BF maj 2011
Snälla alla söta, vi kan väl hålla oss till BF-listan i separat tråd?
Snälla alla söta, vi kan väl hålla oss till BF-listan i separat tråd?
TACK för alla bröllopshälsningar! Vi hade en sååå romantisk kväll och eftermiddag! För min del blev det ett perfekt bröllop.
Tjejer behöver hjälp..Är också galet nyfiken på vem det är som ska komma ut. Det är så fantastiskt roligt att följa vår dotters utveckling och se vilken liten personlighet hon är. Och så ska det komma en till. Som säkert är på ett helt annat vis. Otroligt fascinerande!
I morgon går jag in i vecka 15.
Varje natt vaknar jag av att någon arm har somnat. Undrar om det beror på graviditeten eller på att jag bara har taskig rygg?
Någon annan som domnar bort på nätterna?
Sen går ju inte världen under för att man får ett barn med downs. Många vittnar ju om vilken glädje de får av sina barn och hur tacksamma de är över att ha fått tillgång till en värld som vi "vanliga" normalt inte tar del av.
Det sagt med all respekt för att man naturligtvis vill ha ett friskt barn. Jag är inte säker på att jag skulle behålla ett barn om jag var säker på att det hade downs, men å andra sidan vet jag heller inte om jag skulle palla att ta bort det om det också fanns chans att det var ett helt friskt barn.
Jag är 31 och har inte gjort KUB. Min barnmorska tyckte inte att vi behövde det eftersom jag inte har några riskfaktorer och har ett friskt barn sen innan och min man har två friska barn.
Jag har jätterolig mage på morgonen. Känner igen det från min förra graviditet. Det blir liksom som en hård bula på ena sidan (den jag legat åt) mellan höften och magen.
Jag har varit övertygad om att det är livmodern som drar ihop sig så, men har börjat fundera på om det inte är urinblåsan som liksom inte får plats och halkar uppåt när den är full på morgonen. För livmodern borde rimligtvis inte kunna åka upp en våning bara på morgonen.
Roligt ser det ut i alla fall.