• Kottemor

BF maj 2011

FruganH skrev 2011-03-21 22:47:58 följande:
    KOTTEMOR:
    Vid inskrivningen hade jag tryck på 105/75 sen började det med att höjas till 135/90 och en halv vecka efter låg det på 140/95. Då bokades läkartid eftersom ett undertryck på över 90 räknades som högt.
    Men jag hade även andra symptom som huvudvärk och flimmer för ögonen.
    Nu har det inte blivit värre sen jag blev sjukskriven och än så länge räknas det inte som fullt utvecklad HF, men enl BM så kan det förändras rätt fort om det vill sig illa.. Får se om jag blir fortsatt sjukskriven, ska till läkaren på fredag.. Börjar bli nervös för jag känner inte alls att det vore bra att gå tillbaka till stressen på jobbet :/
    Jag hade 120/60 på inskrivningen och nu hade det ökat till 140/80, men det har varit rätt turbulent i min omgivning och det kan vara anledningen till att trycket ökat.
    Jag har haft lite flimmer framför ögonen, men bara ibland och absolut inte varje dag.

Hoppas att det går bra på fredag, jag ska hålla tummarna för dig! Jag tror att du kan känna dig säker på att bli fortsatt sjukskriven, men visst man vet aldrig.
  • Kottemor
    Hiavatha skrev 2011-03-22 08:58:52 följande:
    Jag har också haft lite lite flimmer för ögonen, men inte varje dag, mest när jag är hungrig tror jag. Men visst behövs det fler symptom om man ska tro att det är HF? Ska iofs till BM kl 13 idag, så då vet jag mer om urinen och blodtrycket osv. 

Någon mer som det knakar i höfterna på förresten? När jag ska vända mig i sängen och inte har raka ben typ, så knakar det i högra höften. Ska fråga BM om det med. =)
    Nej, blodtrycket måste vara förhöjt också och äggvita i urinen.

Knakar med.... höfterna smäller så fort jag vänder mig, reser mig osv. Fogarna som förbereder sig och luckras upp inför vad som komma ska

Passa på att fråga Bm om allt du undrar över
  • Kottemor
    Ewima skrev 2011-03-22 12:52:59 följande:
    Kottemor:
    Vad jag vill minnas var sparkarna mer diffusa, typ neråtbuffar och åt sidan. Inte alls uppåt revbenen som många beskrev sina sparkar (då bebis ligger "rätt")

Ang. BB-väskan blir jag förvånad vilka jättelånga listor några har.
    Jag har packat i blivande skötväskan, typ necessärgrejjor, nått ombyte till bebis, godis, Mvcpapper och laddare. Thats it... Om allt går bra hoppas jag att vi får nyttja "tidig hemgång" och få åka hem 6h efter förlossning.
    Blir vi kvar längre får sambon fixa. Här på Västerås BB ber dem att man inte packar för mycket.

Med dottern (planerat snitt) stannade jag 24 timmar. Inte en sekund mer hade jag stannat. Fy fabian. Ville bara hem! 
    Det är kanske inte säte han sätter sig i ibland, bara väldigt rörlig i kroppen och svänger den hitåt och ditåt stup i kvarten Än har dom ju utrymme till det

Tycker din lista ser alldeles perfekt ut, det behövs inte mer. Jo lite kläder till dig kanske? Jag packar lätt och ska hem efter 6 timmar om dom släpper mig Inte vill jag ligga på sjukan längre än nödvändigt, så kul är inte vita väggar och sjukhus mat Tungan ute
  • Kottemor
    jakeline skrev 2011-03-22 13:27:43 följande:
    Det skulle ju vara skönt att komma hem så tidigt den här gången. jag födde på kvällen den 29 dec och åkte hem på eftermiddagen den 31 dec. Ville INTE fira nyår på bb. Så vi fick komma tillbaka för PKU-testet, men det var fan värt det. 
    Nä, fy och fira nyår på sjukan!
    Ja, det brukar inte vara några bekymmer att få komma tillbaka för PKU-test, så det siktar jag på denna gången också.
    Jag vill hem till min underbara familj, min säng, mina saker så fort jag bara kan, hihi!
  • Kottemor

Någon mer som har ett underbart vårväder idag?

Varit ute med pojkarna en lång stund och njuter än! Man blir varm in i själen, nu när solen strålar så vackert!
    Fågelkvitter, utslagna krokus, snödroppar, vintergäck och påskliljelökar som sticker upp.... oooohhhh underbara vår VÄLKOMMEN!!!

Solig Solig Solig Solig

• Kottemor

Usch vad nervös jag är idag!

Ska/skulle (vet inte vilket) opereras i min hand idag, ringde igår för att få min operationstid. Där fick jag besked på att dom kan inte ge mig en tid, utan att jag skulle ringa som idag vid 11.30 och få besked om den blir av eller ej, och vilken tid jag isåfall ska vara där!

Så nu går jag här och inväntar klockan, måste förbereda mig så jag är klar, men samtidigt så kan det bli att den blir inställd igen... Förstår ni vilken knasig sits? Min skalle bankar och mitt blodtryck är nog allt annat än lågt jusr nu...

• Kottemor
    Maruid skrev 2011-03-22 21:54:51 följande:
    Ja då hade du nästan samma senario som mig. Trodde också vi skulle få gå hem efter vattenavgången var konstaterad men de höll kvar även oss.

Jag tycker inte att väskan är så viktigt på förlossningen utan mest de dagar man stannar på patienthotellet (om man gör det vill säga). Och i de flesta fall så kan man ju lösa det som behöver lösas, det är ju knappast så att varken mor eller barn fått ligga nakna och hungriga på förlossingen för att väskan befunnit sig på annan plats så det finner alltid sina vägar. Dock gillar jag att få komma i mina egna kläder och känna mig "som vanligt" om möjligheten finns.
    hihi, precis som jag menar, saker finns att låna, få alt. köpa i sjukhuskiosken i värsta fall
  • Kottemor
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-03-23 09:55:50 följande:
    kottemor
    hoppas det går bra med operationen och att du får komma dit idag.
    Tack, jag hoppas det också. Är så nervös här nu så jag håller på att gå av på mitten, haha!
  • Kottemor

Om man vill stanna kvar eller ej är upp till var och en.

Jag låg inlagd så mkt under graviditet ett så det har fått mig att få lite "sjukhusskräck", därför vill jag hem så snabbt som möjligt så dom inte hinner ångra sg typ

På patienthotellet som vi låg i ett dygn med nummer två kände jag mig bara obekväm och ville inte vara där, jag längtade hem hela tiden, så denna gången ska jag hem efter 6 timmar om inget oväntat sker såklart! Då tar jag självklart emot den vård som ges till oss

• Kottemor
    Kottemor skrev 2011-03-23 07:50:07 följande:

Usch vad nervös jag är idag!

Ska/skulle (vet inte vilket) opereras i min hand idag, ringde igår för att få min operationstid. Där fick jag besked på att dom kan inte ge mig en tid, utan att jag skulle ringa som idag vid 11.30 och få besked om den blir av eller ej, och vilken tid jag isåfall ska vara där!

Så nu går jag här och inväntar klockan, måste förbereda mig så jag är klar, men samtidigt så kan det bli att den blir inställd igen... Förstår ni vilken knasig sits? Min skalle bankar och mitt blodtryck är nog allt annat än lågt jusr nu...

Det blir operation! Ska vara där kl.14.00, shit vad nervös jag är!
Svar på tråden BF maj 2011