maj09 skrev 2011-03-26 18:46:02 följande:
En liten fråga: Är det så att man inte ska hålla på för mycket med jord när man är gravid. Idag har jag ju planterat blommor (utan att ha en tanke på att det skulle kunna vara skadligt), men det ska väl inte vara någon fara? Det var helt ny jord från en nyinköpt påse.
Angaende jord sa har jag forsokt halla mig borta fran de. Eftersom komposterad och godslad jord (vad de nu kallas) ar ju inte bra i vanligt fall heller. Sa om du maste skulle jag ha handskar och mask. Verkligen inte bra att inandas.
Idag har vi en underbart solig sensommar dag med sol och varme. Sovit som en stock natten igenom men lite trott efter en tidig start. Har varit pa BB hela fm pa foraldra gruppen sa nu ar vi redo infor fodesln och nasta helg blir de amnings teknik och lite annat. Har fatt i hem laxa att testa resan till BB i rusnings trafik och ha en dejt tillsammans dar vi gar igenom hur jag vill ha de, utifall att jag har sa ont att jag inte kan svara pa fragor sjalv.
Lite forvanad var jag over att vi verkade veta mesta och kunde svara pa alla fragor nar jag varit sa stressad over att inte ha en aning om vad som ska handa nar vi val kommer in.
En vaska blev packad och klar igar med alla babyn's klader och var neccesar med tandborste och sant. Sa nu ar de vara klader kvar, lite sma plock, snacks och sista minuten prylar som smink mm.
Naa nu ska jag ner och se hur de gar for min man som snallt malar skotbordet.