Nojnen skrev 2010-10-31 21:10:39 följande:
I helgen har vi berättat för våra föräldrar, syskon och närmsta vänner.
 Mamma och min bror har haft kalas. Blivande farfar fick en för tidig fars dags present.

Min mamma fick ett ljus med en UL-bild och tankebubbla: "Hej mormor! Vi ses i maj!"
 Hon brast ut i tårar: -Är det sant, är det sant? Guuud vad glad jag är för er skull!!

Min mans pappa fick en mugg med texten: "Farfar"
 Han tittade växlande på mig, muggen, min man, så sa han: -Men jag är ju inte farfar!
 - Nej, svarade min man, men du blir i maj!

Min brorsa fick ett kort med en UL-bild + texten: "Hej morbror! Ville  bara berätta att min mamma har mått jättebra under de tre månader jag  bott i hennes mage!"
 Han rusade upp och kramade om mig och skrek: -Är det sant, är det sant, är det sant?!?! 
 Ingen av gästerna fattade något på en stund, men när ljuset gick upp blev det ett himla hålligång med lyckönskningar.

Sååå kul det var att berätta!!
åh vilket härligt sätt att berätta på!  

jag berättade för arbetsgivaren i torsdags när vi ändå var där på möte. Tyckte det lämpade sig. Visst att jag inte kommer vara borta så mycket ännu, men det känns ändå bra att de vet så de kan börja se sig om efter lämplig vikarie.
nenababe skrev 2010-10-31 22:17:53 följande:
Men själv tycker jag de är lite mysigt, sambon brukar kalla de för kärleksmärken eftersom de faktiskt uppkom av kärlek. Vilket hjälpte mig att acceptera de som en del av mig 

Vad sött! Kanske ska se det så jag med... :P visst, mina syns inte lika mycket som man känner dem om man drar över magen... Men nog tycker jag att det ska synas att man fött barn. Det är hör ju livet till! Och det är ett privilegium!