• FruganH

BF maj 2011

FruMadde4barnTätt skrev 2011-02-08 09:39:36 följande:
    Fröken Hanna
    vad jobbigt, men du får väl jobba i en lugnare takt då som känns ok för dig och bebis och försöka att inte stressa så mycket.
    vad synd du inte kunde få vara hemma tidigare.

känner sparkar lite olika tider på dagen, mysigt!
    Problemet är att det inte går att jobba i en lugnare takt. Det är ju saker som måste göras och det inom en viss tid. Särskilt för mig eftersom jag skall vara klar med allt när jag slutar, så jag har inte tid att låta saker halka efter Rynkar på näsan
  • FruganH
    EvaChristina skrev 2011-02-08 12:59:58 följande:
    FrökenHanna, vad jobbigt att ha det så. Vad säger bm eller läkare? Måste ju gå att få en sjukskrivning om du mår dåligt, oavsett om det är psykiskt eller fysiskt.
    Jovisst, jag kan säkert bli sjukskriven. Men FK lär ju inte godkänna sjukskrivningen och ge mig pengar och arbetsgivaren står ju bara för dom första 14 dagarna eller vad det är. Kan ju inte gå hemma utan någon inkomst alls sen....
  • FruganH
    skalbagge skrev 2011-02-08 18:22:00 följande:
    Min sambo hör också hjärtljuden genom att lägga örat mot magenFlört, hur mysigt som hellst. Lillprinsen därinne rullar runt och buffar för fulla muggar. Nu har han även börjat sparka bakåt min rumpa också verkar det som, känner där bak ibland, lite halvskum känsla haha.
    Har också en liten därinne som verkar sparka bakåt mot min rumpa ibland (nu t.ex., haha, typiskt!)
    Håller med om att det känns mycket märkligt. Önskar den kunde snurra runt lite och sparka lite högre upp i magen ibland. Är jobbigt att den alltid håller sig nere vid urinblåsan och kickar på den. Det är väl kul eller nåt Flört
  • FruganH

Har lyckats få en jävlig hårsäcksinflammation på ena blygdläppen nu med. Så det gör ont när jag går (pga problem med foten, foglossning och nu även bölden mellan benen), det gör ont när jag sitter och det gör ont när jag ligger. Vet inte vad man ska göra, sväva?
    FIck ett totalt sammanbrott här förut. Ringde mamma för att be om råd om det var någon idé att undersöka bölden och kunde inte hålla tillbaka tårarna i telefonen. Mamma sa bara: "- jag kommer" och så var hon här 15 minuter senare. Behövde nog lite mammatid för det gjorde att det kändes lite bättre efter att jag fått gråta ut och gnälla av mig lite om alla smärtor och problem.
    Ska väl försöka gå och lägga mig snart, är helt slut efter sammanbrottet och jag har ju redan sömnbrist sen innan. Känns nästan som att man bara jobbar och sover. Något liv hinner man inte ha... Eller snarare, jag orkar inte.

• FruganH
    Angi07 skrev 2011-02-10 09:22:06 följande:
    Hej tråden!
    ringde BM idag pga av mina sammandragningar, jag räknade 17 st bara på en dag, men de är inte onda och kan hålla sig 30 sek max, men hon tycker att jag borde träffa en läkare, så jag fick en tid på måndag. Usch Vul igen, gick på VUl i v.23 när jag fick UVi och nu igen  men det är bra att kolla om tappen inte har blivit påverkat av alla små sammandragningar. Går in i v.29 nästa vecka. Men det känns lugnare idag.
    Hur ar det med er? har ni också sammandragningar?.
    Vet inte om jag har sammandragningar eller inte. Hur känns dom?
  • FruganH
    maj09 skrev 2011-02-10 23:35:22 följande:
    Underbart att skämma bort sig själv!!!
    Jag ska klippa och slinga mig om én vecka. Har ett litet "problem".  Är bjuden på bröllop om två veckor. Provade några klänningar som jag trodde var tillräckligt stora om magen, men inte. Har bra en svartvit sommarklänning som jag får över magen, men jag vill nog inte klä mig i svart på ett bröllop även om det är mitt i vintern.. det får nog ändå bli att ge sig ut och handla. Men allt kommer ju att sitta som ett hus sedan när magen är borta... 

Fast om du köper en sommarklänning som du skulle kunna tänka dig att ha senare i vår/sommar så behöver den kanske inte kännas så jättestor trots att magen försvinner? Det enda jag tänker är att den kanske känns lite längre när magen inte är i vägen. Har t.ex. en sommarklänning från förra året som jag fortfarande kan få på mig, men eftersom magen är större så blir den ju kortare framtill om man säger så.

Sen räknar jag personligen inte med att magen kommer försvinna särskilt fort. Så jag tror jag kommer fortsätta använda mammakläder ett bra tag efter förlossningen med Tungan ute

• FruganH

Sitter fortfarande på jobbet men ska väl försöka dra mig hemåt snart. Min förkylning vägrar släppa, är inne på andra  veckan nu och det har blivit värre under dagen. Svettas och fryser om vartannat, kan inte andas genom näsan för den är helt igentäppt och har ont i huvudet. Sen som vanligt foglossning och problem med ena foten.

Har miljoner grejer att göra och tänker bara på hur mycket tid jag kommer förlora på alla BM-besök, förlossningsförberedande utbildningar och sånt. Därför får jag försöka jobba en massa när jag väl har tid vilket leder till längre arbetsdagar än jag egentligen orkar med.

Försöker tänka på att det "snart" är över och då får jag andas ut lite innan bebisen kommer (kanske). Men det hjälper föga.. Hur gör ni andra för att orka?

• FruganH

Vart hos BM idag då. Har haft lite problem med ögonen några gånger nu, flimrande fläckar och idag försvann i princip synen på halva vänsterögat när jag satt på jobbet. Riktigt obehagligt. BM sa att det kan bero på trötthet eller stress, men om det kom tillbaka och jag samtidigt fick ont i huvudet/högt upp i magen eller så så skulle jag kontakta sjukhus direkt. Hon kollade äggvita och det fanns inget. Sockret var bra även det.

Blodtrycket var iallafall lite högt vilket verkade oroa BM lite. Jag hade ju ändå suttit och vilat i väntrummet i ca 20 minuter.. Så jag skall tillbaka på kontroll igen nästa tisdag. Hon tyckte jag skulle försöka varva ner på jobbet och ta det lugnt hemma. Hemma är det inga problem, men jobbet är ju svårare förklarade jag. Hon vet ju vad jag jobbar med, så hon sa att hon förstod det. Får väl se hur trycket ser ut på tisdag, kanske kan höra om man kan bli lite sjukskriven annars. Men det kanske inte BM kan göra? Någon som vet?

Annars slog bebisens hjärta finfint, starkt och bra. Hon glömde däremot säga hur många slag och jag tänkte faktiskt inte på att fråga. SF-måttet var 28 och hon sa att magen växer på som den ska. (Är i v28+4 idag, enligt FL).

Så ja, vi får väl helt enkelt se på tisdag hur det verkar. Men får väl hoppas på att blodtrycket är bättre då iallafall.

• FruganH

Angående skötbord så har vi köpt ett såntdär med badbalja under själva skötbädden. Känns väldigt praktiskt eftersom vi inte har badkar. Skönt att slippa sitta på knäna på det hårda badrumsgolvet när bebisen ska bada. Bra arbetshöjd med. Ska knö in skötbordet i badrummet är det tänkt och det går säkert bra. Blir nog lite trångt, men det kan vi leva med.

Har tagit ledigt idag. Ska snart iväg till BM på extrakontroll eftersom min blodtryck var lite högt förra veckan och då jag haft problem med flimmer för ögonen. Sen sa BM förra veckan att jag borde börja ta det lugnt på jobbet och så, men det är ju helt stört omöjligt. Får väl se hur testerna ser ut idag.
    Var ändå ingen idé att jobba eftersom jag ändå inte kunnat vara på jobbet förrän kanske 12-13 och då hade jag bara hunnit med 3-4 timmar. Vet ju att jag får mer att göra resten av veckan, men vad ska man göra?

• FruganH
    Lovelyness skrev 2011-02-22 11:46:44 följande:
     Vart har ni köpt det skötbordet? Har du någon bild?
    Nej, har ingen bild på just vårt skötbord, men hittade ett likadant på nätet:
    http://kidspalace1.com/sorelle%20aqua_changing_table.asp
    Vårt är inte i den blå färgen utan den beiga som finns under.

Köpte det på blocket, men det var i superbra skick.
Svar på tråden BF maj 2011