• jakeline

BF maj 2011

Friida11 skrev 2010-12-17 13:50:55 följande:
    Jag har en liten fråga :)
    Jag fick veta att jag har moderkakan i framkant och förmodligen därför jag inte känner bebis där inne ännu.. Men ni som har erfarenhet av att ha det  med ert första barn hur lång tid tog det för er att känna första rörelserna?!?
    jag började känna ordentligt i v 20 om jag inte missminner mig. Innan var det ltie buffar, men inget man riktigt kunde säga var bebisen. Den här gången ligger moderkakan uppåt bukväggen så jag har känt mycket tidigare.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    Jodi skrev 2010-12-17 14:55:37 följande:
    Vi ska nog oxå köra på IF då vi redan har en massa försäkringar där, verkar himla praktiskt! Tar nog även gravidförsäkring, den hade jag fö aldrig hört talas om innan jag blev gravid! (och började läsa på FL...)

En babysitter tycker jag är ett måste, men jag har hört att de är jättedyra (över 1000 ? Men en begagnad kanske man kan hitta på blocket.
    det beror nog på vad du vill ha för något. Jag har sett billigare, typ runt 500 kr nya, man behöver ju ingen som gungar själv och låter.. :P  Babygym är kul när de börjar bli medvetna om omvärlden. Min son kunde ligga där i timmar.. :P

På vänstersidan här har du några olika varianter: issuu.com/rexinus/docs/bhbaby/28
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    Jodi skrev 2010-12-18 11:21:56 följande:
    Måste berätta en skum grej: har upptäckt att mina bröst läcker lite på natten när jag ligger på sida (antar att de blir lite klämda!) Är det inte lite tidigt? Någon annan som märkt samma sak? Har gått 21 veckor imorgon.
    förra gången läckte jag lite i mitten av graviditeten. det kom och gick. Men den här gången har det inte hänt ännu... Men du är ju längre gången än jag. 
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-12-18 18:44:39 följande:
    Vi kommer inte köpa ny vagn även om vi gärna skulle vilja. Vi har en Targo City (Rockstar baby) som är röd med roterbara hjul fram och en begagnad grårutig lite halvsliten vagn som vi betalade 300:- för. Jag föredrar den begagnade för jag har blivit så förtjust i stora hjul fram så man kan gå i skogen och sådär...

Babysitter har min syster som jag misstänker att vi får låna även denna gång. Underbart med vibrator i för en ledsen bebis blir lugn direkt (iaf vår son)

Bilstol är vi kluvna angående... Vi lånade babyskydd förra gången av min syster med men sonen grät varje gång vi åkte bil. När vi köpte en riktig bilstol då han var 6-9 månader någonting, minns inte riktigt så började han älska att åka bil... Känns inte som att jag vill ha samma babyskydd denna gång... Vår son kommer vara precis fyllda 3 år när lillen kommer och därmed ca 3,5- 3år och 9 månader när nästa bebbe behöver bilstol. Det skulle ju va smidigt att hyra. behöver man bara hyra 3 månader blir det ju superbilligt... Får kolla upp det där...

Angående röd vagn oavsett kön så har jag hällre rött på pojke än flicka. Vill ju klä en dotter i rosa och har man röd vagn blir det ju... inte världens bästa färgkombo...
    hehe du får väl ha annan färg på ytterkläderna... :P 
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-12-18 21:16:21 följande:
    haha ja jag får väl det :)
    Fast å andra sidan hänger en tummenspeldosa i vagnen nu (rosa) så rosa kläder får funka det med i så fall ;)
    jo antagligen. vi har en blå vagn så det passar till det mesta, även om det nu skulle kika ut en liten tjej. 
  • jakeline

jag är ingen rosa tjej alls. Har inget rosa själv, utan kör på rött och svart. :P Sonen har mycket svart och blått, och även grönt och rött. Men det blir svårt att undvika rosa om det blir en tjej den här gången.... 

Vi funderar på att köpa en ståbräda till vagnen och hoppas på att det gunkar.  

• jakeline
    FruMadde4barnTätt skrev 2010-12-19 09:14:08 följande:

jag har kvar våra vagnar och jag byter inte vagn för färgens skull, det är för dyrt.

kläder däremot vill jag gärna lite rosa eller lite blå beroende på om det är pojke eller flicka, men även neutrala kläder går ju bra.
    blå går ju även bra till flicka men rosa går inte till pojke tycker jag vad det gäller kläder.
    men rött och lila går även till en pojke tycker jag.

även om man redan har kläder, så vill man ju köpa lite nytt.
    jag kommer ta med mig pojk och flickkläder till sjukhuset.

vi körde på mycket neutralt i början. Grått, beige och grönt hade vi mycket av. Och har fortfarande kvar, så klart. Men man vill ju som sagt köpa lite nytt i alla fall. Första outfitten är ju speciell.  
  • jakeline
    natalieh skrev 2010-12-20 10:34:00 följande:
    Rul om 3 timmar.. tittar på våra bästa år bara för att fördriva en timme i alla fall.. åh, vad nervigt det är!!

Oj föresten, jag är motsats till många här läser jag Flört jag ärlskar rosa, så blir det en flicka kommer hon inte ha mycket annat. Och barbapappa är så gullig tycker jag! Inte bamse dock!
    Men jag är jätte glad när man kollar i affärerna, med tummen,laban och barbapappa! De är mina favoriter..Glad
    jag gillar också barbapappa och andra tryck Mumin är nog min favorit.
  • jakeline
    natalieh skrev 2010-12-20 16:12:38 följande:
    Grattis Hiawatha och maj09 !! Glad

nu så är vi hemma efter RUL Solig  allt såg jätte bra ut och vi blev framflyttade 1 dag Tungan ute lagom tyckte jag.. 20 maj är det nu..
    jag började gråta en liten skvätt och var jätte lycklig.. Ända besvikelsen var att vi fick en USEL läkare.. hon var så tråkig och formell.. Men som tur är så kan inte hon förstöra vår LYCKA!
    Vi  var så nyfikna på var det är för en liten krabat, men den var lite blyg och vägrade visa upp sig..
    Så vi får se på nästa RUL..Glad

Har lagt upp en bild i  mitt galleriSkrattande
    vilken fin bild.
Svar på tråden BF maj 2011