• Jodi

BF maj 2011

Idag ska vi åka och köpa ett begagnat babyskydd (om det passar i bilen). Det är acta graco från 2009, använt ca 5 månader (säljaren verkar väldigt seriös), det borde väl vara ok? Visst är väl alla acta graco-skydd ECE-godkända?

Imorgon går jag in i vecka 32! Glad

• Jodi
    NinnaLilltroll skrev 2011-03-02 19:31:56 följande:
    Åh nu blir jag stressad av er igen ;)
    Vi köpte vagnen i helgen. Annars har vi inte köpt något alls. Jo lite kläder har jag såklart köpt, men i stort sett bara bodies.. :)
    Vi har inte köpt babyskydd, inte skötbädd, inte skötväska, inte spjälsäng, inte bärsele, inte blöjor o salvor o sånt där, inte amningsBH o inlägg, inte badbalja, inte BB-väska (inte ens tänkt på den)... osv... listan kan tydligen göras hur lång som helst.
    Vi har inte ens kommit någon vart med namnförslag.
    Puh. Det får nog bli en shoppingtur i helgen.

Går in i v 32 (31+0) idag o har 62 dagar kvar...

Jag har också ont i rygg o fogar nu. Det går i vågor men de senaste dagarna har det verkligen inte varit skönt. Att vända sig i sängen (speciellt när man råkat hamnat på rygg) är en riktig plåga. Inte blir det ju bättre av att behöva gå upp o kissa ett par gånger varje natt. (gnäll gnäll gnäll)

Men på onsdag är det dags för vårt andra UL. Spännande :)
    Jag har inte köpt så mycket heller (vagn, babyskydd, lite kläder och en skötväska) och jag går snart in i vecka 33.... men nåt ska man väl ha att pyssla med de närmaste 7 veckorna!  Skrattande
  • Jodi
    skalbagge skrev 2011-03-05 11:44:25 följande:
    Hallåj!
    Funderar lite kring hur killen ligger därinne egentligen? Sist jag var hos barnmorskan sa hon att han låg med huvudet neråt och ryggen längs med min vänstra sida. Det jag undrar är varför jag inte känner några sparkar uppåt utan hela tiden på höger sida strax ovanför naveln eller rakt ovanför naveln. Känner även när han trycker utåt vad förmodligen är ryggen eller rumpan på vänster sida, men jag känner aldrig sparkar upp i revbenen som jag läst om att man ska känna.

Var känner ni andra mest sparkar?
    Min kille ligger också med huvudet neråt men växlar mellan att ligga på höger och vänster sida. Jag har heller aldrig upplevt sparkar uppåt utan bara på sidorna. Skönt så länge det är så, låter inte så skönt att bli sparkad på revenen...

Ang linea nigra så går min från naveln och nedåt, den har funnits där ett antal veckor nu. Men jag har läst att randen kan gå ovanför naveln också, då det är helt normalt.

Hur mycket kläder tänker ni skaffa? Och använder man sparkdräkter nuförtiden? Och vad för tröja har man under en sparkdräkt, eller har man en body? Många frågor blev det... Flört
  • Jodi

På mitt sjukhus väntar man med avnavling några minuter. Man har tydligen sett i studier att det är mest bara fördelar vad jag förstår.

• Jodi
    Lovelyness skrev 2011-03-06 15:45:38 följande:
    Vad skönt att det är flera som vill ha sen avnavling så man slipper känna sig som ett ufo på förlossningen!

Vi har köpt ganska mycket kläder dom senaste veckorna så nu har vi nog det mest vi behöver för första tiden iallafall. Här är lite bilder på inköpen tilldig.webblogg.se/2011/march/kladshopping.h...

Igår låg jag och funderade på hur vi skulle göra sovrummet mysigare och få till det så att spjälsängen passar in i inledningen, resultatet blev en beställning från ellos på överkast, lampor och lite kuddar Glad
    Så mycket fint du har köpt! Är det mesta i samma storlek eller har du spritt det lite?
  • Jodi

Ja fy fasiken....här sprutade tårarna kan jag säga!

• Jodi
    Något annat jag ska ta upp är min viktuppgång... Jag hade ett par kilo extra sen innan, inte väldigt överviktig utan mest klädsamt fyllig Jag har bara gått upp 3 kilo sen jag blev gravid och det känns lite lite. Men man kanske inte ska klaga, kroppen har nog bara tagit av mina reserver sedan tidigare

Har någon av er andra börjat samla vatten på sig? Jag börjar nu och det är sådär trevligt
    Tror inte jag har börjat samla vatten, är inte svullen om vristerna än i alla fall. Däremot känns det som jag går upp i vikt väldigt snabbt nu, 11 kg sen inskrivning (+ ca 2 kg innan dess). Undrar var detta ska sluta.... Äter inte onyttigt eller för mycket heller...

Nån annan som har fått ont i brösten (igen)? Har jätteont i mitt högra, så ont att jag inte kunde ha min mjuka bh på mig i natt. Gissa om det hade läckt under natten....!

Therre: hoppas allt ordnar sig och att du tar dig igenom dagen ok!
  • Jodi
    maj09 skrev 2011-03-08 14:28:48 följande:
    Det är ju inte alla som får någon rand men jag har hört att man väntar en flicka om randen går upp till naveln och att det är en pojke om den fortsätter över naveln. Spräck gärna myten... =) Den stämde på mig, men det gör den säkerligen inte för alla... =) 
    Nej, jag har en rand bara upp till naveln och jag ska få en pojke, så det stämmer inte på mig...Glad
  • Jodi

Nån som har tips på amningsbh? Har provat på lindex och åhléns men hittar ingen som sitter riktigt bra. Funderar på att beställa den från Carriwell utan sömmar, nån som har erfarenhet av den? Verkar bra, men att köpa bh utan att prova känns lite osäkert...

Svar på tråden BF maj 2011