BF maj 2011
Förstår att du tänker mycket på bebisens hjärta och förlossningen, men du får tänka på att läkarna borde veta vad dom gör. Har du frågat om det planerat kejsarsnitt är ett altenativ, kanske skulle vara bättre för bebisen?
Hej på er alla!
Idag har vi återigen varit på danderyd för att göra alla prover igen som vi gjorde i tisdags. Lillkillen i magen mår prima och har en väldigt fin CTG kurva. Mitt blodtryck låg på 140/95 alltså ökat lite. Inge äggvita i urinet. Fostervatten hade enligt den första läkaren gått ner till 50 vilket är minimum så hon hämtade en till läkare för att diskutera med henne hur vi skulle gå vidare. Den läkaren kollade fostervattnet hon också och då visade det sig att det var 84 vilket innebär att mängden ökat sen i tisdags och det var ett fullt normalt mått sa hon. Skönt!
Gynundersökning blev det också, hon kände min lille killes huvud
. Jag var öppen 1 cm men tappen var fortfarande lång men hon gjorde en hinnsvepning så nu hoppas jag på att värkarbetet ska starta!!!!!
På måndag ska vi dit igen för att göra alla undersökningar igen, skönt att jag slapp bli inlagd och att de har koll på mig.
Fröken löken: Vilken underbar liten gullunge!!!! Fantastisk!
Hinnsvepningen igår verkar inte ha någon effekt
Hoppas på en till imorgon när jag ska tillbaka till danderyd.....annars 8 långa dagar kvar till BF. Vem vet om det blir fler än så till och med, suck....börjar bli ordentligt otålig nu!
Nu har iallafall slemproppen gått, men det säger ju inte så mycket. Men alla tecken är välkomna!!
. Känner inga värkar än. Bara vanliga sammandragningar och lite molvärk i ryggen.
Om ändå min lille Edvin skulle kunna tänka sig att komma ut i stora världen nu istället för att ligga därinne i magen och sprattla
Kom igen Edvin, längtar efter dig!!!
Hur mycket längtar nu andra?