Inlägg från: Sommarnatt2010 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt2010

BF maj 2011

FruganH skrev 2011-02-08 09:18:46 följande:
    Informerade min chef om att jag har planer på att ta semester innan BF och jobba t.om. 14 april varpå hon frågar om jag kunde tänka mig att kanske skjuta på det en vecka beroende på hur det ser ut med efterträdare för mig. Jag blev helt paff, de har vetat om att jag är gravid sen i oktober/november och har haft god tid på sig att anställa någon. Men likförbannat ska dom vänta till sista sekunden. Så nu verkar det som att jag får jobba kvar t.om. den 21 april istället.
    Och jag som egentligen inte orkar en sekund till....
    Jag pratade med min chef för någon vecka sedan (vi har en timvikarie inne just nu för en annan som är sjuk, hon är super) föreslog att vi skulle prata med vår vikarie om hon vill ta maj månad för mig...känns ju lättare att gå hem när man själv har hunnit/haft möjlighet att prata med ersättaren...Då flina han lite åt mig o säger "är du inte ute i lite väl god tid nu" ööö nä det tycker jag inte det är inte så långt kvar...

Men jag hade en kollega som gick hem mamma ledig förra sommaren, vid semester. Då var det fortfarande inte någon annan anställd för henne...Fattar inte att de inte har mer framförhållning...de får ju ändå veta i god tid liksom...
    Minglanu skrev 2011-02-08 13:30:31 följande:
    Var hos BM idag (25+1). Hade gått upp 4 kilo sedan inskrivning i v 10 och hade ett SF-mått på 24.
    Var ligger ni andra på kurvan?
    Jag har inte alls fått någon jättemage, tycker att den är ganska liten i jämförelse med andra, så 24 låter ju mycket??
    Jag var hos BM i torsdags 24+1 hade gått upp 5 kg sen inskrivning och hade oxå sf-mått 24. Hon sa att jag låg över kurvan, fast det visste jag nästan redan då de redan på RUL sa att jag låg på + men att de inte ändrar några datum...Du är en vecka längre än mig o har samma sfmått så det är nog inte så farligt...
  • Sommarnatt2010
    natalieh skrev 2011-02-16 21:41:54 följande:
    tack alla för era gulliga tankar! tack och lov verkade allt bra.. jag låg uppkopplad en timme för både bebis och mitt hjärta.. hade både sammandragningar och sparkar och allt möjligt som dom kunde se på kurvorna.. och det såg normalt ut. läkaren gjorde en snabbis koll i gynstolen också och då hade blödningen slutat.. så deras enda svar var att det var ett blodkärl som brustit! Thank god!

Så nu är vi hemma igen..
    Än en gång, tack för alla gulliga inlägg! {#emotions_dlg.flower}
    skönt att allt verkade bra...Det är konstigt vi känner inte varandra alls här inne egentligen o ändå blir man så engagaerad om det händer någon något.
  • Sommarnatt2010
    Moi Mokulat skrev 2011-02-17 13:58:55 följande:
    Fick ingen havandeskaps penning. Är det ens värt att ompröva?

Chefen skrev annat än jag gjorde med vikten. Så de störs sig på det.
    Det tror jag det kan vara..en vän till mig fick avslag på första ansökan, det var oxå någt med hennes ansökan o chefens. Sen var ju iofs hennes chef väldigt förvånad över att hon inte fick HP Så de gjorde en ny ansökan o den gick igenom. Vad jobbar du med???
    barbabelle skrev 2011-02-17 14:05:06 följande:
    Varit hos BM igen... Allt såg bra ut!

Går in i vecka 30 (29+0) imorgon. Jisses, vad det närmar sig... Spännande!! :)

Hittills har jag gått upp 7 kg sen inskrivningen.

SF mått 28 cm, normalt och växer som det ska. Skönt! :)

Hjärtljudet, det tog lite längre tid idag eftersom bebisen var för vild att hjärtat slog i en rasande fart när jag låg på rygg, så bad BM att jag skulle ligga på sidan istället. Efter en stund slog hjärtat till det normala. Phuu. BM sa till och med att det måste vara en vildis därinne och jag nickade instämmande!! Det är h*n varjedag!! Skrattande

Blodtrycket såg även bra ut, glömt hur mycket det var, grr. Nästa gång jag ska dit den 7e mars då ska jag se till att skriva ner allt sen inskrivningen. Blodsockret låg på 5.5 och det såg även bra ut.
    Har du inte fått en egen liten lapp som de skriver i var gång du är där..här får man en egen liten "jornal" som de fyller i allt sånt på...Det är bra för då kan man själv följa med på ett annat sett o det är roligt att jämföra med andra..
  • Sommarnatt2010
    Moi Mokulat skrev 2011-02-17 15:10:39 följande:
    Jag är butiksbiträde.
    Min chef kommer ångra sig att han skrev som han skrev för nu kommer en annan tillbaka 75 % från sjukskrivningen och de betyder att hon som har dennas tjänst kommer få mindre och hon kommer inte bli glad.
    Han frågade mig i början av veckan om jag hört något. Men nu fick jag  det inte alls så.
    Men då borde ni väl kunna formulera om er o testa igen...vet iofs inte hur det är om butiksbiträde brukar få...Min vän jobbar på psykavdelning utan möjlighet till om placering så hennes chef ville ju typ inte ha henne där.. =) Men det är väl alltid värt ett försök..Du kan ju inte få annat än ytterligare ett avslag...
  • Sommarnatt2010
    Tiiinaa skrev 2011-02-17 22:01:51 följande:
    Åh vad gulligt med namnet Nils!! Det var jag också inne på men sambon ville inte det. Våran pojke i magen ska heta Elmer. Hur fungerar Nils på italienska förresten?
    En vän till mig som fick barn i januari skulle fått en liten Elmer, hon var nämligen helt 100 på att det var en liten pojke i magen...Ut kikar dock en liten tös o det blev en Majken istället...

Tycker Elmer är jätte gulligt 

Ska bli spännande o se om man själv har lika fel..Är ju ganska övertygad om att det är en liten tös där inne =) 
  • Sommarnatt2010

Tjejnamn har vi nog oxå ganska klart för oss ett som vi gillar jätte mycket båda två och några till som båda gillar ...dock har både jag o mannen fått ge oss på våra absoluta favoritnamn... Han älskar Tindra och jag skulle gärna ha en Madicken..Sen gillar jag alla sånna här gamla namn som Inez, Iris o liknande...

Pojknamn är mycket svårare..Jag har ett favorit namn som många oxå associerar till någon person jag aldrig hört talas om...Mannen min tycker dock att det är lite konstigt o lite för ovanligt...Han har föreslagit ett annat namn som jag iofs oxå gillar, men det är svårt att släppa en favorit :P

Vi vågar dock inte riktigt prata om våra namn..Så många runt om kring oss som ska ha barn nu, är lite rädd för att bli "av med" våra namn...

• Sommarnatt2010
    Lovelyness skrev 2011-02-18 20:32:03 följande:
    Sådär tänkte jag också tills jag kom på att man måste ju säga vilket namn man tänkt för att kunna vara först med det så ingen annan snor det Glad Jag tar för givet att ingen av mina nära skulle ta ett namn som jag sagt att vi funderar på. Det blir ju däremot jobbigt om man inte säger vad man tänkt och sen kommer någon man känner och berättar att dom tänkt ta det namnet till sitt barn, då blir det lite svårt att ha rätten till det

Vi har nog våra namn klara, vi har Noah och Malcolm som favoriter. Jag tänkte först att vi skulle ta ett av namnen och "spara" det andra till framtiden, men det kändes ju lagom idiotiskt så vi kör på båda Glad
    Ja det ligger ju något i det =) Fast det är nog mest så att jag tror ingen direkt hört namnet o att någon då ska fastna för det...Kanske inte någon av mina närmaste vänner men om de nämner det för någon bekant eller så, så kanske de tar det...o det skulle kännas väldigt tråkigt. Men det kanske bara är fånigt...Främst är det ju pojknamnet som jag känner så inför. 
    Ibland hoppas jag på att vi får en pojk för att få använda namnet, men sen är jag ju inte helt 100 på att jag har mannen med mig så då kanske en tjej är bättre där vi är överrens :P
  • Sommarnatt2010
    jakeline skrev 2011-02-21 11:27:00 följande:
    här har man lyckats matförgifta sig själv. Ska nog inte leva efter "man tager vad man haver" längre. Bakade muffins i lördags och tog de frysta bären jag hade, tänkte inte på hur länge de legat där, men de har legat ett bra tag. Det var bara jag som åt av muffinsen igår och jag har inte mått så bra under natten om vi säger så. Som tur var bara en kräkning, men magkramper och andra toabesök. inte så kul. Allt blir verkligen hundra gånger värre när man är gravid! v 28 i alla fall!
    Kan man bli matförgiftad av frysta bär...ja man lär så länge man lever...Det hade jag nog aldrig refletkerat över att mina frysta bär kanske är för gamla =)

Däremot har jag börjat må illa...Lite smått varje dag den senaste veckan v 27 är det vanligt??? Ska först utesluta att det är Tamiflu som fått mig att må dålgit, tog den sista nu på morgonen så borde ju vara sista dagen nu isf...

Sen upplever jag det väldigt jobbigt att äta. Kan vara super hungrig, äta o sen het plötsligt utan att ens känna mig mätt börja må tvärilla o inte få i mig en enda bit till =( Är det oxå vanligt???
  • Sommarnatt2010
    isolande skrev 2011-02-21 11:57:41 följande:
    Jag känner igen det där illamåendet oxå, kan komma lite närsomhelst. Framförallt efter att jag ätit, men det är liksom inte den här spykänslan som kommer utan mer att jag känner mig äcklad. Är i v. 28 och har haft det såhär ett par veckor nu...
    Ja precis, jag kan inte riktigt sätta fingret på känslan heller det är ju inte så att jag behöver springa till toan, men det känns ändå inte helt bra...jaja det är väl bara till att vänja sig då...
  • Sommarnatt2010
    jakeline skrev 2011-02-21 12:59:28 följande:
    det trodde inte jag heller... Men tydligen. Det är det enda jag kan komma på. Magsjuka möjligtvis, men jag vet inte jag... var ju inte så länge sedan jag hade magsjukan... Får se hur jag ska göra om jag ska jobba imorgon eller inte. Kan inte bestämma mig. Är fortfarande helt slut och trött. Kanske ska ta en extra dag i alla fall. 
    Ta en dag extra, det är ingen som tackar än för att man sliter ut sig...(jag är så duktig på att tala om vad andra ska göra men mindre duktig på att leva efter det själv =))

Fast denna gången har jag faktiskt tagit en extra dag eller ja det blir nog två (denna känns oxå lite extra:S)...har ju legat däckad sen i onsdags tyckte jag kände mig hyffsat pigg igår, men fick oväntat besök av mor o far en timme o konstaterade efter det att jag aboslut inte skulle orka jobba en hel dag...Så då bestämde jag sent igår kväll att vara hemma måndag o tisdag...Har dock lite dåligt samvete. För när jag bara sitter hemma o virka så känns det ju inte så tungt. Ska gå en liten promenad med hunden i em, det blir eldprovet det =)

Men hade min vän o mamma fått bestämma skulle jag varit hemma hela veckan. Måste ju tänka på att vila upp mig ordentligt efter sjukdom, är ju inte ensam om min kropp längre eller vad det va de sa =)
  • Sommarnatt2010
    Jodi skrev 2011-02-21 20:42:37 följande:
    Har ni funderat på skötbord än? Jag var inne på det billigaste från ikea, men insåg att det inte har höga kanter vilket man kanske bör ha... De andra var så dyra och på blocket fanns det nästan inga till salu, så nu vet jag inte hur jag ska göra... Kanske kommer det fler på blocket om ett tag.
    Vi ska köpa en sån där skötbädd på IKEA och lägga uppe på arbetsbänken i tvättstugan...Känns onödigt att köpa ett helt skötbord...Det kommer nog att fungera fint
  • Sommarnatt2010
    FruganH skrev 2011-02-22 17:51:50 följande:
    Ja, vi får väl vänta och se helt enkelt.

Vet någon förresten hur det är om man skulle bli sjukskriven nu? Påverkas min SGI?
    Eftersom BM pratade om sjukskrivning så tänkte jag kolla upp det på Försäkringskassans hemsida, men den är  ju en djungel..
    Så jag tänkte göra det lätt för mig och höra om någon här vet. Alltid nån som har koll tänkte jag.
    Kanske inte ens blir någon sjukskrivning, men vill gärna veta lite ifall det kommer på tal.
    hmm nu fick jag oxå mig en funderare..Jag är ju "bara" vanligt sjuk men påverkas SGI då???
  • Sommarnatt2010
    Lovelyness skrev 2011-04-02 21:57:01 följande:
    Här är min färdiga barnvagnsmobil. Det tog sin lilla tid att hitta motivationen att göra klart den men nu hänger den äntligen i vagnen!

Så himla fin den blev...Längtar så tills jag kan göra klart min...Sköldpaddorna (eller ja sniglarna) är klara men barnvagnen står magasinerad tillsammans med allt annat som ska in i huset. Men förhoppningsvis håller vi på att flytta om två veckor..

Gissa vad som kommer att stå i ordning först i huset, allt vi behöver eller babysakerna :P
  • Sommarnatt2010
    Lovelyness skrev 2011-05-18 11:35:27 följande:
    Har erat SF-mått ökat som vanligt på slutet? Jag har ökat en centimeter på en månad, men jag antar att det är för att han typ ligger nere vid mina tår nu för tiden...
    min kurva har planat ut, ganska mycket tycker jag...från att på första mätningen legat över mittkruvan ligger jag nu under den...tog upp det med bm idag, men hon tyckte inte det var någon fara.

39+0 idag o sf mått 34 
  • Sommarnatt2010
    Moi Mokulat skrev 2011-05-19 21:06:10 följande:
    Vart har ni köpt den fina filten till vilde?
    Vi har en lika dan...köpt i Ullared
  • Sommarnatt2010
    Moi Mokulat skrev 2011-05-24 12:26:37 följande:
    Nu blir jag deppig. Alla har värk utom jag *snyft* Självklart är jag glad för er tjejer som snart har era bebisar i famnen. Men här händer det inget.
    Min mamma ringer och tjatar och jag ärrrr sååååååå frusterad.
    De åker på semester den 1/6 och där ryker min barnvakt till sonen.
    Jag har inte heller några verkar knapt ens sammandragningar...När är/var du beräknad.
  • Sommarnatt2010
    Moi Mokulat skrev 2011-05-24 13:00:28 följande:
    Jag har BF på fredag. Man tycker ju att man borde haft lite.
    Med sonen hade jag veckor innan stora verkor. men nu inget.
    Ja, jag tycker oxå det är konstigt, alla pratar om sina förverkar. Men jag har BF idag o inte någon tillstymelse till verkar här inte. 
  • Sommarnatt2010
    amisej skrev 2011-05-25 08:51:10 följande:
    Ewine hur går de för dug?

Idag har jag BF men känner inte av ett smack bara ont i ryggen.
    Ush jag visste detta skulle ske. Trotts att en överläkare och en bm sa båda att jag kommer föda tidigare i v 38 Max v39
    Varför trodde dom det??
    Jag har iofs oxå haft många som trott att jag ska få innan BF oxå, men det har itne varit läkare o BM utan vänner och bekanta. Hade BF igår så får väl se när den Lill* vill kika ut...Känner inte heller något alls 
  • Sommarnatt2010
    fliona skrev 2011-05-25 09:36:03 följande:
    Idag ska jag på en ev igångsättning =) är i vecka 40+3 ...... har provat allt man kan göra och inget har hjälp så helt klart kommer den då den är redo. =)
    Hur kommer det sig att du får en igångsättning så pass "tidigt" Jag försökte få en hinnsvepning igår på BF men det gick inte för sig...Tidigast nästa vecka *suck*
  • Sommarnatt2010
    amisej skrev 2011-05-27 09:08:15 följande:
    Oj här har det hänt en del ser jag.
    Va kul och grattis.
    Lina Sofi lycka till nu och håll oss uppdaterade om du kan..
    Här står de stilla och jag tycker inte om detta längre. :(
    Vill ha värk, blod, vatten Jaaa vad som bara ett täcken på att de e på g för. Mig med
    hihi du är inte ensam...Vill oxå ha bara ett litet täcken på att det snart är på g =)
Svar på tråden BF maj 2011