Sommarnatt2010 skrev 2011-02-03 21:59:30 följande:
min mamma fick mig 2 veckor innan BF och min lille bror kom en månad innan...Hon jobbade samma dag som jag föddes...Hon tyckte det var jätte skönt o tyckte jag borde göra samma...Men känner inte alls för det. Vi flyttar in i vårt nya hem i mitten på april o jag tycker det vore skönt att gå där hemma o fixa o dona inför litens ankomst. O så känns det lite som att man maskar om man går hem...eller nått
Hade min man varit helt med på noterna hade det nog känts lättare, men när han inte är det så vet jag inte. Han undrar vad jag ska göra hemma...o jag har jätte svårt att motivera =)
Om det hade varit din man som varit gravid hade det antagligen låtit rätt annorlunda

Det är tungt att bära på ett barn mot slutet och jag tycker att man ska kunna vila upp sig innan bebisen kommer utan dåligt samvete om man har möjlighet och vill.
Själv gick jag ut min utbildning i slutet av januari och fick ett glapp på några månader som jag inte direkt kände för att fylla med jobb. Så nu är jag hemma och läser en kurs på distans. Jag tycker det känns lagom, jag är sysselsatt men kan ändå ta det lugnt. Jag har ingen inomst men vi klarar oss bra på en lön och min man har inget emot att jag är hemma, han tycker snarare att det är bra.