• Jodi

BF maj 2011

tove83 skrev 2011-02-07 20:57:22 följande:
    grattis till GP,får jag fråga vad du jobbar med?? hur fick du beskedet? via brev telefon eller via deras hemsida??var det längesedan du skickade in?? många frågor jag vet....väntar själv på besked;))

min bebis är ganska lugn oxå...så jag sover fortfarande hyfsat bra;)
    Jag är sjuksköterska på ett äldreboende (den enda anställda sjuksköterskan på det boendet). Skickade in papprena den 27/1 så de var snabba med att svara tycker jag! Fick svaret via post, såg att de t om märkt om kuverert från B till A-post... Däremot trodde jag att man skulle få lite mer allmän info om föräldraledigheten som kommer sen (inlogg till fks hemsida för att kunna registrera fp?) , men det kommer väl separat.

Vad jobbar du med? Hoppas du med får ett bra besked!
  • Jodi
    EvaChristina skrev 2011-02-10 11:28:03 följande:
    Jag vill också att tiden ska gå fort nu, längtar som sjutton efter den lilla människan. Börjar bli rätt svårt att fokusera på jobbet, tankarna är liksom någon annanstans oftast nu.

Jag har också sammandragningar, har hänt flera ggr att jag vaknat med stenhård bollmage. Är det ovanligt att få dem när man ligger stilla? De gör ju inte ont iaf.
    Jag har också nästan bara sammandragningar när jag ligger och vilar, vilket känns lite underligt? Men då är det väl pga "träning" och inte stress antar jag. Glad
  • Jodi
    Fröken85 skrev 2011-02-11 20:11:32 följande:
    På Stadium finns en axelväska med fack på sidorna och framtill, med praktiskt lock, för 99 kr. Den har jag (och mååånga andra vänner och bekanta) haft som skötväska och funkar helt kanon. För mig kändes det helt onödigt att lägga en förmögenhet på en skötväska. Ska se om jag hittar den på nätet så ska jag lägga in en länk. Ang. skötbord så har vi haft Sniglar från Ikea, som jag målade vitt och satte en klädd trådbacks-låda under på 2 små lister. Prisvärt och helt funktionellt för oss!!
    Tack för tipset, den ska jag köpa!
  • Jodi
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-02-12 12:14:46 följande:
    är det fler som renoverar här, tänkte på målarfärg inne, är det farligt att andas in som gravid?
    eller vattenbaserad målarfärg är ok??
    tar det långt tid innan väggen torkar? 2 timmar eller ?
    Ja vi har målat en del och jag har målat lite. Så länge det är vattenbaserat ska det inte vara någon fara. Det verkar torka rätt snabbt tycker jag.
  • Jodi

Usch vad det är psykiskt påfrestande att vara gravid ibland! Tycker bebben har rört sig mindre livligt idag, och genast blir jag jätteorolig. På vardagarna springer man ju runt på jobbet, då hinner man inte nojja om det där. Sen vet jag ju att det är mest liv på kvällar och nätter. Men ändå....går in i vecka 30 på måndag. Visst minskar fosterrörelserna lite vid den här tiden?

Hur ofta känner ni rörelser på ett ungefär?

• Jodi

Jag är fortfarande orolig, men har kommit fram till att bebisen helt enkelt har ändrat läge! För låg han alltid och sparkade åt min högra sida, jag kunde ibland t om känna två små fötter röra sig mot insidan. Men nu verkar han ligga med fötterna ner, för det är där jag känner sparkarna nu (fast inte lika starka). Ska till BM på tisdag, får försöka ha is i magen tills dess...

• Jodi

Usch, håller tummarna att hon har lite moral och skickar dig vagnen!! Fasiken!

Har inte haft världens bästa dag heller, sambon körde in i bilen framför när det slog om till rött (glashalt) idag. Det var absolut ingen kraftig smäll, men man blir ju ändå orolig för den lille därinne...
    Köpte en semla till mig själv sen, som tröst Flört

• Jodi
    tove83 skrev 2011-02-14 20:38:13 följande:
    fick idag besked från försäkringskassan,beviljad havandeskapspenning from den 18 mars;)) Bf 20/5

äntligen börjar det bli lite mera liv i magen,så även sambon får känna;)
    Grattis!
  • Jodi
    JosefineK:  Jag är också beräknad 1:a maj och det blir också en liten Nils! Tycker det är jättefint, får se om han blir kallad Nisse...

Tycker det har varit toksvårt att komma på fina pojknamn! Nils är det enda som både jag och sambon gillar, men annars tycker jag att Arvid är jättefint. Min sambo är från Bosnien och jag tycker att både Enes och Alen är fina, men han är helt fast på Nils Flört.

Nån mer som är sjukt trött? Sover en timme när jag kommer hem från jobbet och sen somnar jag 21.30 på kvällen...Jobbar bara 1 ½ vecka till, ska bli såå skönt att få sova ut på morgonen....!
  • Jodi

Har ni funderat på skötbord än? Jag var inne på det billigaste från ikea, men insåg att det inte har höga kanter vilket man kanske bör ha... De andra var så dyra och på blocket fanns det nästan inga till salu, så nu vet jag inte hur jag ska göra... Kanske kommer det fler på blocket om ett tag.

Svar på tråden BF maj 2011