BF maj 2011
Kottemor
vilken fin bilstol!
Kottemor
vilken fin bilstol!
tror vecka 24 att man börjar mäta sf måttt.
denna lista hittade jag på familjeliv:
 normalkurvan för SF-måtten ligger i följande fullgången vecka:
v24 - 23 cm
v25 - 24 cm
v26 - 25 cm
v27 - 26 cm
v28 - 27 cm
v29 - 28 cm
v30 - 29 cm
v31 - 30 cm
v32 - 31 cm (30,5)
v33 - 31 cm
v34 - 32 cm
v35 - 32 cm (32,5)
v36 - 33 cm
v37 - 34 cm
v38 - 35 cm (34,5)
v39 - 35 cm
v40 - 36 cm
v41 - 36 cm
Observera nu att det är fullgångna veckor, är du i 24+5 t ex, så tittar du på vecka 24.
kottemor
fjärde barnet, min mage är rätt mycket framåt, men det har det varit med de andra barnen också. Men tror att magen är lite större än förra gången, har ju varit många där inne.
MammaGos
grattis till flickan!
jättesöta bebiskläder på din blogg. och vilka fina UL bilder.
ladylovelylocks
så söta strumpor!
jag har varit hos barnmorskan, v. 19+2 och mitt järnvärde är 120 så det är ok, och bebis hjärtluden låg på 150.
Min lille son på snart 1 år satt stilla och tyst och lyssnade på bebis hjärtljud.
vår son blir snart 1 år och han lyssnade på hjärtljuden och tyckte nog det var spännande. 

jag känner inte så mycket sparkar, är väl för jag har moderkakan i framvägg....
men känner ju bebis röra sig där inne i alla fall.
jag känner mig också lite mera hungrig, känner mig hungrig mitt i natten och mycket hungrig på morgonen.
jag har gått upp 5 kg.
jag är i v.19+3 och känner inte så mycket sparkar än, bara rörelser, längtar tills det går att känna mera.
UL visade i alla fall en liten krabat som rörde sig hela tiden och sparkade.
jag är också täppt i näsan. och det beror ofta på graviditeten. jag tar nezeril nässpray varje kväll innan jag ska sova för annars kan jag inte andas, det hjälper med nässpray för mig, tar ju bara en gång på kvällen.
jag har kännt bebisen lite mera idag, lite sparkar eller buffar, roligt!
kottemor
ja min dotter 3 år kom i v.35+0 och Tobias 1 år kom 16 dagar tidigare och Oliver 4 år kom 10 dagar tidigare än bf.
jag tror det blir tidigare igen, det tror min BM också.
down under
vad roligt med 3 d UL