BF maj 2011
FruganH skrev 2011-02-08 09:18:46 följande:
Informerade min chef om att jag har planer på att ta semester innan BF och jobba
t.om. 14 april varpå hon frågar om jag kunde tänka mig att kanske skjuta på det en vecka beroende på hur det ser ut med efterträdare för mig. Jag blev helt paff, de har vetat om att jag är gravid sen i oktober/november och har haft god tid på sig att anställa någon. Men likförbannat ska dom vänta till sista sekunden. Så nu verkar det som att jag får jobba kvar
t.om. den 21 april istället.
Och jag som egentligen inte orkar en sekund till....
Jag pratade med min chef för någon vecka sedan (vi har en timvikarie inne just nu för en annan som är sjuk, hon är super) föreslog att vi skulle prata med vår vikarie om hon vill ta maj månad för mig...känns ju lättare att gå hem när man själv har hunnit/haft möjlighet att prata med ersättaren...Då flina han lite åt mig o säger "är du inte ute i lite väl god tid nu" ööö nä det tycker jag inte det är inte så långt kvar...
Men jag hade en kollega som gick hem mamma ledig förra sommaren, vid semester. Då var det fortfarande inte någon annan anställd för henne...Fattar inte att de inte har mer framförhållning...de får ju ändå veta i god tid liksom...
Minglanu skrev 2011-02-08 13:30:31 följande:
Var hos BM idag (25+1). Hade gått upp 4 kilo sedan inskrivning i v 10 och hade ett SF-mått på 24.
Var ligger ni andra på kurvan?
Jag har inte alls fått någon jättemage, tycker att den är ganska liten i jämförelse med andra, så 24 låter ju mycket??
Jag var hos BM i torsdags 24+1 hade gått upp 5 kg sen inskrivning och hade oxå sf-mått 24. Hon sa att jag låg över kurvan, fast det visste jag nästan redan då de redan på RUL sa att jag låg på + men att de inte ändrar några datum...Du är en vecka längre än mig o har samma sfmått så det är nog inte så farligt...