• Jean

BF maj 2011

gosensgos skrev 2010-11-13 01:01:41 följande:
    Hej!

En liten fråga...
    Såg att du har Bf 2 maj, jag har 3 maj.
    Enligt uträkning på fl så är jag i v 15+3 det vill säga vecka 16.
    Du är i vecka 17..
    Har jag räknat fel på mig?
    Hej! Nej du har inte raknat fel... Skrev de i traden efter att jag varit pa mitt andra UL hos min forlossningslakare, han sa att den lilla var storre an 2 Maj sa enligt de UL sa ar jag 16v & 1d idag istallet for 15v & 5d, inte sa stor skillnad men han har 2 Maj som forlossnings datum i sitt system. Ska tillbaks den 23 nov sa vi far se om de ar samma som galler da. Vill inte byta trad nu nar jag foljt denna i over 10 veckor och man far sa bra tips och hjalp har! Kanns nog som de blir en Maj bebis anda, vilket jag hoppas pa for de ar varan speciella manad med manga saker att fira!
  • Jean

Hej allihopa! Pa tisdag ar de dags for UL igen och hoppas pa att fa veta kon. Har kopt neutrala klader dock redan sa jag har upp till 6 manader ialla fall. Fick ett infall... =) Om dom inte kan saga kon da sa far jag nog reda pa de den 1 dec nar de ar dags for rUL. Langtar efter att fa se den lilla igen... 5 days to go...

Ska aven avccinera mig med dubbel vaccinet svinis/vanlig influensa pa tisdag min forlossningslakare sa att de var for farligt att fa svininfluensa nar man ar gravid. Sa jag far lita/lyssna pa honom.

Ar 17 hela veckor i morgon och gatt upp 1.9kg hittills... Kanns lite??

• Jean
    Therre skrev 2010-11-18 09:05:43 följande:
    jag har gått 17 fulla veckor på söndag och jag har gått upp ca 2 kg, de är ju nu som bäbisen kommer växa på sig mer och snabbare så förmodligen kommer väl vikten öka lite mer nu också återstår att se om några veckor...:D

ska på RUL nästa fredag, är så spännande och pirrigt, Min sambo jonas är verkligen förväntansfull och han tjatar om att tiden ska gå snabbare:D
    Ja antar att de e nu de kommer att borja vaxa i high speed! Min mamma sa att hon bara gick upp 8kg nar hon vanta, sa jag hoppas att inte ga upp for mycke men de ar blir nog bara onske tankande. =) Syns tydligt redan dock.

Min man ar ocksa sa forvantans full att han redan tycker vi ska ha en till pa en gang efter sa fort de gar.... Tror han lite val forvantans full att han tanker lite i forvag... Hihi.... Men visst ar dom ganska gulliga!

Lycka till pa rUL! Man bara langtar tills att fa ligga och stirra pa skarmen pa de lilla miraklet och halla mannen i hand och bara njuta av kanslan. De ar karlek!
  • Jean

Angaende svininfluensa vaccinet sa laste jag en artikel i varan tidning (Australien) for ca 2 manader sedan att en gravd tjej lag inne pa sjukhuset med svininfluensa och kampade for sitt eget liv. Om man far de nar man ar gravid med sankt imunforsvar sa blir de mkt varre och man blir oftast inlagd pa sjukhus. Forsokte soka i tidningens register arkiv men kan inte hitta den nu.

Min forlossningslakare rekomenderade mig att ta vaccinet men inte forran efter v16. Sa aven att de nya vaccinet ger mindre biverkningar och de ar battre att bli lite sjuk av de an att fa sjalva svininfluensan for da blir de alvarligt.

Jag tar oftast den vanliga sprutan arligen men forra aret tog jag ingen alls, for jag ville inte ta svinisen da min lakare inte rekomenderar de till unga och friska. Har man haft de en gang sa ska man val dock vara immun mot de?? Hade garna haft de da, for tydligen sa ska den bli varre for varje ar.

Jag ska vaccinera mig pa tisdag.

• Jean

Igar var vi ocksa pa UL (v.17+4d) och allt sag bra ut!!! Hjartljud pa 151 och vi kunde se "tre ben" sa de ar en liten pojke!!! Varan lakare ville inte saga hundra men vi far de bekraftat nasta vecka pa rUL. Sa mina kanslor var helt ratt, trodde de var en lite pojke.

Var aven och vaccinera mig igar och mar toppen hittills!

Idag ska vi till varat utvalda sjukhus dar jag ska traffa min BM forsta gangen i december och fylla i allt pappers arbete och liknande.

Har aven testat och last pa om barnvagnar och vi har bestamt oss for Phil & Teds explorer, men de ar val battre att kopa lite narmare sa garantin racker 1 ar nar man fatt! Nan med erfarenhet fran phil & teds vagnar??

Allt kanns sa roligt och spannande nu!!!! Med en liten Colin i magen! Hjärta 

• Jean
    Fröken Löken skrev 2010-11-23 16:29:00 följande:
    Alltså nu är jag lite smått förvirrad!

Allt såg bra ut, en livlig liten krabat! Men tydligen är jag inte så långt gången som jag trott. Bm trodde v 16 nu, det är ju två veckor!!!! Nytt datum ev 10 maj, det är 8 dagar... Nån som hänger med?
    Någon som kan hjälpa mig reda ut det.
    Senaste mens 26 juli.
    Positivt test 24 augusti, BIM -1 enligt mig.
    Det betyder ju att jag testade positivt typ innan jag nästan ens var gravid!!!
    FattAr ingenting...
    Jag hade ocksa senaste mens 26 juli med BF 2 Maj, pa mina tva senaste UL har den lille varit storre och skulle kunna vara beraknad den 29 April. Aven om detta bara ar 4 dagar sa kan de inte stamma, plus att jag gjorde AL tester och berakningen efter dom ar 2 Maj ocksa.
    Jag tror faktiskt mer pa 2 Maj, alla sma kan ju inte ha exakt samma storlek dar inne pa dan. Din lilla maste ju bara vara lite mindre och min maste vara lite storre....
    Forstar att de kanns forvirrande, speciellt om dom andrar forlossnings datum 8 dagar senare i sina papper. Min lakare har faktsikt skrivit BF 2 Maj men att bebisen mater + 4 dagar.
  • Jean
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-11-24 14:11:44 följande:
    Jean
    skönt att allt var bra, grattis till pojken i magen!
    Tack! =)

Inskrivning pa varat utvalda sjukhus igar. Allt blir bara mer och mer verkligt! Lite laskigt med all info om forlossningen... Kommer nog mer sen nar man ska ga pa helgkurserna. Lite tidigt att bli nojjig redan.
    Underbart trevlig BM!
  • Jean
    Tiiinaa skrev 2010-11-29 14:47:06 följande:
    Nu är vi hemma från vårt RUL!!

Snacka om adrenalinkick just nu!!

Och hörrni vet ni vad? Vi väntar en pojke :) :) :) Vi fick se en liten snopp i flera olika vinklar så det var inget snack om saken sa barnmorskan!

Allt såg annars ut som det skulle. Två armar och två ben, fin ryggrad och ett hjärta med fyra kamrar som slog som det skulle. Sen bad jag henne kolla lite extra om bebisen eventuellt hade läpp- och gomspalt (vi har ökad risk för det eftersom vi har det i vår familj), men hon fick fram en jättetydlig bild rakt på bebisens läppar och de var alldeles släta och fina så det är ingen större risk för missbildningar!! SÅ SKÖNT att veta

Jag ska lägga ut en bild så fort batteriet till kameran är laddat!

Förresten så fick vi nytt BF till den 29 april! Var nästan säker vi skulle hamna i maj men nu är det alltså 29 april som gäller. Men jag gillar er alla och denna tråd så mycket så jag hoppas det är OK om jag stannar här hos er majmammor i alla fall! Jag kommer säkert gå över tiden ;)
    En till som blivit flyttad till 29 April!!! Tre UL har bekraftat den 29 April for oss nu men jag ar som dig, gillar denna trad for mycket for att byta! =) Hoppas pa tidig Maj anda!
  • Jean

Igar sa var vi pa rUL, dock bara en vecka sedan vanligt UL sa vi visste att den lilla madde bra dar inne men sa skont att veta att hjarta och alla dessa matt ser bra ut! =) Och sa fick vi hora hjartljud for forsta gangen sa de kom en liten tar. En timme av lycka!
    Fick bekraftat igen att de ar en lite pojke dar inne. Och fick alla bilder med oss hem, dom finaste 3D bilderna. Sa sot! Han vinka och gjorde tummen upp. Alla som utfort UL pa mig har tyckt att den ar riktigt livlig dar inne och att jag borde kanna massor men jag kanner bara lite ibland.

• Jean

Kul med sa manga som varit pa rUL!! =)

Ar halvvags idag 20 veckor pa pricken! Helt underbart! Lillen sparkar mest hela dagarna men de ar som lattast att kanna de nar man ar hemma och tar de lugnt. Min man kan ocksa kanna att de ror sig och spatkas dar inne, sa mysigt! Magen vaxer och har hittills gatt upp 3kg. Hur mycke har ni andra gatt upp?

Har blivit total diskriminerad pa jobbet for att jag ar gravid sa jag far knappt nagra shift.... Orkar inte ga vidare med de, for da far jag nog inga alls. Sa nu har jag ledigt i 10 dagar igen efter att ha jobbat 4. Sa nu ska de borjas med ovningarna och stretshningarna fran min grav bok.

Down Under
    Laste om dina langa flyg resor... Jag bor i Hobart och vi har planerat att flya hem med den lilla i juli 2012 till min mammas 60 ars kalas, sa den lilla kommer att vara 15 manader. Later inte som att de ar nan hojdare att flyga da men de far ju ga anda. Vi blir val utslangda fran business class =/
    Tankte ta nagra prov resor mellan Hobart och Broome dar min man jobbar de forsta aret, de tar ja anda minst 7 timmar pa flyget. Vet att jag har fortur pa bassinette i och med qantas platinum kort sa de ar en fordel.
    Tips tas garna emot!!!
    Hur trivdes du i Perth? Vi var pa vag att kopa hus dar for ett ar sen men tog en tvar andring och kopte har nere istallet. Perth har varit min favvo stad har men manga sager att de har andrats sa mycket och att de inte ar lika bra langre. Mojligheten finns dock att vi flyttar dit framover...

Svar på tråden BF maj 2011