Inlägg från: Lovelyness |Visa alla inlägg
  • Lovelyness

BF maj 2011

mammaE2011 skrev 2011-02-24 11:36:09 följande:
    Det med att räkna ut barnets vuxna längd kan ju inte stämma. Varför skulle ens tjej bli kortare än ens pojke? Det är som att säga att om jag får en flicka kommer hon bli lika lång som mig och om det är en pojke kommer han bli lika lång som sin pappa. Vi kan ju lika gärna få en pojke med min (korta) längd eller en flicka med sin pappas längd...

Jag har också börjat känna något mellan benen (som en tampong som inte är isatt ordentligt) ibland och mot detta gör jag knipövningar! och det fungerar :) 
    Din son blir antagligen längre än din dotter eftersom män generellt är längre än kvinnor men det finns ju självklart undantag.

Sen tror jag inte att någon tror att formeln stämmer till punkt och pricka men det lär ju fortfarande gå att urskilja mönster genom att titta på föräldrarnas längd.
  • Lovelyness

Har ni någon koll på bärsjalar förresten, är det nmågon som köpt en eller ska köpa? Jag tycker det verkar praktiskt men jag har inte riktigt gett mig in i sjaldjungeln än...

• Lovelyness
    nittioett skrev 2011-02-24 20:31:20 följande:
    skaffa bloglovin, där följer man lätt alla bloggar man läser! :) det står nästan direkt där när någon skrivit av dom man följer! supersmidigt Glad
    Jag har bloglovin men alla småbloggar som man lyckas läsa funkar inte riktigt där, tror man måste ha ett visst antal prenumeranter för att blogglovin ska visa inläggen
  • Lovelyness
    werkestam skrev 2011-02-24 20:32:15 följande:
    Kanske inte så roligt, mest tankar, hemska upplevelser, inredning och magbilder men..
    niomanadersvantan.wordpress.com

De är väl jättemånga av tjejerna som hänger i den här tråden som bloggar? Man kanske ska spara alla dess adresser i TS eller nått? 
    Det låter som en bra idé tycker jag, vi får ropa på skalbagge Glad
  • Lovelyness
    jakeline skrev 2011-02-24 20:38:04 följande:
    jag får ett mail varje dag med de nya inläggen i de bloggar jag följer. Ganska smidigt. Men jag har även lagt till dem i en lista på min blogg så jag kan ta mig en svängom under dagen.
    Men om jag vill följa din blogg till exempel så står det  "Senaste inläggen från Mamma Jakeline
  • Lovelyness

Haha det blev ju itne ens stort när jag postade, för alla som inte fattar vad jag vimsar om så var texten i inlägget över skitstor innan jag postade det. Jag är inte så vimsig som jag verkar Flört

• Lovelyness
    FruganH skrev 2011-02-25 11:06:09 följande:
    Sitter och väntar på att få komma in till läkaren.. Får se hur det går idag.
    Usch, vill bara få det överstökat med en gång..
    Ska du göra något speciellt hos läkaren? Håller tummarna för att det går bra
  • Lovelyness
    FruganH skrev 2011-02-25 17:20:09 följande:
    Var på kontroll eftersom jag haft problem senaste tiden med flimmer för ögonen och huvudvärk. Sen så har mitt blodtryck ökat senaste veckorna med, så BM ville att jag skulle träffa en läkare.
    Det gick väl okej, blodtrycket var som sist när jag mätte men med tanke på mina symptom och att jag blivit rätt svullen det senaste (och gått upp MYCKET i vikt väldigt snabbt vilket jag märkte först idag när jag vägde mig) så tror dom att det är havandeskapsförgiftning på gång.
    Så nu är jag iallafall sjukskriven en månad till att börja med. Skall gå på flera extrakontroller nu, blir väl minst en gång i veckan hos BM. Läkaren sa att man måste vara uppmärksam eftersom HF kan vara väldigt lurigt och helt plötsligt kan man bli väldigt dålig. Så vi får se hur det hela utvecklar sig.
    Hoppas på att det ska hjälpa att vara hemma och kunna vila upp sig lite.
    Vad jobbigt, hoppas att det blir bättre av vila. Har själv gått på koller varje eller varannan vecka hela graviditeten för att dom är oroliga att jag ska utveckla havandeskapsförgiftning. Konstigt att dom inte sjukskrev dig graviditeten ut
  • Lovelyness
    barbabelle skrev 2011-02-25 22:07:02 följande:
    Min har tydligen hittat sitt favoritställe i magen, tydligen högra sidan, och det har varit så sedan vecka 27..
    Skrattar alltid när magen ser "sne" ut, speciellt högra sidan ser större ut än på vänstra och dessutom hårdare det också. Ser inte klokt ut, hi hi Solig

Hur för er? Vänstra eller högra? Glad
    Min bebis har också en favoritsida och har bosatt sig till vänster i magen, han har till och med gjort hela min mage sne så naveln sitter 1 cm fel åt höger haha
Svar på tråden BF maj 2011