Inlägg från: Lovelyness |Visa alla inlägg
  • Lovelyness

BF maj 2011

Spjälsäng ja, vi har nog fastnat mest för Hensvik från IKEA så det blir nog en sån. Frågan är när man ska köpa den och ett skötbord? När planerar ni att köpa sånt? Kläder är jag igång med med resten känns så himla avlägset.

Måste ta tag i det där med vagnbestämning också...

• Lovelyness

Jag tycker ärligt talat att det blivit lite jobbigt sen jag började känna sparkar. Jag känner sparkar flera gånger varje dag men när det gått några timmar börjar jag fundera på om det itne är dags att röra sig lite där inne snart. Förrut var jag liksom lyckligt ovetandes Glad

• Lovelyness
    Therre skrev 2011-02-01 13:29:51 följande:

Garnet som jag använde mig av för att sticka filten såg ut så här, lite smådrygt men de gick:D Gick åt 12 nystan, (ca 10m på varje nystan så de var inte så mycket ändå)

närmare titt på filten

så där blev slut resultatet av filten..

Så vad tycks? riktigt mjuk och gosig:D
    Jättefin filt! Jag har lyckats bli klar med några av mina djur till barnvagnsmobilen, såhär ser dom ut

Nu saknas bara en råtta och en björn. Sen lär jag väl fortsätta eftersomd det är så roligt och göra en mobil till sängen också Glad
  • Lovelyness
    FruganH skrev 2011-02-01 14:13:55 följande:
    Verkligen supersöta figurer!
    Är jättesugen på att själv försöka mig på att göra lite smådjur.
    Vad är det för storlek på virknålen som du använder? Och vart har du hittat mönstrena?
    Har försökt kolla runt lite på nätet, men du kanske har något bra tips?
    Tack! Testa dom här, dom är jättelätta. Här är beskrivningen http://ramnet.se/~nisse/diverse/stina/Klassisk%20Amigurumi%20med%20variation.pdf

Jag använder ett akrylgarn från Järbogarn som finns i massor av olika färger. Mini akryl heter dom jag använder och jag köpte ett paket med små nystan i tio olika färger. Virknålen är i storlek 3,5
  • Lovelyness
    Therre skrev 2011-02-01 14:54:44 följande:
    Tack tack, ja för mig blev de ju tvärt om dock, hade jag haft mer garn så hade jag nog breddat den lite men, de var tillfälligt parti så vette sjutton var jag kan få tag på de:S
    Lovelyness skrev 2011-02-01 14:00:32 följande:
     Jag har lyckats bli klar med några av mina djur till barnvagnsmobilen, såhär ser dom ut

Nu saknas bara en råtta och en björn. Sen lär jag väl fortsätta eftersomd det är så roligt och göra en mobil till sängen också Glad
    gud så söta dem blev:D verkligen...men vette sjutton om jag skulle ha fantasi för de där, har du nå mönster på de eller går du efter "eget huvud" hehetack! hmf ja min öhh sambo blev också sugen när han såg de där garnet och ville prova men de fick han INTE ville inte slösa på de jag hade, haha på garnet stod de att man skulle ha stl 8 men hade inte de hemma så jag körde på stl 6 ist och de gick bra. lite små bökigt i början när man ska lägga upp maskorna och de men så fort man har kommit en liten bit så går de ganska lätt man får inte dra för hårt bara för då går de av, men de blev väldigt tungt efter ett tag så de var väl de ändå jobbiga med att sticka med de där garnet, men de blir tjockt och jäkligt mjukt och skönt:D
    Haha nej jag har nog inte heller någon fantasi, jag kör på mönster Flört http://ramnet.se/~nisse/diverse/stina/Klassisk%20Amigurumi%20med%20variation.pdf
  • Lovelyness

Jag blir tokig på min halsbränna, från början fungerade några klunkar mjölk men nu verkar ingenting ta bort halsbrännan. Jag har testat novalucol men den tar bort effekten i max en timme så det känns helt meningslöst. Ska testa losec!

• Lovelyness
    Sofi 79 skrev 2011-02-03 09:34:53 följande:
    God morgon alla!
    Såg att nu går att starta vängrupper här på FL. Kan inte vi skapa en sån? Då kan vi ju ha olika trådar för olika diskussioner. Om inte annat blir det lättare att samla BF-listan och magbildstråden på ett och samma ställe. Lämpligtvis kanske Skalbagge kan skapa gruppen, för då går det nog att föra in den här tråden där så att vi slipper "tappa bort" den.
    Det låter som en bra idé tycker jag!

Idag har jag varit hos min BM och mätt SF-måttet, har ni också gjort det? Jag är i vecka 24+4 idag och hade ett mått på 25, så jag låg över normalkurvan. Men jag funderade lite på det där med SF-mått, borde inte det vara väldigt beroende av hur man såg ut innan? Min mage var ju liksom inte direkt platt innan och det är ju massa fett framför min gravidmage, då borde jag ju få högre än någon som är smal innan.
  • Lovelyness
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-03 21:59:30 följande:
    min mamma fick mig 2 veckor innan BF och min lille bror kom en månad innan...Hon jobbade samma dag som jag föddes...Hon tyckte det var jätte skönt o tyckte jag borde göra samma...Men känner inte alls för det. Vi flyttar in i vårt nya hem i mitten på april o jag tycker det vore skönt att gå där hemma o fixa o dona inför litens ankomst. O så känns det lite som att man maskar om man går hem...eller nått

Hade min man varit helt med på noterna hade det nog känts lättare, men när han inte är det så vet jag inte. Han undrar vad jag ska göra hemma...o jag har jätte svårt att motivera =) 
    Om det hade varit din man som varit gravid hade det antagligen låtit rätt annorlunda Glad Det är tungt att bära på ett barn mot slutet och jag tycker att man ska kunna vila upp sig innan bebisen kommer utan dåligt samvete om man har möjlighet och vill.

Själv gick jag ut min utbildning i slutet av januari och fick ett glapp på några månader som jag inte direkt kände för att fylla med jobb. Så nu är jag hemma och läser en kurs på distans. Jag tycker det känns lagom, jag är sysselsatt men kan ändå ta det lugnt. Jag har ingen inomst men vi klarar oss bra på en lön och min man har inget emot att jag är hemma, han tycker snarare att det är bra.
  • Lovelyness

Hur har ni det med era järnvärden? Mitt har gått ner lite men jag ligger fortfarande på en normal nivå, BM tyckte ändå att jag skulle börja äta niferex. Jag gick hem och läste om massa trista biverkningar och började med blutsaft istället, får se om det har hjälpt tills nästa gång jag ska till BM.

• Lovelyness
    eelliinnaa skrev 2011-02-05 18:09:12 följande:
    jag skickade in mina papper ang havandeskap/gravidetetspenning den 21 januari och de skickade svaret den 31 så fick det här i veckan. vad olika lång tid det verkar ta. alltås en och en halv vecka för mig bara.
    Det beror nog mycket på hur komplicerat fall man är, jag är nog ett rätt komplicerat fall så det tar nog sin lilla tid. Min förra arbetsgivare har itne ens lyckats fylla i pappret än...
Svar på tråden BF maj 2011