksom någon annanstans oftast nu.

Jag har också sammandragningar, har hänt flera ggr att jag vaknat med stenhård bollmage. Är det ovanligt att få dem när man ligger stilla? De gör ju inte ont iaf.
    Jag har också nästan bara sammandragningar när jag ligger och vilar, vilket känns lite underligt? Men då är det väl pga "träning" och inte stress antar jag. Glad
  • Jodi
    Fröken85 skrev 2011-02-11 20:11:32 följande:
    På Stadium finns en axelväska med fack på sidorna och framtill, med praktiskt lock, för 99 kr. Den har jag (och mååånga andra vänner och bekanta) haft som skötväska och funkar helt kanon. För mig kändes det helt onödigt att lägga en förmögenhet på en skötväska. Ska se om jag hittar den på nätet så ska jag lägga in en länk. Ang. skötbord så har vi haft Sniglar från Ikea, som jag målade vitt och satte en klädd trådbacks-låda under på 2 små lister. Prisvärt och helt funktionellt för oss!!
    Tack för tipset, den ska jag köpa!
  • Jodi