• Jean

BF maj 2011

jakeline skrev 2011-04-06 08:42:40 följande:
    ja det gör det. Det är det man kan titta på om man misstänker havandeskapsförgiftning tex. Om svullnaden i ex fötter går ner under natten så är det oftast ingen fara. Jag är alltid lite mer svullen omf ötterna på eftermiddagen än på morgonen. Jättekul när skorna börjar kännas för små... :P Det beror lite på vad man äter under dagen sa min BM. Saltrikmat binder ju vätskan bättre tex. 
    Ok, ja jag kanner mig ju ratt normal pa mornarna men sen kanns de som hela kroppen svaller under dagen. Runt fem tiden vill jag bara slita av mig bh mm och in i mjukis klader. =) Har lite av en vikt nojja just nu med sa de hjalper nog inte.

Blev lite sma stressad igar kvall nar vi stog och lagade mat i koket. Hade ju haft mina starka korta smartor kommandes i nedre delan av magen under dagen, sen blev de ryggvark i nedre ryggen sen fick jag ganska jatte ont i bada ljumskarna och de kandes nastan som jag fick foroka andas igenom varken.... =O Karl min blev ocksa stressad. =) Gick over nar jag sen atit och lag ner med varma vetekuddar pa ryggen. Ska till min forlossningslakare om fyra timmar sa da far vi i alla fall se mini och veta hur min svabb test gick igar.

Aven fast man kanner sig redo sa nar man far sadar att man tror de ar pa gang sa blir man lite som vanta nu.... Shit jag ar nog inte riktigt redo annu. =)
  • Jean

Allt sag bra ut pa UL idag. Bebis ligger precis mitt pa vaxt kurvan. Berattade for min lakare att jag nastan trodde de skulle satta igang igar och han sa bara att ja nu kan de handa nar som helst..... Jag ar ju 37 hela veckor i morgon!! Wohoo.... Vill att lillen ska komma nu....

• Jean
    jakeline skrev 2011-04-07 10:26:41 följande:
    jag tror iofs att man aldrig blir riktigt redo förrän det sätter igång. var nervös som sjutton innan förra gången. Men när det väl satte igång var jag lugn och fin. Det var inte förrän det blev tal om akutsnitt jag verkligen blev nervös. nu ser jag fram emot förlossning och bli tvåbarnsmor med skräckblandad förtjusning... 
    Naa de ar nog sa, redo blir man nog aldrig. =) Man far hoppas bara att man inte blir nan stress loppa eller radd. Blir de tal om akutsnitt sa kommer jag garanterat bli nervos...

FrokenHanna: Hoppas allt gar fint under natten och att bebis ligger i ratt lage i morgon bitti. Tank bara att snart har du din lilla bebis i dina armar. Underbart!

Va duktiga alla ar som virkar och syr sa mycket. a himla fina saker!! Jag gar mest runt och plockar hemma och slappar. Har ett projekt som jag skulle vilja fa klart innan bebis kommer och de ar att sy ett overdrag till min amnings fatolj/stol i bebis rum. Kanske skulle ta och mata upp stolen idag och be mannen kora mig till tyg affaren i morgon nar han ar hemma. Sa kanske man aven kan inskaffa lite till virkning och stickning. =) Gar de at skogen sa kommer ju mamma ner om tva manader och kan hjalpa.

37 hela veckor idag foresten sa bebis fardig utvecklad och kan nu komma fran idag till om fem veckor.... Tror han blir tidig men de skulle inte forvana mig m man far sitta har och vanat fem veckor till.... =) Kanns som jag skulle vara valdigt tacksam om jag slapp bli igangsatt som alla min kompisar men vi far se.
  • Jean
    Froken Loken: Hoppas svullnaden gar ner over natten!!

Charlotte29: Hoppas allt gar fint i morgon! Kan du ha kant dig stressad over att ha en ny BM kanske och bebis kant de??? Nar jag var in en kvall och lag med den maskinen fastspand till magen sa lag de runt 130-160. Min bebis ar valdigt rorlig och livlig utav sig, han bokar alltid runt. Han har varit vaken pa alla mina UL och fatt massa komentarer om hur livlig han ar. =) Nar jag var inne den gangen i alla fall sa gick hjartat upp i 180 och sen ner och sen kom en BM in med en gratandes bebis och de gick upp i lite over 180 igen och dom sa bara att de var en valdigt social bebis vi hade dar inne.... Sa de behover ju inte vara natt allvarligt sa oroa dig inte for mycket! De ar ju valdigt bra att dom haller koll pa dig!

Dom tva senaste BM som matt mitt SF matt har fatt mycket hogre an dom andra. Gick fran 27-33 och sedan 36 sist. Nar jag sedan kom till min forlossningslakare som inte skulle mata fel skrev han bara ner samma matt som dom skrivit tva resp en vecka tidigare. Sa da vet jag ju att dom matt fel. Tar inte mitt sf matt pa sa stort allvar nar bebis ligger mitt i vaxt kurvan....

Idag ska jag ut och kopa tyg till lakan at vagnen. Sydde fyra underlakan igar och tva overlakan till spjallisen. Sa nu har ni lyckats inspirera mig. =)

Ha en trevlig helg allihopa!!! 
  • Jean
    Froken Hanna: Stort Grattis till eran lilla tjej!! Tradens forsta bebis! Ska bli sa spannande nu nar dom borjar komma. =) Skont att hon klarar sig fint pa egen hand och hoppas du mar bra!!!

Har chockat mig sjalv denna helg.... Kan inte folja stick monster alls men har varit sa sugen pa denna giraff som alla virkar sa i lordags var jag ivag och kopte fint garn och en virknal och skrev ut monstret och lite virknings beskrivningar och vips sa virkade jag!!!! Kroppen blev lite mindre an den skulle vart for jag hade problem med varv rakningen men nu lyckats gora kropp, svans, oron, man, ogon, ben. Bara hornen kvar sen ska allt sys ihop! Ar otroligt stolt over mig sjalv! =)
    Kopte aven tyg till ett litet paslakan som jag ska sy i veckan till vagen. Blev nog dyrare an att kopa ett nytt sa de blir bara ett hemmagjort. Tankte fortsatta och virka lite leksaker och sant dock!!! =)
  • Jean
    Froken Loken:Va jobbigt!Tanker pa dig och hoppas pa bra provsvar nu. Huvudsaken ar ju att du ar i goda hander for dig och lillens skull.

Froken Hanna: Skont och saa spannande att ni far komma hem snart med eran lilla tjej!!!

Angaende jarn tabletter sa mitt varde i nedre delen av normal vilket inte var ett problem men eftersom jag var sa trott pa jobbet och sa, sa blev jag tillsagd att ata en tablett om dagen. Har verkligen inte haft nagra problem med tabletterna, visst kan blir man lite hard i magen i borjan men jag har vant mig nu. Och jag far verkligen extra energi och kanner mig piggare an innan!

BM i morgon! =)
  • Jean
    MissGreeneye skrev 2011-04-12 08:59:01 följande:
    Någon mer än jag som börjat få mer slemmig flytning? När jag fick min son för snart 12 år sedan var det slemproppen som var mitt första tecken på att förlossningen var nära. Känns som det kan vara samma här nu...har molande mensvärk till och från.......

Är i v 37 ( 36+1 )
    Har otroligt mycket mer flytningar nu. Sa mycket att jag trodde vattnet gatt forra veckan. =) Men de ska tydligen vara vanligt.

BM besok i morse och sjalvklart fick jag hon som jag inte gillar...... Hon som sa at mig att ata medium stekt kott..... Hon var mycket trevligare idag men jag tycker verkligen inte om henne, jag kommer grata om hon kommer in da de ar dags. Helt allvarligt!!!
    Hon var ju den som matte min mage fel ocksa och idag fick hon den till 39 men skrev 38 (ar v37+5 idag), och sa att de nog kommer ga ner nar bebis fixerar sig men halla han ar ju redan nere!!!!
    Fick i alla fall min sista tid inbokad hos BM till den 29 april, mitt beraknade datum!! De var roligt! Sen om de blir langre sa gar jag endast hos min forlossningslakare som jag annars gor varannan gang.
    Narmar sig med storm steg nu. Tva veckor pa fredag!!! =)
  • Jean

Jag slapper inte ivag min man langre an till kontoret, 10 minuters bil resa hemifran. Annars jobbar han langt borta med tva dagars flygresa hem. Sista resan var for ca en manad sen, da fick jag dessa "kramper och vark" och fick aka in och kolla bebis sa blev han skapligt stressad.... Som tur var va de inget! Vi ar bada jatte mana om att han ska vara med, skulle inte vilja ha de pa natt annat satt. Men de ar ju upp till var och en....

• Jean
    Froken Hanna; Vilken sotnos! Ahh nu langtar man annu mer.... =) Skont att ni fatt komma hem nu.

Down under: Mitt besok hos BM igar gav mig ett sf matt pa 39 men hon skrev 38... Hade dock den dumma BM som matte fel forut och sa massa dumma saker. Hon sa aven till mig att de kunde ga ner nar han blev fixerad vilket han redan ar sa.... Jag tar de med en nypa salt, alla ser ut att mata olika och ta olika tryck mm. Alla matten pa bebis ligger ju inom kurvan nar jag traffar min forlossningslakare sa jag tror inte de behover betyda att du far en jatte bebis.

Idag har jag varit pa min amnings session pa BB och sedan simmat. Tog nog i lite val hart dock, kanns lite ont i ljumskar och har fatt lite mer sma kramper i nedre delan av magen. Men men... Vill han komma nu far han garna gora de! =) Langtar sa!
  • Jean
    Froken Loken: Kolla in virknings monstern pa denna sida stjernfalls.blogg.se/monster/ tror nan tipsade om den i denna trad tidigare. Larde mig sjalv att virka i lordags och har sen dess gjort den beromda giraffen alla har virkat och kanin fran denna sida. Ska nog borja pa elefanten idag. =) Har du nagra bra bocker att lasa eller mamma tidningar kanske...
Svar på tråden BF maj 2011