-
Mm, hade inte vart fel om man kunde ta igen det genom att sova lite längre eller ta en lite lur på dagen. Men det funkar ju inte riktigt när man ska upp och iväg till jobbet samma tid varje dag.. Men men, det är väl bara att gilla läget.Hiavatha skrev 2010-12-09 09:31:59 följande:Jag sover också dåligt om nätterna. Helst skulle jag vilja sova halva dagen för att ta igen, men då blir dygnsrytmen så dum... Så bara att gå upp.
-
Härligt att kunna ta lite ledigt ibland. Men det är ju som du säger. När man väl släpat sig ur sängen så brukar man piggna till lite. Men sen under dagen tycker jag det blir jobbigt igen.Hiavatha skrev 2010-12-09 12:24:06 följande:Jag kan ta ledigt någon dag då och då om jag verkligen behöver = en av fördelarna med att ha eget företag ihop med maken
Så i vårt fall är det inte svårt att övertala chefen (=gift med mig och far till mitt barn) att jag e sååå trött idag, hi hi. Fast det har hittills inte behövts så jätte ofta, kommer man bara upp ur sängen och ställer sig i duschen så brukar i alla fall jag vakna tillräckligt och fungera resten av dagen.
Ja, jag har också tänkt på att det kommer bli "ännu värre" med sömnen när barnet är ute, men å andra sidan finns det ju då en mer konkret anledning att vakna till.
Men jag håller med dig. Det finns ju en annan (bättre) anledning till minskad sömn sen när bebisen kommit. Är ju något helt annat än att bara ligga och vrida och vända på sig och behöva springa upp och kissa
-
Precis!TeosMamma skrev 2010-12-09 13:12:56 följande:Håller helt med dig! Så frustrerande och trist att ligga vaken på natten, vet inte när jag sov en hel natt sist.
Tar hellre hand om en liten bebis som vill ha mat så jag har något att göra då jag ändå är vaken ;0)
-
frulilja skrev 2010-12-09 19:20:59 följande:Här är jag! Jag väntar min fjärde, Bf 3 maj. Tror jag väntar en flicka,Bm ville inte säga nåt men ser ut så på Ul bilderna,titta i mitt galleri!Försökte kolla på din sida, men kunde inte hitta något galleri. Det är inte så att det är "dolt"?
-
En av anledningarna till att jag inte vill ta reda på kön.Jean skrev 2010-12-11 00:58:54 följande:Varan lilla heter Colin redan! Enda namnet vi kunde komma overens om sen i borjan av gradiviteten.
En tjej pa jobbet berattade dock att av alla UL hennes syster haft hade dom sagt att de var en pojke till 100% ingen tvekan och ut kom en tjej. Alla var helt chockade!
Men tycker ju också att det är så spännande att spara på överraskningen
-
Lördag idag, men ingen sovmorgon här inte.. Vaknade vid halv 6 och kunde inte somna om.
Passade på att väga mig eftersom jag sett att en del diskuterat vikt här. Är i v 19+1 nu och har gått upp 6 kg vilket känns som alldeles för mycket med tanke på att jag vägde för mycket redan innan. Har iförsig haft problem med foglossning till och från och inte kunnat röra mig så mycket, men ändå. Läste att det var normalt att ha gått upp
4-6 kg i denna veckan, men ja, får nog börja ta tag i det här och försöka röra mig mer trots att det leder till mer smärta.
Idag har vi stora planer! Ser fram emot dagen/kvällen
men än så länge är det hemliga planer och jag vågar inte ens avslöja något här.
Hoppas alla får en bra lördag!
-
Hoppas alla haft en bra helg.
Själv har man gått och gift sig, så nu passar väl mitt nick här på FL inte så bra egentligen, men det känns jobbigt att byta nu när man haft detta ett bra tag
Efter allt spring och fixande och donande igår och idag så är mitt bäcken INTE på bra humör. Det strejkar totalt och jag har sååå ont. Men det går väl över igen, brukar ju komma och gå.. -
Tack för alla gratulationer

Det blev ett väldigt lyckat överraskningsbröllop, så vi är mer än nöjda.
Men mycket jobb är det ju iallafall, herregud. Är väldigt glad att vi båda var överens om en liten bröllopsfest bara, annars vet jag inte hur det skulle gått. Har fortfarande ont av foglossning pga allt spring i helgen.
Men det är det ju faktiskt värt
-
Det var faktiskt en riktigt bra idé. Ska nog lägga fram den för sambon. Har inte direkt börjat planera ekonomin så jättemycket, men som det är nu så jobbar jag heltid och sambon studerar. Vi klarar ju oss brapå de pengar vi får in (har delad ekonomi i dagsläget) och det blir ju självklart så att jag betalar lite mer eftersom jag tjänar mer (står bl.a. för alla kostnader för bil m.m.) så jag tänker att så länge jag tar ut så mycket föräldradagar att jag får lite mer än vad studiemedlet ligger på så går det nog bra. Tror sambon kommer tjäna lite bättre än mig med sen när han börjar jobba så jag kanske kan ta ut lite mindre ändå.Sofi 79 skrev 2010-12-14 20:15:08 följande:När en är föräldraledig får man dela, oavsett hur man gör annars tycker jag.
Vi gör så att vi bestämmer en summa som var och en behöver ha kvar på kontot att röra sig med varje månad. Resten av pengarna går till räkningar eller in på sparkontot (om det mot förmodan skulle bli något över
). Därmed blir det ju så att den som jobbar betalar mest, men det är inte mer än rätt tycker jag.
Men ja, det är väl dags att börja titta igenom det här kanske. Får boka in nån eftermiddag och gå igenom ekonomin. Känns ju extra viktigt nu när det skall komma en ny familjemedlem och nu är vi ju ändå gifta med och då känns det ju verkligen som att det är "våra" pengar och inte "dina/mina". -
Vi skall också köpa en röd Kronan!Fröken Löken skrev 2010-12-16 16:34:47 följande:Vi köpte vagn för ett bra tag sen! Inte planerat så egentligen men eftersom många av mina vänner ska ha tidigare än oss har det blivit mycket vagnprat och vi hittade en billig bättre beg på blocket från -09 som dessutom är RÖD, precis som jag vill ha, så slog vi till! En kronan är det! Så det enda som saknas där är babyskyddet!
Alla andra saker ska vi börja kolla på i feb kanske... Ska till Ullared då så får väl ha en lista redo då!!
Ska hämta den på lördag! Ville också ha en röd vagn, så jag blev jätteglad när jag såg den på blocket!
Var på Ullared förra veckan och köpte lite smågrejer.
Sen så har vi köpt ett skötbord med inbyggd badbalja med. Visste att jag ville ha ett sådant och det kom också ut ett billigt på blocket, så det var bara att slå till