BF maj 2011
Var inte alls obehagligt, mest konstigt. Men jag hade min smärta strax ovanför blygdbenet och där är ju huden så tunn. Säkert skönare att ha elektroderna på ryggen!
Interaktiv tillväxtkurva: http://193.235.225.170/webkurvor/growthcharts.com
Jag såg också En unge i minuten och drog igång en ordentlig serie sammandragningar. Var som att kroppen mindes precis hur det var att ligga där på sidan och trycka på för att ungen skulle komma ut
När jag var gravid förra gången hette programmet Barnmorskorna rätt och slätt, men det var samma koncept.
Jag tyckte att det var jättebra att se även då. Jag vill också ha kontroll och det var intressant att se hur många olika sätt en förlossning kan förlöpa på - och att det ändå allt som oftast blir bra i slutänden.
Jag tycker också att programmet hjälper en att ta ställning till vad man vill och inte vill ha. Det är ju inte lätt att känna till olika scenarion när man själv inte upplevt dem, men nu får man ju se på tv hur det kan vara.
Som hon i går, där de tog bort det värkstimulerande droppet för att bebisen inte mådde bra av det. För mig bekräftar det min misstänksamhet mot värkstimulerande dropp och det kändes oerhört klokt av barnmorskorna att ta bort det. Vet flera kompisar där de istället har ökat och det har lett till jättesvåra förlossningar för både mamma och barn.
Kommer att sitta som klistrad framför tv:n alla måndagar framöver
Jag har gått och blivit sjukskriven.
Har kännt mig så trött den senaste tiden, men tänkt att det är lika för alla gravida.
Men efter en veckas semester fick jag en riktig förkylning som bara inte vill släppa. Och jag känner sån ångest för att gå tillbaka till jobbet och vara så här hängig.
När jag varit hemma en vecka gick jag till doktorn med tanken att han skulle kolla att det inte var något allvarligt och sen köra iväg mig till jobbet igen.
Men doktorn sa att han var gammelmodig och tyckte att jag behövde vila. Så nu får jag vara hemma i två veckor, eller tills jag känner mig bra igen. Sen har jag bara en vecka kvar att jobba innan jag ska ha semester inför BF
Dyrt men skönt att vara hemma...