Inlägg från: ljusgläntan3030 |Visa alla inlägg
  • ljusgläntan3030

BF maj 2011

Än sålänge är jag mest trött på kvällarna, men tidigt.. bara lite på jobbet men det går fast jag har lagt mig tidigt i en vecka nästan. Ena natten kan jag vakna sugen på nåt, andra natten sover jag igenom den, helmärkligt. Idag går jag in i vecka 5... sakta små steg framåt... hihi..

• ljusgläntan3030

Jag plussade ju på bim-4 svaaagt.. nu på bim+1 så kommer plusset fast efter kontrollstrecket (CB).. när jag plussade sist (då det visserligen blev mf) så kom plusset innan kontrollstrecket.. vad betyder detta.. varför är det svagare plus denna gången.

Någon mer som testar med CB? Får ni ert pluss innan eller efter kontrollstrecket??

• ljusgläntan3030
    we wish for a baby skrev 2010-09-03 14:56:14 följande:
    Jag har kämpat i 6år för att bli gravid därav mitt testande & för att jag är rädd för ett nytt MA har redan gått igenom de en gång & vill inte precis som du säger inte gå med ett dött (barn) i magen för länge!
    Hoppas det verkligen är ok med den lilla men försök att vänta en-två dagar och ta en nytt test på morgonen för att se hur det ser ut....
  • ljusgläntan3030

Mary och Fröken Hanna och ni andra... tack för peppningen!!!.. ska försöka att inte lägga så mycket vikt på testerna och vänta några dagar med att testa igen.. vissa kanske aldrig får starkt plus, eller får alla det?

• ljusgläntan3030
    we wish for a baby skrev 2010-09-03 19:33:33 följande:
    Tack för era värmande ord! De gör så ont i hjärtat, hur ska man våga hoppas igen :/ Tack Novamedfamilj vad roligt att höra att du läst min blogg, ja de här året har satt sina spår.. minst sagt! Kommer planera in i IVF så snart som möjligt igen måste ge kroppen lite vila att hämta sig igen bara, ger inte upp hoppet än om att få ringa in de nya året med en bebis i magen.. än finns de hopp än hur hopplöst de känns nu :/
    om det inte går denna gång hoppas jag verkligen att ni lyckas snaart igen!! kram till er...
  • ljusgläntan3030

Har ni berättat för någon ännu om att ni blivit gravida...

jag har nu berättat för en enda person (förutom sambon) och de var till min mamma.. känns så skönt att ha någon mer att prata om det med nu. Men vi har inte tänkt att berätta för nån annan på länge...

• ljusgläntan3030
    Jodi skrev 2010-09-04 16:18:55 följande:
    Jag har berättat för 4 st nära kompisar. Dom har vetat att vi har försökt, så de kan lika gärna även få veta att det nu lyckats! Nog skönt att de vet om det blir missfall oxå... Längtar tills den 20/10, då har jag gått 12 veckor och kan berätta för familjen! jobbet tänker jag vänta med så länge det går, gärna till efter UL v.18.

När tänker ni andra berätta för chefen?
    jag tänker försöka vänta sålänge som möjligt också men de beror lite på hur man kommer att må längre fram. En tjej på mitt jobb berätta redan vecka 10 nu att hon var gravid så att chefen och de andra förstod bättre om hon mådde dåligt en dag och om hon behövde åka till kk osv..
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030

MiDi - Jag har heller inte ringt till mvc och anmält mig, sist jag gjorde det tidigt så fick jag mf innan vi hann dit och då fick man ringa och avboka allt osv så jag tänker vänta till efter vårt första ultraljud som vi får vecka 8 för att se att allt ser okej ut först.

Svea Maria - jag mår också olika från dag till dag, igår hade jag en supertrött dag då jag var sängliggandes i princip hela dagen och sov 12 timmar inatt ändå och idag känns det bättre mer energi igen så tur det inte är likadant varje dag. Jag undrar lite hur man ska göra på jobbet om man drabbas av en sån där supertrött dag!?

Imorse tog jag ett sånt där veckoindikator test med CB för att se att jag räknat rätt, och det kom upp gravid med rätt veckor som jag trodde så det var en bekräftelse.. jag är i vecka 5, men många här är väl i vecka 6?

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    Tid för barn 75 skrev 2010-09-05 13:07:08 följande:
    Styrkekramar till We wish for a baby{#emotions_dlg.flower}

Är det fler som är gravida och vaknar om nätterna/sover oroligt? Skillnaden från första graviditeten är annars en mer påtaglig hunger & trötthet. Humöret är hemskt ibland, även om jag är en humörsmänniska i normala fall också Längtar till slutet av sept då vi ska på återbesök och kontrollera fostrets hjärtljud!
    Är allt som det ska? Det får man verkligen hoppas på.

Underbart väder idag! Måste ut i solen en stund igen innan dottern vaknar...!
    Styrkekramar till We wish for a baby här med.. så hemskt!!

Ja jag sover vissa nätter sådär pga att jag måste upp och kissa och har sedan svårt att somna om. Jag har börjat fatta nu att jag är gravid. Sov idag mitt på dagen i 2 timmar, gör jag aldrig annars, och blir ansträngd fort osv. Ömma bröst men nästan ingen molvärk utan det ilar ibland bara.
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030

Känner ni nåt i tjejmagen/livmodern?? Det konstiga är att förut kände jag bara ilningar på vänster sida men nu känner jag även lite på höger sida. Känner ni känningar på båda sidorna??

~ Bf 12 maj 2011 ~
Svar på tråden BF maj 2011